Mörka själar. Glada spelvärldar bortom Fromsoftwares "förmåga och kapacitet"

Robot
Mörka själar. Glada spelvärldar bortom Fromsoftwares "förmåga och kapacitet"
Medlem

MAY CHAOS TAKE THE WORLD

Medlem

Mörker, depression och extremt fientliga miljöer där man känner att man inte bör vara gör oftast de bästa spelen enligt mig.

Medlem

Elden Ring var väl ändå stundtals lite ljusare och livligare tycker jag, men har fortfarande den där underbara melankoliska atmosfären deras tidigare spel har. Men ja, spelmiljöer/atmosfär likt Fenyx Rising eller Breath of the Wild får dom gärna överlåta till andra.

Samtidigt som deras världar må vara mörka, melankoliska och stundtals deprimerande så tycker jag ändå dom är väldigt vackra och man känner ett visst lugn när man springer runt i dessa otroliga världar.

Jag skulle inte tacka nej om dom vill skifta genre från dark fantasy till något annat dock nån gång(även om jag nu älskar dark fantasy), men vill absolut att dom försöker hålla samma ton i atmosfär och känsla, det finns inga andra spel likt deras när det kommer till just detta.

Ska bli väldigt intressant hur Armored Core VI blir.(Har inte lirat tidigare titlar)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

ingen skulle förvånas av ett dödsmetalband som inte har nån lust att göra gladare och tralligare musik. ingen skulle be bruno mars om fler dystopiska element i hans musik. att en spelutvecklare har en specifik stil och känsla i sina spel är inte konstigare än att t.ex. alla tim buron's filmer har ett visst mörker över sig. vi har tilltäckligt med utvecklare vars största fokus ligger i att tilltala så många potentiella köpare som möjligt.

Medlem

Älskar den mörka fantasy stämningen i deras spel. Det ska bli väldigt intressant att nu få pröva ett armored core och se hur det är men efter det får dom gärna göra lite mera souls-like igen. Men gärna mer som typ Sekiro vilket prövar mer och är i en helt annan setting, får gärna vara mer mytologiskt också. Jag gillar att dom börjar pröva nya saker och låter Dark Souls vara, ett tecken på bra kreativitet enligt mig. Älskar From Software!

Medlem

Stämningen har de ju lyckats få till i Elden Ring, men lite för mycket stympning, kadaver och allmänt äckel för min smak.

Medlem

Samtidigt hade det varit riktigt intressant att se hur en riktigt färgglad värld á la Ratchet & Clank från From hade sett ut

Medlem

Stämningen rent allmänt är för deppig för mig i deras spel. Jag gillar koncepten i övrigt men har svårt att uppskatta spelen just pga stämningen som bara får mig att vilja stänga av. Lyckades ta mig igenom halva demon souls när det begav sig och halva dark souls innan jag la ner samtliga av deras spel.

Medlem

"Låter värre än vad det är"?

Låter väl inte speciellt nämnvärt alls?
Dom har en "talangbas" på studion som inte lutar åt super mario-hållet (or whatever) rent kreativt. Så dom gör det dom är bekväma med och sånt dom gillar själv.
Det gör mer eller mindre alla utvecklare.

What's noteworthy about this?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

https://www.fromsoftware.jp/ww/detail.html?csm=095 😄

Medlem

Helt klart deras mörkaste spel.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

ZF
Medlem

"Monster Hunter Diary Giri Giri Airou Village (モンハン日記 ぎりぎりアイルー村, Monhan Nikki Giri Giri Airū Mura) is a series of ten television shorts developed to help advertise Poka Poka Airou Village. They feature felynes attempting quests and almost invariably failing at them."

Cat Souls.

Medlem

Förstår precis vad de menar. Jag är mer eller mindre inkapabel att skriva en lättsam låt, men jag är själv lättsam. Är mer eller mindre inkapabel att skriva en seriös berättelse, men jag är själv seriös.

1
Skriv svar