Skarp release för Baldur's Gate 3 - augusti 2023

Robot
Skarp release för Baldur's Gate 3 - augusti 2023

Jaheira återvänder, liksom Minsc. Men Boo...?

#baldurs-gate-3, #game-awards


Medlem

Jävlar så taggad man är. Väntat sedan jag blev klar med DOS 2.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Är det samma röstskådis som förr för Jaheira? Undrar om det är det för Minsc, man fick inte höra honom prata.

Den som jag helst hade velat återkom är Viconia.

Medlem

Måste försöka mig på BG2 igen, spelat lite men har lite svårt för D&D, mycket man inte begriper..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Är det samma röstskådis som förr för Jaheira? Undrar om det är det för Minsc, man fick inte höra honom prata.

Den som jag helst hade velat återkom är Viconia.

vicona är död tyvärr men ja håller med

Medlem

kluven till detta.. gameplay är bra och det är riktigt snyggt.
Men storyn.. den är soso.
Passar inte som en lowlevel kampanj och väldigt mycket woke vibbar.
Håller inte samma klass som BG1&2.
Men 7/10 får EA iaf. Men brasklapp att 3/5 karaktärter är totalt ointrssanta 1 är ok 1 är bra så fixas ionte det till så kommer betyget att sjunka när man kommer längre in i spelet.

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

kluven till detta.. gameplay är bra och det är riktigt snyggt.
Men storyn.. den är soso.
Passar inte som en lowlevel kampanj och väldigt mycket woke vibbar.
Håller inte samma klass som BG1&2.
Men 7/10 får EA iaf. Men brasklapp att 3/5 karaktärter är totalt ointrssanta 1 är ok 1 är bra så fixas ionte det till så kommer betyget att sjunka när man kommer längre in i spelet.

Åh, nej ska woke-isterna kidnappa gamla hederliga Baldurs Gate också? Tröttsamt...
Tur att man kör mest retro-spel nuförtiden så man slipper bli programmerad även av spel hur man ska tänka.
Go woke. Go broke.

Medlem
Skrivet av StarscreamSWE:

Åh, nej ska woke-isterna kidnappa gamla hederliga Baldurs Gate också? Tröttsamt...
Tur att man kör mest retro-spel nuförtiden så man slipper bli programmerad även av spel hur man ska tänka.
Go woke. Go broke.

njaaa svårt att ssäga men klara varnings symboler.

Alla companions är dejttingsbara oavsett kön/ras.
Tycker de tre manliga karaktärerna är lite väl flamboyanta.
Ínte ett problem i sig men blir tråkigt när alla karaktärerna känns same same. Jämför med hur olika de är i BG2
1 av de kvinnliga karaktärerna är lite väl girlbossig men det förklaras ifs med att hon är en Githyanki hade föredragit en Githzerai men men.

Hoppas på intressantare companios i fullrelease.

Medlem

Har haft den känslan av Larian sedan tidigare, bl.a. därför jag inte haft några förhoppningar om att kampanjen skulle kunna kännas allvarlig.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Har haft den känslan av Larian sedan tidigare, bl.a. därför jag inte haft några förhoppningar om att kampanjen skulle kunna kännas allvarlig.

jo men då va de en liten studio. Nu har de Tillgång till WotC och Hasbro pengar.
Nu har ju inte WoTC imponerad de senaste åren. Men Haft många bra författare genom åren så hoppades på nått bra.
Men vi får se Gameplay är bra IAF

MEG
Medlem

Jag är allergisk mot woke så jag har svåra tider nu
MEN om det görs på rätt sätt så är det inget problem, inte för mig iaf.
Bioware tror jag var först med att man kunde dejta npc av samma kön men det trycktes inte ner i halsen på dig, det fanns där om du ville.
Jag har förtroende för Larian så jag hoppas att de inte gör mig besviken.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Spelat sen amiga, nes mm och Baldurs gate 1+2 är bland dom bästa upplevelserna som finns. Kanske inte idag men för sin tid. Har stora förväntningar på BG3. Fast blir antagligen inte samma magiska upplevelse då utbudet nuförtiden är så stort.

Medlem

Köpte early access häromdagen och är väldigt nöjd med det hittills. Kommer finnas gott om tid för finputs tills dess

1
Skriv svar