Immortals Fenyx Rising ser ut att resa sig på Steam

Robot
Immortals Fenyx Rising ser ut att resa sig på Steam

Eldfågeln reser sig ur steam-askan.

#Immortal-Fenyx-Rising, #Ubisoft


Medlem

Köpte detta spel när det släpptes och hade en förhoppning av att det skulle vara en känsla av Botw... men herregud vad jag blev besviken. Bortkastade pengar och bortkastad tid. Ska mycket till innan jag köper ett Ubisoft-spel igen.

Medlem
Skrivet av Thedonnaz:

Köpte detta spel när det släpptes och hade en förhoppning av att det skulle vara en känsla av Botw... men herregud vad jag blev besviken. Bortkastade pengar och bortkastad tid. Ska mycket till innan jag köper ett Ubisoft-spel igen.

Oj såpass? Trodde också det var lite som botw, tänkte skaffa det av just den anledningen när det väl kom på steam. Synd att höra, något specifikt vis det skiljer sig på?

Medlem
Skrivet av Thedonnaz:

Köpte detta spel när det släpptes och hade en förhoppning av att det skulle vara en känsla av Botw... men herregud vad jag blev besviken. Bortkastade pengar och bortkastad tid. Ska mycket till innan jag köper ett Ubisoft-spel igen.

GOTY för mig förra året. (räknar det till 2021 för det var då jag spelade det)

Medlem
Skrivet av LordOfNomNom:

Oj såpass? Trodde också det var lite som botw, tänkte skaffa det av just den anledningen när det väl kom på steam. Synd att höra, något specifikt vis det skiljer sig på?

Tyckte det var allmänt själ-löst och repetitivt, hade otroligt svårt att komma in i det. En dag stängde jag bara av spelet och kom aldrig tillbaka. Det gjorde inget intryck alls på mig.

Medlem
Skrivet av LordOfNomNom:

Oj såpass? Trodde också det var lite som botw, tänkte skaffa det av just den anledningen när det väl kom på steam. Synd att höra, något specifikt vis det skiljer sig på?

Jag tycker att du ska ge det en chans. Det är mer späckat med grejor och fiender än vad Botw är, så annorlunda stämning och atmosfär. Men där finns roliga karaktärer, kul strider och mycket att göra och samla. Fin grafik och bra flyt på det.

Det är lite som att spela en Disney-film.

Ett av mina favoritspel året det släpptes.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Thedonnaz:

Köpte detta spel när det släpptes och hade en förhoppning av att det skulle vara en känsla av Botw... men herregud vad jag blev besviken. Bortkastade pengar och bortkastad tid. Ska mycket till innan jag köper ett Ubisoft-spel igen.

Jag har inte spelat hela spelet men spelade nått demo eller gratis-period av spelet på Stadia när jag registrerade mig på tjänsten.
Tyckte att spelet var överaskande bra för att vara ett Ubisoft spel, iaf så långt jag spelade.
Blev dock aldrig att man skaffade det senare


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fick spelet på köpet när jag köpte min 11600K. Har inte spelat det ännu, men tycker det verkar intressant. Borde ta tag i saken och se vad det har att erbjuda.

Medlem

Testade det på game pass men det gav verkligen noll mersmak.

Medlem

Älskar Zeus och Prometheus tjöt med varandra i spelet

Medlem
Skrivet av LordOfNomNom:

Oj såpass? Trodde också det var lite som botw, tänkte skaffa det av just den anledningen när det väl kom på steam. Synd att höra, något specifikt vis det skiljer sig på?

Tycket att det känns som en blandning av BotW och AC Odyssey. Kanske inte är ett GotY, men du borde helt klart testa det. Finns tillgängligt på Game Pass om du har det.

Inaktiv
Skrivet av Thedonnaz:

Köpte detta spel när det släpptes och hade en förhoppning av att det skulle vara en känsla av Botw... men herregud vad jag blev besviken. Bortkastade pengar och bortkastad tid. Ska mycket till innan jag köper ett Ubisoft-spel igen.

För mig var det raka motsatsen. Jätteroligt spel, hade svårt att släppa taget. Välinvesterade pengar.

Medlem

Väldigt bra spel. Rekommenderas absolut att testa.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Är det mycket pluppar på kartan trams som Ubisoft är så bra på?

Medlem
Skrivet av Therant:

Är det mycket pluppar på kartan trams som Ubisoft är så bra på?

Hm, när jag tänker efter så minns jag knappt kartan. Märkligt. Kan inte heller minnas att det var plupp-overflow som det annars brukar vara. Kan ha förträngt och har därmed fel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av Therant:

Är det mycket pluppar på kartan trams som Ubisoft är så bra på?

Nä, mycket mindre pluppar än andra Ubisoft-spel. Jag tycker Fenyx är ett av de bättre open world-spelen Ubisoft har gjort, det är som mysigt på något vis och DLC-materialet är dessutom riktigt bra och bygger ut storyn. Folk jämför det med BOTW och det blir inte riktigt rätt rent spelmekaniskt, men just världen och känsla i spelet tycker jag är väldigt BOTW.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tyckte Fenyx var helt ganska välgjort. Inte kört något DLC, Lite pusslande och slaktande blev tidsfördriv som fungerade helt ok för mig.

Skrivet av Bojkott:

Tycket att det känns som en blandning av BotW och AC Odyssey. Kanske inte är ett GotY, men du borde helt klart testa det. Finns tillgängligt på Game Pass om du har det.

Hehe, Oddesey. Inte mindre när nästan alla röstskådisar är med även där. Hade liiite svårt när Sokrates helt plötsligt blev Zeus Men tyckte över lag det var ganska kul å lyssna på gudarnas tokigheter.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nä, mycket mindre pluppar än andra Ubisoft-spel. Jag tycker Fenyx är ett av de bättre open world-spelen Ubisoft har gjort, det är som mysigt på något vis och DLC-materialet är dessutom riktigt bra och bygger ut storyn. Folk jämför det med BOTW och det blir inte riktigt rätt rent spelmekaniskt, men just världen och känsla i spelet tycker jag är väldigt BOTW.

Ok. Låter ju bra. Vad påminner spelmekaniken om då? Är det ass Creed, fromsoft eller något liknande? Är det typ bara action, eller är det mer äventyr?

Skribent
Skrivet av Therant:

Ok. Låter ju bra. Vad påminner spelmekaniken om då? Är det ass Creed, fromsoft eller något liknande? Är det typ bara action, eller är det mer äventyr?

Det påminner nog mer om BOTW skulle jag säga? Striderna är rätt basiskt egentligen, dodge:a, blocka och hugga. Du har vingar du kan segla med etc. Men tillräckligt för att det ska kännas spännande, spelet går mer åt äventyr än action och det är väl här som det kanske är mer åt just BOTW än AC-serien.

Det bästa är storyn och att det är en av gudarna som berättar allt med en berättarröst i bakgrunden. Mycket ofta väldigt humoristiskt.

Hmm...spelet kanske är rätt mycket BOTW ändå...inser jag när jag sitter och förklarar det för dig. haha


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Riktigt bra spel. Ett få av moderna spel jag faktiskt fick 100 procent achievements i eftersom det var så roligt att spela. De 2 första dlc var också riktigt bra.


signatur

Ultrazine

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det påminner nog mer om BOTW skulle jag säga? Striderna är rätt basiskt egentligen, dodge:a, blocka och hugga. Du har vingar du kan segla med etc. Men tillräckligt för att det ska kännas spännande, spelet går mer åt äventyr än action och det är väl här som det kanske är mer åt just BOTW än AC-serien.

Det bästa är storyn och att det är en av gudarna som berättar allt med en berättarröst i bakgrunden. Mycket ofta väldigt humoristiskt.

Hmm...spelet kanske är rätt mycket BOTW ändå...inser jag när jag sitter och förklarar det för dig. haha

Okej, du har övertygat mig nog för att köpa spelet och ge det en chans.
Såg dessutom att det var billigt på Storen, 182kr, så det känns ganska givet nu.

Tack för att du tog dig tid=)

Medlem
Skrivet av Thedonnaz:

Tyckte det var allmänt själ-löst och repetitivt, hade otroligt svårt att komma in i det. En dag stängde jag bara av spelet och kom aldrig tillbaka. Det gjorde inget intryck alls på mig.

Själlöst och repetitivt tycker jag stämmer in rätt bra på Fenyx. Jag spelade igenom hela spelet men det var hela tiden nåt som var off tyckte jag. Vackert rent grafiskt dock. Jag klarade och raderade sen direkt minns jag.

Vägen till slutbossen var så utdragen med tråkiga pussel att jag tröttnade både en och två gånger innan jag ens kommit fram till honom. Behövdes verkligen så mycket trökpussel?

Medlem

Riktigt tråkigt spel. Konstant handhållning, supertrista pussel och väldigt "floaty" i allt från strider till travers.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det påminner nog mer om BOTW skulle jag säga? Striderna är rätt basiskt egentligen, dodge:a, blocka och hugga. Du har vingar du kan segla med etc. Men tillräckligt för att det ska kännas spännande, spelet går mer åt äventyr än action och det är väl här som det kanske är mer åt just BOTW än AC-serien.

Det bästa är storyn och att det är en av gudarna som berättar allt med en berättarröst i bakgrunden. Mycket ofta väldigt humoristiskt.

Hmm...spelet kanske är rätt mycket BOTW ändå...inser jag när jag sitter och förklarar det för dig. haha

Skrivet av Therant:

Okej, du har övertygat mig nog för att köpa spelet och ge det en chans.
Såg dessutom att det var billigt på Storen, 182kr, så det känns ganska givet nu.

Tack för att du tog dig tid=)

*Host*
https://www.fz.se/forum/trad/442862-immortals-fenyx-rising-na...


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar