Hur många spel lirar ni samtidigt?

Medlem
Hur många spel lirar ni samtidigt?

Själv spelar jag just nu är :Vampire Survivors, Cod Mw2, pillars of eternity och Warhammer total war 3

Nyfiken om ni spelar och blandar hela tiden eller håller ni er liksom bara till ett i taget? Nyfiken😇😏🧐


signatur

Allätare

Medlem

Det är intressant hur man blandar genrer. Personligen uppskattar jag både fps och rollspel och just nu lirar jag Mw2, Valorant samt Skyrim. Det känns som att jag ständigt återkommer till Skyrim. Snart kommer dock den grafiska uppdateringen till Witcher 3 som säkert kommer putta ned Skyrim från dess piedestal. Apropå fps så kan jag garantera att det kommer dröja länge innan jag lägger MW2 och det nya Warzone på hyllan Jag håller alltså alltid igång med både ett fps och ett rollspel samtidigt, men de ersätter sällan varann.

Medlem

Jag är direkt usel på att hålla mig till ett spel. Och att klara av det spel jag påbörjar. Älskar att hoppa mellan titlar baserat på humör och de få spel jag tar mig tiden att verkligen spela igenom och, väldigt sällan, plocka platinum i är lätträknande men också fantastiska upplevelser.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Deathloop, rocket league, smite, guardians of the galaxy, elden ring, warzone, overwatch, dying light 2, pillars of eternity 2, pathfinder, vermintide 2, gtaonline, monster hunter world, bioshock. Säkert fler, startar väl alla nån gång i månaden

Medlem

Spelar oftast bara ett single player spel åt gången. För jag kommer in i den världen och vill köra klart den innan jag börjar med nästa.
Multiplayer spel däremot kan jag spela några olika åt gången, dock så lägger jag inte mycket tid på multiplayer längre.

Medlem

Under en dag? 3-4 stycken. Idag t.ex. så administrerade jag auktioner i StarTrek Online (brukar också göra det i LOTRO, men spelar inte aktivt), testade en sak i GreyHack och har i övrigt spelat Cyberpunk 2077 nästan hela dagen.

Vilka spelen är varierar, men jag har alltid ett open world spel jag tokspelar.

Medlem

Jag försöker alltid hålla mig till ett storydrivet spel åt gången. Just nu håller jag på med Infamous Second Son men sen har jag lite andra spel som jag kan syssla med på sidan om, just nu är dessa Disney Dreamlight Valley, Dead by Daylight, NHL 23, Civilization V, Warzone, Pokemon Violet och kommer eventuellt börja köra Gotham Knights med en vän snart.

Mitt stora problem nu är att Crisis Core remaken kommer om bara några dagar och jag kommer inte hinna färdigt med Second Son innan dess så får se hur det blir. Lutar åt att det blir till att lägga Second Son på is medans jag kör Crisis Core.

Medlem

Spelar ett åt gången bara

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Jag försöker alltid hålla mig till ett storydrivet spel åt gången. Just nu håller jag på med Infamous Second Son men sen har jag lite andra spel som jag kan syssla med på sidan om, just nu är dessa Disney Dreamlight Valley, Dead by Daylight, NHL 23, Civilization V, Warzone, Pokemon Violet och kommer eventuellt börja köra Gotham Knights med en vän snart.

Mitt stora problem nu är att Crisis Core remaken kommer om bara några dagar och jag kommer inte hinna färdigt med Second Son innan dess så får se hur det blir. Lutar åt att det blir till att lägga Second Son på is medans jag kör Crisis Core.

Vad tycker du om Infamous: Second son? Jag tyckte att det var kul och mäktigt men att det drogs ner rätt kraftigt av att det var svårt att se fiender tack vare att det var för mörkt och otydligt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

FM-guru
F.d. Sisyr

Alldeles för många.

Medlem

Många. Oftast ett spel per genre men ibland flera om spelen är tillräckligt olika.
Just nu spelar tex jag och sambon Vampyr och Ni No Kuni "samtidigt", beroende på humör. Båda är rollspel men ett är glatt, ljust och japanskt medan det andra är tungt, dystert och med västerländsk (engelsk) feeling.
Själv spelar jag Witcher 3-expansionerna samtidigt som Pillars of Eternity-expansionerna. Rollspel också, men även om båda är fantasy och medeltid är de mycket olika imo.

Medlem

håller några spel igång samtidigt

Dator / Konsol kör jag oftast 1 storydrivet spel och sen varvas det så klart med evighetsspel typ Snowrunner eller Farmsim.

Sen kör jag Steam Deck sånt som passar handheld, oftast spel som Hades, Rogue legacy och emulatorer. Men även ibland vanliga spel som jag annars spelar på dator men när jag inte är hemma. Grafiktunga spel så får steam decken ofta kämpa med låg batteritid som resultat.

Sen spelar jag VR-spel, där är det rätt barskrapat med storydrivna sp spel så där är det ofta blandas det friskt, rogue lite, "survival" VR-moddar osv.

Inte räknat med multiplayer, kör typ enbart VR-spel i multiplayer, det kör man när man har tid och folk på discord har tid samtidigt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hoppas mellan en 5-6 spel, men lirar oftast ett och samma i ett par dagar åt gången. Byter sällan mellan olika spel samma kväll.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kör ett åt gången. Blir för svårt att hålla koll på kontrollerna, köpte dlc till Ghost of Tsushima ett halvår efter att jag klarat spelet men upptäckte att jag var helt kass på kontrollerna o gav upp.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Jag har ett gäng spel som jag spelar, men dessa är ju olika typer. Sportspel likt fifa och manager även ett par simulatorer. Det jag spelar mest är dock Hell let loose, dock är detta ett spel som är svårt att spel om man endast har 10-30 min så i de lägena tenderar det att bli football manager eller fifa. Sen finna även vissa andra titlar som rpg's, slashers och dylika titlar. Jag sitter på en rätt stor backlogg så det finns tid att fylla ( tex så har jag precis börjat med ghost of **** och death stranding). Letar ju dock konstant efter spel som intresserar mig, har dock märkt att det blir svårare med åldern att verkligen fastna för ett spel.

Medlem

Försökte köra RDR2 parallellt med Ghost Of Tsushima men det var omöjligt då man hopade på hästen med olika knappar och resten av kontrollerna var olika, blev galet svårt att växla mellan dessa.

Spider-Man spelen är också luriga att hopp in inuti i då det är mycket speciella knapp kombos när man fightas.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

I huvudsak så är jag insnöad i ett spel åt gången, antingen tills jag klarar det eller blir uttråkad.

Eller ja, två har det väl varit dom senaste åren då det blir några rundor av battle royale-spelet Tetris 99 ganska så ofta sedan jag köpte en Nintendo Switch för 3 år sedan.

Medlem

10+ ish beroende på vad jag känner för.

Medlem
Skrivet av Crank:

Försökte köra RDR2 parallellt med Ghost Of Tsushima men det var omöjligt då man hopade på hästen med olika knappar och resten av kontrollerna var olika, blev galet svårt att växla mellan dessa.

Spider-Man spelen är också luriga att hopp in inuti i då det är mycket speciella knapp kombos när man fightas.

Ruskigt svårt det du nämner med skillnader i olika spel. Vilket av hästspelen valde du att lägga åt sidan?

Medlem

Just nu alldeles för många samtidigt som jag hoppar emellan. Förr i tiden spelade jag 1 spel är gången. Men största anledningen till det är nog att det väldigt sällan nu för tiden släpps spel som håller en kvar så länge. Så nu sitter man mest och hoppar mellan gamla godingar.

Hoppar mellan Fallout 4, Skyrim, Battlefield 1, Battlefield V, Fortnite, Halo Infinite, Sniper Elite 5, Cities Skylines och på senare tid även Battlefield 2042, det har blivit bättre men ser det fortfarande inte som ett riktigt Battlefield spel.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vad tycker du om Infamous: Second son? Jag tyckte att det var kul och mäktigt men att det drogs ner rätt kraftigt av att det var svårt att se fiender tack vare att det var för mörkt och otydligt.

Det är helt klart kul och för det mesta ganska välgjort och bra röstskådespelare men jag håller helt klart med om att det är svårt att se fiender vilket är grymt irriterande.

Medlem

Brukar vara såhär.
1 Competitive spel: League of Legends

1 AAA spel. Just nu inget, Senast gow ragnarök.

1 Co-op spel med vänner. Just nu Valheim.

Så runt 3 ungefär? just nu endast två


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Skribent

Generellt håller jag mig nog till två, fast då räknar jag inte med mobilspel (Vampire Survivors, just nu). Brukar ha ett "nötarspel" (Darktide i dagsläget) och sen något kampanjdrivet singleplayer-spel.

Medlem

Max två, blir så hattigt annars och risk att jag inte spelar klart ett av spelen t.ex. Eller så blir det långt uppehåll från ena spelet att jag tappar flowet.

Medlem

För Single player/Story-spel brukar jag försöka hålla mig till ett, max två åt gången, annars blir det för stökigt och för lång tid mellan sessionerna och då kommer man inte riktigt in i det. Vid sidan om brukar där vara ett par multiplayerspel som man spelar när polarna är online.

För tillfället är det:

Single player - God of War Ragnarok (klarade nyss även VTM Bloodlines som jag spelade lite parallellt på Steam Deck). Så fort man är klar med det står antingen Calisto Protocol eller High on life näst på tur.

Multiplayer - Darktide och Hunt Showdown.
Hade gärna känt och klämt på Warzone 2 lite mer också då jag gillar att det känns långsammare än förra, men tyvärr har man inte fler timmar på dygnet att röra sig med.

Medlem

Intressant topic!
Med tiden har jag insett att jag alltid haft ett competitive spel och ett mer chill spel som jag varvar mellan under kvällarna.
Chill spelet har alltid varit WoW och som ett mer competitive spel så har det varit CS, PUBG, Apex, SC2, Dota2.

Men nu är det WoW för hela slanten, både WoTLK classic och Dragonflight.
Nått CS game här och där

Medlem

singleplayer med stort fokus på berättelse, endast ett.
Sen spelas väl alltid Football Manager i bakgrunden samt då o då något multiplayer, Overwatch för tillfället.

Medlem

Oftast 1-3 men hinner i de flesta fall bara fokusera 100% på ett.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Går i perioder. Senaste veckorna har det nästan bara blivit Ragnarök. Nu hoppar jag lite mellan det, Immortals, och börjat på Elden Ring. Ska fortsätta på Dishonored 2.

Medlem

1-2 spel. Annars börjar jag blanda ihop kontrollerna och var knapparna har för funktion i spelen. Brukar och glömma var jag är i varje spel

12
Skriv svar