Forspoken demo intryck

Medlem
Forspoken demo intryck

Demot har varit ute cirka en dag och intrycken kan äntligen komma in. Jag har sett en del prisa ray tracing läget och andra upplever spelet som ofärdigt.

Själva spelar jag på 4k monitor utan vrr så jag är låst till låt upplösning vad jag vet.

Striderna upplever jag som roliga och jag har inte märkt av några buggar insemination vad jag sett. Världen i sig upplever jag som ganska tråkig med enbart sten och gräs med några ruiner i tråkiga färger.

Story är intetsägande i demon.

Vad tror ni om slutprodukten? Jag tycker demon visar upp bra gameplay som sagt men jag själv hade nog inte velat köpa detta för fullpris i nuvarande skick.

Medlem

Testade lite på ps5an. Var väldigt släpigt och trögt på quality/ray tracing. Vågat att ha quality som standard och ge låga frames.
Performance var spelbart dock!

Ska komma in i combaten mer. Men det är väldigt snyggt, mysig stämning och musik i första byggnaden


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Testade lite på ps5an. Var väldigt släpigt och trögt på quality/ray tracing. Vågat att ha quality som standard och ge låga frames.
Performance var spelbart dock!

Ska komma in i combaten mer. Men det är väldigt snyggt, mysig stämning och musik i första byggnaden

Jag kommer aldrig att förstå mig på Quality-lägen. Hackigt och slött vilken drar ner hela upplevelsen enormt. Lite finare reflektioner och annat jams väger inte alls upp den handikappande upplevelsen som hacket och bristande respons ger.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hade inte hört talas om spelet tidigare men kollade in det på Steam. 79,99€ ska det tydligen kosta. Saftigt 😛


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Har bara testat lite snabbt men är positiv så här långt. Verkar finnas ganska stor variation i striderna och en hel drös med olika magier att använda sig av.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag kommer aldrig att förstå mig på Quality-lägen. Hackigt och slött vilken drar ner hela upplevelsen enormt. Lite finare reflektioner och annat jams väger inte alls upp den handikappande upplevelsen som hacket och bristande respons ger.

Det är ytterst få titlar som på riktigt (om ens någon) som klarar av att köra på quality läget utan att förlora märkbart med prestanda. Nu har jag visserligen inte kört extremt många titlar men fps spel lämpar sig inte allafall.

Medlem

Klart positiv överraskning efter allt man läst.

Medlem

Väldigt stressig musik när man bara går runt och utforskar. Lite drygt att allt vill döda en.

Börjar komma in i combaten, helt ok!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag kommer aldrig att förstå mig på Quality-lägen. Hackigt och slött vilken drar ner hela upplevelsen enormt. Lite finare reflektioner och annat jams väger inte alls upp den handikappande upplevelsen som hacket och bristande respons ger.

Håller med. Körde GoW Ragnarok på Performance + High Frame Rate Mode och det är bland det bästa jag varit med om på konsol. Till och med vanliga Performanceläget kändes märkbart slött jämfört med det.

Gällande Forspoken så är det något jag har haft ögonen på ända sedan första Athia-trailern, men jag har blivit mer och mer tveksam med tiden. Ska dra ner demot och testa i veckan.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Spontant känns det som man nedgraderat grafiken ganska duktigt sedan utannonsering. Lär sig spelindustrin aldrig att göra tvärtom? 🙈

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Spontant känns det som man nedgraderat grafiken ganska duktigt sedan utannonsering. Lär sig spelindustrin aldrig att göra tvärtom? 🙈

Om nedgraderingen innebär stabila 60fps som kanske inte va möjligt innan(?) så är det bara bra imo

Skribent

Spelet verkar mycket mer ambitiöst än vad trailers har visat. Känns som combat har en del kul att bjuda på. Men kameran är lite ryckig och kontrollerna lite sladdrig. Kul, men är det lika kul efter 5-10 timmar. Jag vet inte.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

1
Skriv svar