Hur många spel lirar ni samtidigt?

Medlem

Just nu är det bara 1, KSP. Måste nog avinstallera det snart då det stjäl för mycket tid. Oftast håller jag nog 2-3 spel igång samtidigt men det brukar bara vara ett äventyr/rollspel annars tappar jag intresset helt.

Medlem

Jag spelar oftast ett spel åt gången. Det kan bli vad som helst, mestadels singleplayer, som jag spelar igenom (om det har ett slut) eller tills jag blir mätt på spelet, och då är det fullt fokus på enbart det spelet.

Men om det är ett spel som tar uppåt 100 timmar eller mer så kan det hända att jag även spelar något annat emellanåt. Just nu har jag en sådan kombo på gång — det är Elden Ring sedan en tid tillbaka som jag pausade för att spela igenom The Callisto Protocol och efter det så fortsätter resan i Elden Ring.

Medlem

Numera spelar jag ungefär 0,5 spel åt gången. Dvs är jag glad om jag lyckas hålla ångan uppe tillräckligt för att spela något endaste spel. Istället hänger jag mest på FZ, för att känna mig som en gamer, trots att jag knappt spelar något. (Köpte dock Divinity: Original Sin på Steam-rean igår. Sedan insåg jag att speldatorn står urkopplad i garderoben. Kanske installerar på jobbdatorn istället, om jag orkar.)

Förr brukade det vara två spel åt gången. Ett singleplayer för att njuta, ett multiplayer för att umgås med polarna.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

1 nytt storyspel jag inte kört tidigare + att jag kör gamla favoriter där emellan.
Men försöker hålla mig till 1 spel åt gången. Börjar jag att återspela RE4, The Evil Within eller Bloodborne så får jag svårt att hoppa tillbaka till nya ospelade spel. Vill egentligen bara spela mina favoriter men tvingar mig att spela okörda spel och försöka klara dom.
Målet: Klara backloggen och spela alla världens 100 bästa spel förutom multiplayerspel som jag inte har tid med

Medlem

Det är ju som att fråga ett barn i en godisbutik
- hur många sorter vill du ha
Undrar hur många som svarar 1-3 sorter 😁

Jag lirar väl runt 7-8 spel (tror jag)😁
Skål på er..
Gottar mig med irish coffee

Medlem

Ett åt gången, annars blir det som att läsa två böcker eller se två filmer samtidigt.

phi
Medlem

Ett singleplayer tills jag har klarat av det och ett multiplayer tills jag blir less på det.

Medlem

2-3 spel max och definitivt inte spel som liknar varandra så jag blandar ihop kontrollerna, skulle aldrig spela te.x Elden Ring och Horizon eller AssCreed samtidigt.

Just nu; ska påbörja Horizon Zero Dawn, spelar även Vampire Survivors och lite Dwarf Fortress

Medlem

Har alltid kört ett, så många andra skriver så vill jag inte byta när jag väl kommit in i ett.

It's not a lake, it's an ocean

Jag brukar vara all over the place och hoppa runt som en galning, men nu koncentrerar jag mig på två spel i taget. Max tre. 1-2 backloggspel och ett nyare spel, brukar det vara.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Brukar spela 4-6 spel samtidigt, däremot inte sagt att jag spelar färdigt ens hälften. En typisk afton ser ut som följande:
*1-3 matcher Halo Infinite för att göra framsteg på mina Battle Pass (kan bytas ut mot Warzone 2.0 el. BF2042 när jag är maxlevlad)
*Ett kapitel i ett spel som A Plague Tale, The Evil Within eller något annat spel med tydliga brytpunkter, alt. t.ex. en cykel i Outer Wilds.

Sedan antingen:
*En quest i ett stort actionfokuserat open world-/RPG-spel, för tillfället Borderlands 3 med all DLC (AC: Valhalla, RDR2, TW3 med next-gen-uppdateringen som släpps snart, Persona 5 Royal, State of Decay 2 m.fl. vilar i att-spela-listan) eller:
*Ett mer avslappnat RPG som för tillfället Wasteland 2 (PoE 1+2, Divinity: OS 1 + 2 väntar i backloggen)
*En liten stund i ett mer ständigt pågående onlinespel: för tillfället FO76 (Grounded, Sea of Thieves, No Man's Sky väntar i backloggen).

Föga förvånande spelar jag sällan klart de spel jag ger mig in på !

Medlem

Runt tre. Mina go to spel är SC2 samt Apex, sedan brukar jag lägga till något med en single player kampanj.

Medlem

Brukar lira mellan 2-4 spel samtidigt.

Just nu:
Mitt ”Mainspel” - TW3 (Blood and Wine) på PC
Sub - Något minilir: Luftrauser/Rusted Moss etc.
Sub - Minecraft Dungeons på PS4
Sub - Dragon Ball Fighterz på Switch


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

1-3 spel, typ ett på switchen, ett på pcn och ett på playstation. Men backlogen på ps4:an så gott som tom nu, så det blir 2 spel för hela slanten i fortsättningen.
Spelar 99% SP, 1% MP.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

1-3

Brukar oftast vara
-Ett spel jag bara spelar med brorsan (Just nu Project Zomboid)
-Ett spel jag spelar när jag inte orkar fokusera på något (Just nu Diablo 2: Resurrected)
-Ett spel jag spelar när jag vill fokusera och distrahera mig från annat (Just nu Call of Duty: Modern Warfare II)

Sedan varierar spelen rätt mycket, men jag pendlar vanligtvis mellan 2-3 spel beroende på dag, humör, och tid. Tycker att det är en rätt skön balans, och lägre risk att bränna ut sig på något enstaka spel. Något som är kul i coop - gärna med någon form av progression, något som är repetitivt, och slutligen något snabbt som kräver fokus


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Brukar vara ungefär så.
Ett singelplayer spel på konsoll. Just nu GoW - Ragnarök
Ett singelplayer spel på datorn. Nyss avslutat Loop Hero. Ska börja på Blackwell sen.
Ett "oändligt spel". Just nu samspelar jag på fruns Candy Crush. Men oftast någon form av multiplayer. Tidigare Overwatch, Hearthstone och Magic the Gathering - Arena
Och sist men inte minst ... säg inte det här till någon, men ett snuskigt mobilspel med allt vad microtransaktioner heter. Ett som jag slänger en femtiolapp eller hundring i månaden på. Just nu Warhammer 40K Tacticus.

12
Skriv svar