Rapport: Uncharted rebootas, Naughty Dog assisterar

Robot
Rapport: Uncharted rebootas, Naughty Dog assisterar

Rimmar väl med tidigare tissel.

#uncharted


Medlem

Ser gärna större fokus på äventyrande och utforskande och mindre action och slakt. Mer Indiana Jones än Rambo.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Freakon:

Ser gärna större fokus på äventyrande och utforskande och mindre action och slakt. Mer Indiana Jones än Rambo.

Håller med om exakt vartenda ord. Mer Indiana Jones-lika pussel också, tack.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Meh. Diggade uncharted men det räcker för min del.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Håller med om exakt vartenda ord. Mer Indiana Jones-lika pussel också, tack.

Agreed angående pussel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Sony har under ett par år anställt folk till en icke namngiven studio i San Diego.

Jag kan tänka mig att det handlar om att Visual Arts Service Group tar klivet till att börja göra spel på egen hand. De startade ju Last of Us Part 1 själva innan Naughty Dog tog över.

Jag undrar hur stora de är nu? Callisto Protocol listar tydligen i eftertexterna att cirka 150 personer från VASG och Sony Malaysia varit med och gjort det spelet.

Medlem

hade inte tänkt inte köpa spelet förrän jag kört del 1-3 men fick med det när jag köpte en processor.
Som tidigare nämnt så får de gärna köra färre strider i nästa spel.
Och gärna göra spelet inte lika buggigt.
Är just nu på kapitel 10 i 4an och har haft ett gäng olika tillfällen där jag varit tvungen att spela om uppdraget från start.
Ex fastnat i lådor och g, Kommit till lägen där vinsch behövs men inte går att aktivera. Sådana problem är ganska illa att ha kvar i spel från 2016.
Gillar spelet i övrigt och det är ett rejält lyft från ettan.

Skribent
Skrivet av Freakon:

Ser gärna större fokus på äventyrande och utforskande och mindre action och slakt. Mer Indiana Jones än Rambo.

Hur mycket jag än gillar spelen har de en väldigt tråkig uppbyggnad där actionmomenten (slaktandet) bara fyller ut spelmoment mellan filmsekvenserna. Sen är ju många spel uppbyggda så, men de känns nästa som två helt separata saker i Uncharted emellanåt. Hade gärna haft ett berättande som väver in både spelmoment och story på ett bättre sätt. Detta blir dock bättre genom serien, men Uncharted 1 känns verkligen gammalt idag på ett dåligt vis.

Detta blir lite intressant dock, kan det tänkas de tänker att Uncharted rebooten ska konkurrera med nya Indy-spelet?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

female lead den här gången?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Men.... varför?
Senaste spelet kom inte ut för så länge sedan.
Låt serien vila för fan.
Eller är det här mer att Sony inte kan komma på något nytt att göra?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Men.... varför?
Senaste spelet kom inte ut för så länge sedan.
Låt serien vila för fan.
Eller är det här mer att Sony inte kan komma på något nytt att göra?

Lätta pengar.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Hur mycket jag än gillar spelen har de en väldigt tråkig uppbyggnad där actionmomenten (slaktandet) bara fyller ut spelmoment mellan filmsekvenserna. Sen är ju många spel uppbyggda så, men de känns nästa som två helt separata saker i Uncharted emellanåt. Hade gärna haft ett berättande som väver in både spelmoment och story på ett bättre sätt. Detta blir dock bättre genom serien, men Uncharted 1 känns verkligen gammalt idag på ett dåligt vis.

Detta blir lite intressant dock, kan det tänkas de tänker att Uncharted rebooten ska konkurrera med nya Indy-spelet?

Håller med i det du skriver. I mina ögon faller spelen rätt kraftigt på dåliga strider. Mitt i allt så ska man använda kraftiga vapen och granater för att slakta legosoldater trots att man egentligen bara är en charmig arkeolog. Förstår att man behöver balansera tempo för att hålla intresse och fokus vid liv, men önskar att man hade kunnat göra det genom mer äventyrliga inslag.

Förhoppningsvis så triggar Indy-spelet denna ådra hos den nya utvecklaren och vi kommer att få ett spännande, mystiskt och spännande ÄVENTYR snarare än en obalanserad action-kavalkad.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Håller med om exakt vartenda ord. Mer Indiana Jones-lika pussel också, tack.

Den vägen borde Tomb raider också ta. Jag tycker det är en tråkig väg de tagit Lara croft som numera handlar om att slakta så många som möjligt med pilbåge eller visa balla dödsanimationer. Back to the roots. Varför inte sammansvärja Nathan och Lara i något spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Men.... varför?
Senaste spelet kom inte ut för så länge sedan.
Låt serien vila för fan.
Eller är det här mer att Sony inte kan komma på något nytt att göra?

Det är rätt dumt att låta något som miljoner människor vill ha ligga och vila. Tjänstefel vill jag påstå.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av lonian:

Den vägen borde Tomb raider också ta. Jag tycker det är en tråkig väg de tagit Lara croft som numera handlar om att slakta så många som möjligt med pilbåge eller visa balla dödsanimationer. Back to the roots. Varför inte sammansvärja Nathan och Lara i något spel.

En kittlande tanke, att Nathan och Lara ska mötas. Hade varit jäkligt fett.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av lonian:

Den vägen borde Tomb raider också ta. Jag tycker det är en tråkig väg de tagit Lara croft som numera handlar om att slakta så många som möjligt med pilbåge eller visa balla dödsanimationer. Back to the roots. Varför inte sammansvärja Nathan och Lara i något spel.

Skrivet av Freakon:

En kittlande tanke, att Nathan och Lara ska mötas. Hade varit jäkligt fett.

Nathan, Lara, Indy och O'Connell från Mumien i samma spel och värld!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nathan, Lara, Indy och O'Connell från Mumien i samma spel och värld!

Haha, episkt om inget annat 🤩


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Men nej, det behövs ingen reboot. Lägg resurserna på något nytt istället.

Har serien bara sålt i 16 miljoner ex alltså? Låter ju inte så imponerande fördelat på sex spel. Är väl inga dåliga siffror egentligen, men trodde serien skulle ha sålt mer faktiskt.

Medlem

Vet inte om det räknas som Reboot men serien får gärna fortsätta med Chloe.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Skribent
Skrivet av Påskmust:

Men nej, det behövs ingen reboot. Lägg resurserna på något nytt istället.

Har serien bara sålt i 16 miljoner ex alltså? Låter ju inte så imponerande fördelat på sex spel. Är väl inga dåliga siffror egentligen, men trodde serien skulle ha sålt mer faktiskt.

Från texten.

"Att Sony på något vis vill se en framtid för Uncharted-spel är på alla sätt rimligt. Serien har sålt i över 41 miljoner exemplar och även om filmen inte blev en kritikerraket blev den en publiksuccé."


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Freakon:

Haha, episkt om inget annat 🤩

De skulle kunna göra ett spel där alla jagar samma skatt och man kan spela från olika sidors perspektiv. Sen möts karaktärerna under spelets gång. Lite som Resident Evil 6 var uppbyggt.


signatur

"Writer and Fighter"

Testpilot

Jag känner mer "en värld vi har sett nog av".

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Från texten.

"Att Sony på något vis vill se en framtid för Uncharted-spel är på alla sätt rimligt. Serien har sålt i över 41 miljoner exemplar och även om filmen inte blev en kritikerraket blev den en publiksuccé."

Vänta, va? Jag är säker på att det stod 16 när jag skrev kommentaren.

Skribent
Skrivet av Påskmust:

Vänta, va? Jag är säker på att det stod 16 när jag skrev kommentaren.

haha någon gremlin kanske ändrade, men jag är den som jobbar idag så jag kan i alla fall lova att jag inte gjorde någon ändring


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det finns väl ingen anledning att reboota karaktärerna och allt. Jag tycker det känns malplacerat ungefär som om man skulle reboota The Last of Us.

Medlem
Skrivet av rågkuse:

Det finns väl ingen anledning att reboota karaktärerna och allt. Jag tycker det känns malplacerat ungefär som om man skulle reboota The Last of Us.

Jag älskar TLoU och har varje "generation" på skiva inkl senaste Part 1 till PS5 och det är rätt tydligt att Naughty dog (eller Sony?) mjölkat/mjölkar sönder titeln. När PS6 kommer skulle det inte förvåna mig om de gör samma sak igen och gör en box av det tillsammans med P2 tillsammans med avsnitt från serien eller liknande tillagt bonusmaterial.

Med det sagt och för att hålla topic; Jag skulle inte höja något ögonbryn om de börjar mjölka en annan titel i sin portfölj. Remaster, remake, reboot..

1
Skriv svar