Xbox lyste med sin Game Awards-frånvaro: "Har mycket att visa"

Medlem

""Tajming är alltid en faktor, så oroa er inte för att ni behöver vänta alltför länge på att se vad vi har på gång härnäst"."

Åhå. Deras tajming med Halo gick ju inget vidare.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag vill se följande:

Perfect Dark
Fable (snälla, inget online)
Avowed
Starfield
State of decay 3
Redfall
Everwild
Stalker 2
Hellblade 2
The Outer Worlds 2
Gears of war

Säkert fler som jag glömt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dex:

Reagerade på en annan sak också idag.

Varför har det varit så tyst om High on Life nu dom senaste veckorna? Spelet släpptes idag, men har knappt sätt någon reklam för spelet alls på sistone och såg att det endast har 6 stycken "Critic reviews" på Metacritic.
Det är ju förvisso inte Xbox som äger det, men dom släppte själva en hel del trailer tidigare om det och väldigt konstigt att dom inte har hypat upp det mer på sistone då det hypades rätt rejält i somras.
Verkar ju inte ens som dom har skickat ut review-codes till IGN och dom andra stora sidorna ens.
Om inte jag har missat något, men reagerade på hur lite jag har sett om det nu innan release.

Vad det gäller marknadsföringen kring det så håller jag med, det är förvånansvärt tyst om det från Xbox sida. Litegrann på Twitter men det är ju relativt snävt. Recensionskoder är dock upp till publishern att skicka ut (eller för sajter att jaga reda på proaktivt) vilket i det här fallet är utvecklaren Squanch Games själva.

Skrivet av Freakon:

Jag vill se följande:

Perfect Dark
Fable (snälla, inget online)
Avowed
Starfield
State of decay 3
Redfall
Everwild
Stalker 2
Hellblade 2
The Outer Worlds 2
Gears of war

Säkert fler som jag glömt.

Jag förväntar mig att marknadsföringen av Redfall står närmast av de där, ryktas om release i mars. Därefter Starfield med vad jag bara kan ana är en rejäl hypekampanj. Bethesda brukar vara bra på den biten, och de gillar ockå att lägga sig mycket närmre release innan de drar igång sina kampanjer när de får bestämma själva.

Frågan är vad som blir höstens storspel... Tror att Hellblade 2 kan ligga bra till. Finns ju en hel del till, både utannonserat och outannonserat, som kan dyka upp snart. Våren kommer nog att vigas åt Redfall-Age of Empires II-Forza Motorsport-ARA: History Untold-Minecraft Legends-Starfield. Sedan har vi ju E3 igen och då bör det visas en hel del, oavsett om de håller sig till "de kommande 12 månaderna" som de gjorde sist eller inte.


signatur

Jump in.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Mortaigne:

Vet inte om jag försöker se allt från den positiva sidan, snarare en nykter sida om man kan säga så. Jag tycker inte heller att det är tillräckligt med stora spel nu, eller att det visas tillräckligt från de som är på gång. Däremot så tror jag mig förstå vad det delvis beror på och det är ju som det är. Compulsion är väl helt enkelt inte redo att visa något än, men visst är det dags för någon form av utannonserande i alla fall.

Det här med att visa vad de håller på med överlag är nog där jag lägger min största kritik. Det borde pumpas ut feta trailers, dev talks och annat. Man borde också ha någon form av egen show a la Direct eller SoP, kanske återuppliva Inside Xbox med lite uppdaterat format. Marknadsföringen är inte mycket att hänga i julgranen överlag helt ärligt.

Ja, det är lite osmart. De vet ju själva hur de ligger till i planeringen för kommande titlar och måste ha förstått att kritiken skulle komma, särskilt när Starfield försenades.

Med allt detta sagt har Game Pass varit ganska fantastiskt i år. Det har aldrig saknats något att spela, och personligen önskar jag lite utrymme för att kunna gå igenom min backlogg.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

12
Skriv svar