Gameplay från Crime Boss: Rockay City visar en Payday-liknande stöt

Robot
Gameplay från Crime Boss: Rockay City visar en Payday-liknande stöt
Medlem

Känner att jag gärna väntar på några betyg innan man bestämmer sig för att testa.... Men man kanske blir positivt överraskad!

Medlem

Typ exakt kopia av Payday? Väldigt roligt koncept så jag säger inget negativt om det, men något nyskapande och innovativt hoppas man nog på...

Medlem

Jag tycker det är förvånande att det inte kommit fler "kopior" på payday, med tanke på hur bra det sålt och säljer.

Först trodde jag detta var bosses nya spel, men det verkar inte så.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Fan hade hoppats på renodlat solospel. Typ lite GTA-klon.

Medlem

Det är ingen tillfällighet att spelet ser ut att vara en direkt Payday-kopia. Bo Klint Andersson, före-detta VD för Starbreeze/Overkill är nämligen direkt involverad i Ingame Studios (som förut hette BadFly) och utvecklingen av Crime Boss.

Det här är Bo's företag Varvtre AB
https://www.hitta.se/f%C3%B6retagsinformation/varvtre+ab/5568...

Ladda ner årsredovisningen för 2021 ser du att han äger minst 40% av Ingame Studios.

På den här Tjeckiska sajten
https://portal.expanzo.com/en/osoba/h~Gyz92a5zdX-bo-bertil-an...
Med google translate står det att Bo har titeln 'Vice Chairman' på Ingame Studios.

Medlem

Jag undrar hur stora roller skådisarna har?

Är det betydande roller eller är det modellen "bra betalt för någon enstaka dags arbete"?

Medelåldern ser ut att vara runt 70 så jag har svårt att se speciellt många av dessa lägga ner mycket arbete för ett spel.

Chefredaktör

Med tanke på att jag är en sucker för heist-genren och älskade Payday är jag försiktigt positiv.

Medlem

Fick intrycket att det var singleplayer från första trailern, tappade allt intresse av att det ska vara något multiplayer heistskräp.

Medlem

Mjae, känns som jag väntar in Payday 3 i stället.

Medlem

Haha. Känns som de är lite efter sin tid... Fysiken hade nog gått hem för 15 år sedan, men framstår som sjukt klumpigt idag. Det mesta känns B.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

1
Skriv svar