Battlestar Galactica blir massivt multiplayerspel

Robot
Battlestar Galactica blir massivt multiplayerspel
Medlem
Battlestar Galactica blir massivt multiplayerspel

AAWESOME?!

Jag älskade den nya TV-serien, men tvivlar lite på hur bra det skulle bli som spel.. Känns som det kan bli lite för begränsat och repetivt snabbt, det är ju inte direkt som Star Trek/Wars universumet där det finns en fantasiljon olika raser, monster, "magi" och mystistka fenomen. Ska bli intressant se resultatet.

Medlem

Först Star Wars, sen Star Trek, sen Star Wars igen (Old Republic) och nu ännu ett rymd-MMO baserat på TV. When will it end?

Medlem

Har inte det här varit på tapeten ett bra tag?


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Köpte limited edition utgåvan av hela BSG serien på BluRay hehe. Maaaassa sci-fi godis i mumsig HD.

Men...jag kan inte påstå att detta intresserar mig nämnvärt. Jag har vissnat fullständigt när det gäller MMO-spelande. Nio år med EverQuest räckte för min del hehe.


signatur
Medlem

Känner en svag vibb!

Medlem

Har nog sett alla avsnitt 3 ggr eller så, s1 och 2 har man nog sett 4, + att man kollar favvoavsnitten ibland, världens bästa TV-serie alla kategorier, helt klart.

Men frågan är om man orkar köra ett MMO.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

Varför blir man inte förvånad längre när nästa spel i alla serier blir MMO...?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av TotalCraptastic:

Jag älskade den nya TV-serien, men tvivlar lite på hur bra det skulle bli som spel.. Känns som det kan bli lite för begränsat och repetivt snabbt, det är ju inte direkt som Star Trek/Wars universumet där det finns en fantasiljon olika raser, monster, "magi" och mystistka fenomen. Ska bli intressant se resultatet.

Precis!

Jag är gaaalen i Galactica, en av de bästa serierna nånsin alla kategorier. Men som MMO känns BSG-världen tämligen begränsad.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Gillar BSG, men skulle aldrig spela ett MMO baserat på det... Allt intresse i spel dör direkt jag läser "MMO" nuförtiden tyvärr.

Medlem

F L O P P.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Måste ju utspela sig innan attackerna på kolonierna, annars fattar jag inte hur de kan pussla ihop ett MMO av serien.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Serien i sig är ju ganska kass, men spelet kan sägerligen bli skoj. Rätt bra rymdstrider i serien! Hoppas de lyckas få till dynamiken med massans tröghet och rörlighet åt alla håll ^^

Inaktiv
Medlem
Skrivet av asdfghjkl:
Skrivet av Inkompetent:

Serien i sig är ju ganska kass, men spelet kan sägerligen bli skoj. Rätt bra rymdstrider i serien! Hoppas de lyckas få till dynamiken med massans tröghet och rörlighet åt alla håll ^^

Du är kass.

+1. Lovar han tittar på Stargate eller nån annan barnserie hur man kan tro att spelet blir bra (hur många MMO's blir bra??) men att serien, som håller högre kvalité än någon annan sci-fi serie som gått, är kass är för mig lite "smått" oförståeligt.


signatur
Medlem

Coolt!!!!
Låter as skoj, följde serien, och nu Caprica. Det universumet är as coolt.

Medlem
Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av asdfghjkl:

Du är kass.

+1. Lovar han tittar på Stargate eller nån annan barnserie

Haha de barnsligaste angreppen nånsin.
Alla gillar inte chokladpudding heller

Medlem

Fail serie, fail spel.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Mm det kan vara lovande men webb baserat låter inte bra
Känns som att spelet kommer vara nåt som är kul i 5 min sen vill man inte röra det.
Imo om dem skulle göra ett fint next gen spel så skulle dem typ ta delar som att flyga fighters, ha fps delar där man springer runt med marines och kanske strategi delar i Cic
Mm dem borde typ göra som mass effect fast slänga in fordons delar där och ta bort 3rd person kamera i mark striderna.

Medlem

zoe greystone hawr

Medlem

Stargarte? Tror jag hellre käkar min egen avföring än att se på det.

Battlestar Galactica är som bäst okej. Ja, det är nog den bästa rymdserie som gjorts (vilket iofs inte är mycket att skryta om), men Baltar och hela handlingen blir bara tråkig och tjatig efter första säsongen. Det hände liksom ingenting. Jag har tittat igenom 3½ säsong av BSG men kan inte förmå mig att se sista halvan av fjärde säsongen. Det är helt enkelt för dåligt för att orka se på.

Handlingen vänder liksom ingenstans. Det händer ingenting överraskande. Väldigt få intressanta personlighetsvändningar trots den ganska stora skaran av bra skådespelare.

De upprepar samma problem mellan samma personer i fyra säsonger och de bygger upp all spänning på ett så självklart sätt att man är redan trött på den speciella saken som ska hända när den väl sker.

Förutom några ljuspunkter här och där som håller serien vid liv är det nästan bara actionscenerna och Kara Thrace som är något att se på.

Sen har jag aldrig sagt att jag tror att spelet blir bra. Mina förhoppningar om spel är ofta ner vid fotknölarna. Större delen av alla spel som görs är man less på efter några få timmar som mest, om man ens rör dem.

Jag tycker det skulle vara skoj om det blev bra för det saknas verkligen spel med bra rymdstrider där man direktstyr skeppet.

Läs vad jag skriver nästa gång, och vad ni vill att jag säger för att ha något att argumentera mot.

Inaktiv

Tror mera på ett BSG liknande Wing Commander Synd att alla tillverkare är så kåta på att göra multiplayer spel

Inaktiv

Bra serie. Men som spel, mja vem bryr sig liksom. Det kanske blir bra vem vet.

Medlem

Är inte MMO-marknaden lite överhettad just nu? Känns som det är en bubbla á la IT-kraschen som är på gång, plötsligt ska alla göra dem...

Medlem

BSG = dokusåpa i rymden, nä usch vilken tråkig serie. Och stargate är ju inte ens samma sak, den lutar mer och komedi medans BSG är mer drama vilket den inte är speciellt bra på. Det är bara massa tjat, gnäll och obetydliga bekymmer. Jag snabbspola igenom dom sista avsnitten bara för att se om dom kom nån vart överhuvudtaget, eller om dom lyckades tjata hål i huvudet på varann.


signatur

//mvh

MDu
Medlem

Det man hade velat se hade varit en "realistisk" rymdsimulator. Det är ont om bra sådana spel, och när nu BSG-seriens skapare såg till att hålla rymdstriderna på en hyfsat realistisk nivå så är det ju ett perfekt tillfälle.

1
Skriv svar