Marvel's Midnight Suns

Robot
Marvel's Midnight Suns

Midnight Suns spelar korten rätt och visar sig vara mer än ett Xcom i Marvel-kostym.

#firaxis-games, #marvels-midnight-suns


Releasehästryttare

Så länge de inte använder film skådespelarna så blir det ett skip för mig.

Medlem
Skrivet av Devan:

Så länge de inte använder film skådespelarna så blir det ett skip för mig.

Det låter... dyrt 🤑


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jättebra recension och jag tror många tyvärr kommer avfärda spelet pga hörsägen. MKT kompetent spel med bra djup i combat och karaktärs-(deckbuilding)utveckling. Älskart och tycker att en 4a är sjukt rättvist! Härligt överens med recensenten ! 😀

Medlem

Tack för recensionen.

Har alltid velat gillar Xcom men suger på spelen tyvärr. Detta verkar funka bättre för mig. Roligare setting och karaktärer också. Korten verkar kul.

Blir ett köp längre fram.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av bulleboss:

Jättebra recension och jag tror många tyvärr kommer avfärda spelet pga hörsägen. MKT kompetent spel med bra djup i combat och karaktärs-(deckbuilding)utveckling. Älskart och tycker att en 4a är sjukt rättvist! Härligt överens med recensenten ! 😀

Tack! Ja jag var också sjukt skeptiskt faktiskt, tycker inte att filmklipp och bilder riktigt göra spelet rättvist för du måste som spela själv för att uppskatta det. Jag tror att ett demo på spelet hade kunna vara bra så folk kan testa. Trots att jag gillar stridssystemet mycket mer än jag trodde så är det ändå något som inte faller alla i smaken.

Skrivet av Freakon:

Tack för recensionen.

Har alltid velat gillar Xcom men suger på spelen tyvärr. Detta verkar funka bättre för mig. Roligare setting och karaktärer också. Korten verkar kul.

Blir ett köp längre fram.

Jag upplever detta mycket enklare än Xcom och trots att korten blir random varje drag så känns det ändå som jag har mer kontroll. I Xcom är det många random-faktorer som kan göra saker svårt. När min soldat som har 90% i träff missar så kan det helt sänka hela styrkan t.ex. Detta förekommer inte här, nu träffar attackerna varje gång.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag upplever detta mycket enklare än Xcom och trots att korten blir random varje drag så känns det ändå som jag har mer kontroll. I Xcom är det många random-faktorer som kan göra saker svårt. När min soldat som har 90% i träff missar så kan det helt sänka hela styrkan t.ex. Detta förekommer inte här, nu träffar attackerna varje gång.

Låter perfekt!

Jag diggade Marvel Ultimate Alliance 1 och 2 mycket för att där fanns en massa lore att finna i basen/slottet man befann sig i mellan uppdragen. Älskade att gå runt och prata med karaktärer och bara nördmysa. Detta verkar finnas även i detta spel fast på en högre nivå.

Mums!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kört 35h kanske och trots att jag inte gillar superhjältegrejer så mkt och egentligen ville ha ett nytt xcom så har jag löjligt kul. Main story missions är sådär serietidningsfånigt underhållande. Jag ska inte säga att jag fastnat djupt för storyn men jag är taggad på varje main quest för att jag tycker dom är så underhållande. Det är som ett medley av superhjälte-avsnitt och det är rätt ösigt.
Dock känner jag ju, på grund av alla dialoger, att jag inte kommer orka köra om det på samma sätt som xcom. I xcom var det ett nöje att börja om. Önskar nästan att det fanns en xcom base management-view som gjorde att man slapp springa runt inför en eventuell andra omspelning. Dock skulle jag köpa en expansion till detta utan tvekan även om jag inte är i närheten klar.

Skribent
Skrivet av Govein:

Kört 35h kanske och trots att jag inte gillar superhjältegrejer så mkt och egentligen ville ha ett nytt xcom så har jag löjligt kul. Main story missions är sådär serietidningsfånigt underhållande. Jag ska inte säga att jag fastnat djupt för storyn men jag är taggad på varje main quest för att jag tycker dom är så underhållande. Det är som ett medley av superhjälte-avsnitt och det är rätt ösigt.
Dock känner jag ju, på grund av alla dialoger, att jag inte kommer orka köra om det på samma sätt som xcom. I xcom var det ett nöje att börja om. Önskar nästan att det fanns en xcom base management-view som gjorde att man slapp springa runt inför en eventuell andra omspelning. Dock skulle jag köpa en expansion till detta utan tvekan även om jag inte är i närheten klar.

Det här kan jag hålla med om faktiskt, det blir lite tröttsamt att ränna runt i längden. Alternativt gjort slottet mer som i Sims så man bara kunde klickar runt Hunter.


signatur

"Writer and Fighter"

E sugen på det.
Men har redan lite spel att spela just nu, så förmodligen när det blir rea på det.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Lorentzon, tänker du eller nån annan recensera Knights of Honor 2?


signatur

Memento Mori

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

Lorentzon, tänker du eller nån annan recensera Knights of Honor 2?

Bra fråga och oklart? Men är själv sugen på att köpa spelet (när jag nu ska få tid att spela).


signatur

"Writer and Fighter"

Releasehästryttare
Skrivet av Freakon:

Det låter... dyrt 🤑

Möjligt, men kan tänka mig att jag inte är den enda i världen som skippar spelet av den anledningen.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Bra fråga och oklart? Men är själv sugen på att köpa spelet (när jag nu ska få tid att spela).

Snälla gör det. Du är bäst. 🥰


signatur

Memento Mori

Medlem

Helt underbart spel Älskar striderna och vad man kan göra med alla consume cards och abilities Uppgradera och modifiera korten är riktigt intressant
4/5 är välförtjänt

Medlem

Har varit kraftig skeptiskt till detta men verkar inte blivit så himla dåligt ändå. Sen om det är min kopp te är en annan fråga.

En annan recension jag sett var inne på samma grejer egentligen, striderna blir lite mer varierade i och med slumpmässiga korten.
XCOM kan ju vara många gånger förmågorna som används på samma sätt i varje strid och repeat på det.

Samt tiden vid sidan av i basen som kan vara lite omständlig och tidskrävande.

Jaja, man får väl se.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag var väldigt skeptisk till detta. Gillar inte Marvel och det är ju ganska surt att de inte gjorde Xcom 3. Men jag köpte det iaf efter att ha sett striderna. Wow säger jag bara! Vilket jäkla bra spel, är konvertit så att säga

Skribent
Skrivet av Machinista:

Jag var väldigt skeptisk till detta. Gillar inte Marvel och det är ju ganska surt att de inte gjorde Xcom 3. Men jag köpte det iaf efter att ha sett striderna. Wow säger jag bara! Vilket jäkla bra spel, är konvertit så att säga

Det är förvånande bra! Gissningsvis så kommer det ett Xcom snart också nu när detta spel är släppt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Devan:

Möjligt, men kan tänka mig att jag inte är den enda i världen som skippar spelet av den anledningen.

Märklig anledning.

Medlem

Spelet finns via PS Plus så jag drog igång det igår. Behövde varva ner efter ett intensivt pass med Doom Eternal.

Några timmar in så gillar jag det rätt mycket. Bra karaktärer, roliga dialoger, mysig hembas och härliga strider.

Korten passar mig perfekt. Det känns lite som att spela Heartstone och gör att varje strid känns som ett lagom klurigt pussel.

Blir till att fortsätta ikväll.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Spelet finns via PS Plus så jag drog igång det igår. Behövde varva ner efter ett intensivt pass med Doom Eternal.

Några timmar in så gillar jag det rätt mycket. Bra karaktärer, roliga dialoger, mysig hembas och härliga strider.

Korten passar mig perfekt. Det känns lite som att spela Heartstone och gör att varje strid känns som ett lagom klurigt pussel.

Blir till att fortsätta ikväll.

Detta spelet är så mkt roligare än vad det verkar och vad folk gett det cred för. Dock tröttnade jag efter kanske 70% men det är ju ok. Hade många roliga kvällar. Jag tyckte inte om base management downtime dock. Springa runt och prata med folk var inte min kopp te. Hade föredragit en klassisk xcom2 vy på basen. Jag är inte så intresserad av marvel och dialogerna etc. Main story var helt ok dock och jag hade väldigt roligt åt cutscenes etc.

Medlem
Skrivet av Govein:

Detta spelet är så mkt roligare än vad det verkar och vad folk gett det cred för. Dock tröttnade jag efter kanske 70% men det är ju ok. Hade många roliga kvällar. Jag tyckte inte om base management downtime dock. Springa runt och prata med folk var inte min kopp te. Hade föredragit en klassisk xcom2 vy på basen. Jag är inte så intresserad av marvel och dialogerna etc. Main story var helt ok dock och jag hade väldigt roligt åt cutscenes etc.

Efter mina typ 10 timmar så är jag benägen att hålla med om din sammanfattning.

Håller tummarna för en uppföljare i någon form där barnsjukdomar kan botas. Konceptet förtjänar det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar