Death Stranding 2 har utannonserats – se första trailern!

eld
Medlem
Skrivet av Tobbe:

Ja så klart.
Jag får iallafall inte samma Japan-vibbar på google som ifrån filmen.. men jag är väl yr.

Det är scannade skådespelare, de ser ut som de ser ut.

Medlem
Skrivet av Skandera:

spelserier spelstudios

Han skrev "spelserier".

Medlem
Skrivet av blackidus:

Han skrev "spelserier".

Svarade på ett inlägg som handlade om spel och inte studios så du får ta det med den personen

Medlem

Jag har nyligen börjat spelat "ettan" och ser redan fram emot en uppföljare!

Medlem
Skrivet av Thane:

Svarade på ett inlägg som handlade om spel och inte studios så du får ta det med den personen

Men du kom med påståendet att dem gjort spelserier exklusiva som tidigare varit multiplattformar?

Medlem
Skrivet av blackidus:

Men du kom med påståendet att dem gjort spelserier exklusiva som tidigare varit multiplattformar?

Du tror att diskussionen kring Call of Duty handlar om att Microsoft vill släppa det till Playstation med glädje för all framtid? Eller varför har de gått från ”till det befintliga avtalet tar slut” till ”vi vill släppa CoD på Playstation i tio år”?

Ett mer konkret exempel är The Outer Worlds 2. Ettan släpptes till Playstation men uppföljaren kommer inte göra det.

Medlem
Skrivet av Thane:

Du tror att diskussionen kring Call of Duty handlar om att Microsoft vill släppa det till Playstation med glädje för all framtid? Eller varför har de gått från ”till det befintliga avtalet tar slut” till ”vi vill släppa CoD på Playstation i tio år”?

Ett mer konkret exempel är The Outer Worlds 2. Ettan släpptes till Playstation men uppföljaren kommer inte göra det.

Så länge det försäljningssiffrorna är bra så har dem ju sagt att dem kommer släppa det till PS också.
Siffran 10 år kommer väl ifrån att "För evigt" är väl något som inte går att skriva eller ser väldigt konstigt ut på ett avtal.
Det var ju förklaringen Phil Spencer gav då Playstation inte nöjer sig med ett muntligt löfte.

The Outer Worlds 2 hade jag glömt, men den serien är väl det enda som inte varit exklusivt på något sätt sedan tidigare?

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Trist att det är ps5 exklusivt.

Ja, börjar bli redigt trött på allt vad exklusivt heter oavsett pc, Xbox, PS5... Nintendo har inget jag är jätte sugen på men visst vore det trevligt om de vore multiplatform de med....

Jag hadde Xbox Series x och PS5, men sålde de och väntar på att saker kommer till pc nu... Jag kanske får vänta men man får oftast den bästa versionen av spelen...

Medlem
Skrivet av blackidus:

Så länge det försäljningssiffrorna är bra så har dem ju sagt att dem kommer släppa det till PS också.
Siffran 10 år kommer väl ifrån att "För evigt" är väl något som inte går att skriva eller ser väldigt konstigt ut på ett avtal.
Det var ju förklaringen Phil Spencer gav då Playstation inte nöjer sig med ett muntligt löfte.

The Outer Worlds 2 hade jag glömt, men den serien är väl det enda som inte varit exklusivt på något sätt sedan tidigare?

Ändå att gå från det befintliga avtalet till ”för evigt” när det fanns risk för att köpte inte skulle gå igenom. Visar tydligt vad deras intentioner var.

Det är väl också den enda spelserien som har fått en uppföljare annonserad sedan uppköpet?

Medlem
Skrivet av Thane:

Ändå att gå från det befintliga avtalet till ”för evigt” när det fanns risk för att köpte inte skulle gå igenom. Visar tydligt vad deras intentioner var.

Det är väl också den enda spelserien som har fått en uppföljare annonserad sedan uppköpet?

Ja det är det nog, Elder Scrolls 6 annonserades före uppköpet och kommer troligen bli exklusivt också.
Men det har varit xbox exklusivt tidigare i serien på olika sätt så det är inte så konstigt. Men det hade såklart varit en fördel om det varit multiplattform också.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Ja det är det nog, Elder Scrolls 6 annonserades före uppköpet och kommer troligen bli exklusivt också.
Men det har varit xbox exklusivt tidigare i serien på olika sätt så det är inte så konstigt. Men det hade såklart varit en fördel om det varit multiplattform också.

Inget spel i från Bethesda Game Studios har varit exklusivt till Xbox förutom Morrowind. Så jo, det är konstigt.

Medlem
Skrivet av Thane:

Inget spel i från Bethesda Game Studios har varit exklusivt till Xbox. Så jo, det är konstigt.

Morrowind var och är fortfarande exklusivt till Xbox och PC. Oblivion släpptes senare till Playstation (var mitt i en övergång mellan konsolgenerationer, kan vara anledningen där). Skyrim hade tidsexklusivitet på DLC.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Morrowind var och är fortfarande exklusivt till Xbox och PC. Oblivion släpptes senare till Playstation (var mitt i en övergång mellan konsolgenerationer, kan vara anledningen där). Skyrim hade tidsexklusivitet på DLC.

Så ett spel släpptes exklusivt på grund av att PS2:an inte klarade av det. Självklart ska Elder Scrolls 6 vara exklusivt inget konstigt med det.

Medlem
Skrivet av eld:

Det är scannade skådespelare, de ser ut som de ser ut.

Ja vet, men det lär krävas en del efterarbete och design runt de rörliga ögonen och locken.
Min teori: japanskt matrial och vanor har påverkat slutresultatet.
Enligt MIG har hon tjockare(/annorlunda) ögonlock i verkligenheten.

Tyckte förut även att Norman Redus ögonlock i spelet var konstiga, men han HAR visst underliga ögonlock. X)
... slutsvarat.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Du kan ju bygga motorvägar så går det snabbare

Finns det inga medhjälpare som hjälper till att bygga i ditt game?
I mitt game kändes det som vi var många som hjälptes åt och det delades ut likes i mängder

Ytterligare en fullträff från kojima, det kändes som man spelade med andra fast man var ensam,

Har nog inte kommit så långt. Jag minns att jag byggde broar och watchtowers.
Jo medhjälpare byggde en massa överallt minns jag

Får nog ta o lira det igen o se hur det utvecklas...

Medlem

Underbar nyhet!! fan vad jag längtar

Medlem

Måste ni ta diskussioner om exklusivitet och Xbox vs. Playstation i den här tråden också? Jag kan tycka att det finns gott om andra och mer relevanta trådar att ta det i.

Låt detta handla om Death Stranding

eld
Medlem
Skrivet av Tobbe:

Ja vet, men det lär krävas en del efterarbete och design runt de rörliga ögonen och locken.
Min teori: japanskt matrial och vanor har påverkat slutresultatet.
Enligt MIG har hon tjockare(/annorlunda) ögonlock i verkligenheten.

Tyckte förövrigt att Norman Redus ögon var konstiga oxo förut.. men han HAR visst underliga ögonlock. X)
... slutsvarat.

Ögonlock är komplicerade, det är en massa hud som viks upp, klumpar ihop sig, klibbar mot annan hud, och varierar i tjocklek beroende på en mängd olika faktorer, men det har inget med asiatiska ögon att göra, det handlar om den svåra jakten på realism:

Men som du ser så är det utan tvekan hennes egna ögon:

Medlem

Satan vad nice! Undrar när det släpps.. under 22 lades ju ett hideo projekt ner o ja hoppas inte att de börja me detta direkt efter för då släpps nog detta 2025 om de är i samma hastighet som 1an.

Hoppas de har hållit på i 1-2 år så man kan kanske vänta sig detta Jul 2023 eller Början 2024 🙌

Medlem
Skrivet av eld:

Ögonlock är komplicerade, det är en massa hud som viks upp, klumpar ihop sig, klibbar mot annan hud, och varierar i tjocklek beroende på en mängd olika faktorer, men det har inget med asiatiska ögon att göra, det handlar om den svåra jakten på realism:

Men som du ser så är det utan tvekan hennes egna ögon:

https://i.imgur.com/2AGphhq.png

Finns det mer att krama ur om ögonlocken?

Medlem

Yes !
Mer Princess Beach till folket !


signatur

It´s a me

Medlem

Nä, jag har inte ork eller tid att spela såna här spel. Filmklippen är intressanta men dom finns på Youtube så atteh.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar