Vice City- och Payday-doftande Crime Boss: Rockay City är stjärnspäckat som få

Robot
Vice City- och Payday-doftande Crime Boss: Rockay City är stjärnspäckat som få

Michael Madsen, Chuck Norris, Danny Trejo, Kim Basinger, Danny Glover, Michael Rooker, Damion Poiter, Vanilla Ice...

#crime-boss-rockay-city


ZF
Medlem

Ja det märks att Netflix tagit halvdöd på filmindustrin.

Nu väller dom likt lämlar in här istället, till alla C-skådisars (och mitt) förtret.

Medlem

chuck norris är en avdankad, paranoid, evangelistisk konspirationsgalning / extremhögermupp, och hans medverkan i spelet får en ju inte direkt att vilja kasta sig över det.

chuck "gay people have no place in the scouting movement" norris
chuck "a 1000 years of darkness if obama wins" norris

å andra sidan gjorde han några kassa actionfilmer på 80-talet, så allt är förlåtet antar jag.

Medlem

Vice City! Oj, vilken luring det blev innan jag hann läsa rubriken rätt. 😄

Medlem
Skrivet av quadratis:

chuck norris är en avdankad, paranoid, evangelistisk konspirationsgalning / extremhögermupp, och hans medverkan i spelet får en ju inte direkt att vilja kasta sig över det.

chuck "gay people have no place in the scouting movement" norris
chuck "a 1000 years of darkness if obama wins" norris

https://youtu.be/7ud3pK5Wa90

å andra sidan gjorde han några kassa actionfilmer på 80-talet, så allt är förlåtet antar jag.

Jag är så ambivalent till Chucken.
Chuck Norris var min stora idol (tillsammans med Jackie Chan och Sho Kosugi) när jag växte upp på 80 och 90-talet. Han delade ut rättvisa genom att rundsparka knarkkarteller, mördare och ninjas.

Jag kan än idag slänga på The Octagon, Hero and the Terror eller Code of Silence och njuta i fulla drag.
Jag har sett han på mässor när han samlat in pengar till fattiga och startat dojos för att få barn ut ur gängverksamhet.
Så det är så jäkla tråkigt att han blivit heltokig på gamla dar.

Jag väljer dock att minnas min gamla idol som han var, när han fortfarande min hjälte.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

allt höger om MP = extremhögern?

Typ så ser vänster det idag, ja.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

allt höger om MP = extremhögern?

Helt irrelevant retorisk fråga.

Försvara gärna Chuck om du vill och kan, men håll dig till ämnet.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Helt irrelevant retorisk fråga.

Försvara gärna Chuck om du vill och kan, men håll dig till ämnet.

Att kläcka ur sig en massa nonsens är väl irreverent om något. Chuck är old-school kristen gammal göbbe. Man få helt enkelt respektera hans värderingar.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Något vi lärt oss från Payday är att det är knepigt med den här typen av röstskådespelare om man vill utöka med nytt innehåll framöver och då behöver nya repliker. Filmskådespelare kan man mycket väl tänka sig tackar nej till att spela in ytterligare innehåll för att de är upptagna med annat. Eller så kanske spelet blir dåligt och att kändisar inte vill förknippa sig med varumärket mer?

Wolf i Payday 2 fick ju aldrig någon ny replik sen Ulf Andersson lämnade företaget, vilket bara gjorde att den karaktären stack ut mer och mer för varje ny bana, karaktär och fiende de la till. Flera av de andra karaktärerna lärde sig att ropa på de nya, medan Wolf var fast i samma ordlista hela tiden.

Skribent

För den som fastnade för spelet så kör Epic 40 % rea om du förköper spelet innan 10 december kl 17.00. Om det nu är tider enligt vår tidszon, det vet jag faktiskt inte.

https://store.epicgames.com/en-US/p/crime-boss

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Att kläcka ur sig en massa nonsens är väl irreverent om något. Chuck är old-school kristen gammal göbbe. Man få helt enkelt respektera hans värderingar.

Nej, det behöver man inte alls göra.

Medlem
Skrivet av Shadee:

För den som fastnade för spelet så kör Epic 40 % rea om du förköper spelet innan 10 december kl 17.00. Om det nu är tider enligt vår tidszon, det vet jag faktiskt inte.

https://store.epicgames.com/en-US/p/crime-boss

Märklig grej att rea ut spelet innan de ens släppt ordentlig info om det..?

Hoppas det här blir bra, skulle gärna ta ett moderna vice city-liknande spel!

Medlem

Detta spelet ser verkligen riktigt uselt ut. Överlägset sämsta presentationen med en sönderkrökad/knarkad Michael Madsen. Fick ont i själen vid varje ord han rosslade fram.

Finns det verkligen en publik för sådant här?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

MEG
Medlem

För övrigt så är det lite svårt att uttala sig om spelet med enbart det klippet, får iaf härliga 80tals vibbar


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Deekar:

Typ så ser vänster det idag, ja.

Inte lite ironi i den kommentaren kan man ju tycka.

Skrivet av WarpGuN:

Att kläcka ur sig en massa nonsens är väl irreverent om något. Chuck är old-school kristen gammal göbbe. Man få helt enkelt respektera hans värderingar.

Man kan respektera hans rätt att ha dem men samtidigt inte åsikten i sig själv. På samma sätt som man inte behöver acceptera antisemitiska, rasistiska eller transfoba yttranden så skall man inte per automatik rätt att vara immun mot kritik när man yttrar sig homofobiskt.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Inte lite ironi i den kommentaren kan man ju tycka.

Man kan respektera hans rätt att ha dem men samtidigt inte åsikten i sig själv. På samma sätt som man inte behöver acceptera antisemitiska, rasistiska eller transfoba yttranden så skall man inte per automatik rätt att vara immun mot kritik när man yttrar sig homofobiskt.

Och man behöver inte acceptera kvinnoförtryck eller någon annans åsikt pga av relgion eller hur?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Bra låtval, i övrigt är jag inte helt såld.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

MEG
Medlem

Jag såg inget "fel" i det utalandet, han och hans fru uppmanar folk att rösta.
Visst de är kristna och står långt åt höger, inte alls i min smak, precis som vänstern inte heller faller mig in i smaken men de har alla rätt till sina åsikter. Kanske jag är typisk svensk men faan vad jag gillar mellanmjölk
Han har gjort en hel del bra actionfilmer likt många andra actionskådisar. 80talet var inte bara en bra tid för filmer, mycket annat bra inträffade då.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Freakon:

Detta spelet ser verkligen riktigt uselt ut. Överlägset sämsta presentationen med en sönderkrökad/knarkad Michael Madsen. Fick ont i själen vid varje ord han rosslade fram.

Finns det verkligen en publik för sådant här?

Tyckte det såg okej ut, man fick ju dock inte någon direkt information om spelet så det är ju svårt att säga vare sig bu eller bä. Tiden får utvisa helt enkelt, men det finns goda möjligheter skulle jag ändå säga då denna typ av spelform tenderat att ha en stor följeskara. Men personligen väljer jag att inte bli hypade då vi inte vet mycket alls om spelet.

Medlem

Är alla helt fast i att det är riktiga skådespelare med i rollistan eller? Vi har knappt sett ett skit av spelet och ni har redan dömt ut det pga rollistan. Jag gillar GTA så jag hoppas att det här är något liknande. Men innan man ser något riktigt gameplay så väljer jag nog att hålla på mina åsikter.
Sen kan vi ju snälla hålla politiken utanför det här. Det är riktigt tröttsamt med smutskastningen som sker bara för att vi inte är överens politiskt. Det är okej att inte tycka likadant.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Michael Madsen, Chuck Norris, Danny Trejo, Kim Basinger, Danny Glover, Michael Rooker, Damion Poiter, Vanilla Ice...

#crime-boss-rockay-city


Bet mig i tungan och trodde nästa det var GTA först 😆

Skrivet av quadratis:

chuck norris är en avdankad, paranoid, evangelistisk konspirationsgalning / extremhögermupp, och hans medverkan i spelet får en ju inte direkt att vilja kasta sig över det.

chuck "gay people have no place in the scouting movement" norris
chuck "a 1000 years of darkness if obama wins" norris

https://youtu.be/7ud3pK5Wa90

å andra sidan gjorde han några kassa actionfilmer på 80-talet, så allt är förlåtet antar jag.

Personligen tycker jag politik och religion är grunden till allt ondo. Alla kan vi göra dåliga val under resans gång men Chuck har gjort mycket gott också vilket man inte får glömma.

I mina ögon kommer Chuck Norris vara en ikon.


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Och man behöver inte acceptera kvinnoförtryck eller någon annans åsikt pga av relgion eller hur?

Kvinnoförtryck är aldrig okej.. oberoende av orsak. Andras åsikter behöver inte heller accepteras.. däremot rätten för personen att ha denna åsikt är en del av den demokratiska värdegrunden.

MEG
Medlem

Verkar som att FZ har blivit en vänstertidning, eller har jag fel? Ett av mina tidigare inlägg plockades bort trots att det inte innehöll något personligt påhopp utan enbart en åsikt om inlägget med Chuck Norris med videoklippet, som för övrigt är kvar trots att det inte har något med artikeln att göra. Har heller inte fått någon förklaring.
Jaja sånt är livet antar jag


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Verkar som att FZ har blivit en vänstertidning, eller har jag fel?

Du drar otroligt långtgående slutsatser och har med all sannolikhet fel. Kolla med moderator varför ditt inlägg blev borttaget!

Är för övrigt otroligt less på att så mycket på det här forumet ska politiseras och sättas in på en vänster-höger-skala. Det är tjatigt och leder i princip aldrig någonstans annat än till dålig stämning.

Medlem

Stora förhoppningar för detta. Antingen blir det sjukt bra eller sjukt pajigt.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Man få helt enkelt respektera hans värderingar.

Oj så fel, nej det behöver man inte.
Man ska aldrig accptera värderingar som är på beskostnad av andra människors rättigheter.

Det man får acceptera är att han har åsikter, inte hans åsikter. Det är stor skillnad.

Medlem

Nu är jag kanske överdrivet cynisk, men det känns inte som att det här spelet kommer vara komplett utan något slags NFT-inslag, och att det kommer visa sig att rösterna i spelet faktiskt är deepfake-röster

Skrivet av SID 6.7:

Jag är så ambivalent till Chucken.
Chuck Norris var min stora idol (tillsammans med Jackie Chan och Sho Kosugi) när jag växte upp på 80 och 90-talet. Han delade ut rättvisa genom att rundsparka knarkkarteller, mördare och ninjas.

Jag kan än idag slänga på The Octagon, Hero and the Terror eller Code of Silence och njuta i fulla drag.
Jag har sett han på mässor när han samlat in pengar till fattiga och startat dojos för att få barn ut ur gängverksamhet.
Så det är så jäkla tråkigt att han blivit heltokig på gamla dar.

Jag väljer dock att minnas min gamla idol som han var, när han fortfarande min hjälte.

Under rätt omständigheter tror jag det kan drabba oss alla. Jag tyckte Chuck Norris bara var töntig när jag var liten, men jag hade å andra sidan Stevel Segal och Mel Gibson som idoler, vilket såhär med facit i handen även det känns som väldigt tveksamma val 😅 Skillnaden är när jag går tillbaka för att se på Segals gamla filmer är de bara fåniga, medan många av de andra actionhjälterna som Sly och Arnold överraskande nog faktiskt håller måttet granska bra, och Dödligt Vapen med Mel kommer alltid vara mig nära hjärtat.

1
Skriv svar