Tips på "gamingstol" till tonåring?

Medlem
Tips på "gamingstol" till tonåring?

Hejsan.

Grabben önskar sig en så kallad gamingstol i julklapp. Vilken i prisklassen 0-2500kr kan ni rekommendera?

Funderar på denna: https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingstolar-gamingb...

Vad tros om den? Han är ca 165lång och normalbyggd om det har någon betydelse.

Quake-konnässsör

Det ska nog fungera bra.

Vi körde med ett gäng Arozzi Verona Pro när vi satt upp en Team Fortress 2 turnering på Dreamhack för några år sedan, de var rätt bekväma. Men de är lite över din prisklass som du nämnde dock, men inte så mycket.

Dålig koll nu förtiden på diverse olika gaming stolar, då man är mer van med gamla hederliga kontorsstolar.

Medlem

Jag är ingen expert men typ var jag än läser så rekommenderar alla att investera i en bra kontorsstol snarare än en gamingstol. Kanske blir det för dyrt, har ingen koll på priser, men verkar vara väl värt det i långa loppet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tror det blir bra, etaplerad gamingmärke vilket troligen är det viktigaste när en är tonåring😁


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Chefredaktör
Skrivet av Freakon:

Jag är ingen expert men typ var jag än läser så rekommenderar alla att investera i en bra kontorsstol snarare än en gamingstol. Kanske blir det för dyrt, har ingen koll på priser, men verkar vara väl värt det i långa loppet.

Det här är precis min känsla också när jag läser runt.
MEN! Problemet är när man har barn som vill ha en "GAMINGSTOL". (Ja, jag talar från erfarenhet...)
Då är det väldigt svårt att sälja in en kontorstol. Man får bita ihop och försöka hitta en så prisvärd gamingstol som möjligt.

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Det här är precis min känsla också när jag läser runt.
MEN! Problemet är när man har barn som vill ha en "GAMINGSTOL". (Ja, jag talar från erfarenhet...)
Då är det väldigt svårt att sälja in en kontorstol. Man får bita ihop och försöka hitta en så prisvärd gamingstol som möjligt.

Det kan jag förstå, man var ju själv likadan som barn/tonåring. Märken och trender vinner över långsiktigt tänkande.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Har själv heller aldrig egentligen hört någon säga något gott om en "gamingstol" utan att man hellre ska gå på en riktig kontorsstol, men dom kostar ju en bra slant.

Annars har jag läst många användare på Sweclockers vara nöjda med Ikeas "Marcus" som kanske kan vara något? Har inget gamingutseende så vet inte om det passar, men iaf ett tips 🙂 https://www.ikea.com/se/sv/p/markus-kontorsstol-vissle-moerkg...

Medlem

Om man inte köper något av dom dyrare "gamingstolarna" kan du räkna med att han har ryggproblem om 12 månader.

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Det här är precis min känsla också när jag läser runt.
MEN! Problemet är när man har barn som vill ha en "GAMINGSTOL". (Ja, jag talar från erfarenhet...)
Då är det väldigt svårt att sälja in en kontorstol. Man får bita ihop och försöka hitta en så prisvärd gamingstol som möjligt.

Det finns ju Hermann Miller Embody Gaming stol som är en riktig ergonomisk kontorstol fast logitech gaming brandad.
Problemet är att den kostar 15-18tusen.

Medlem

Gamingstolar i allmänhet är ju lite av en halv-scam IMHO.

Medlem

Begagnad kontorsstol.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Begagnad kinnarp, har en och mycket nöjd, avsevärt bättre än gamingstolar sett till ergonomi.

Medlem

Jag har aldrig suttit i en skönare kontorsstol än min:
https://www.maxgaming.se/sv/formula-series/formula-f08-nr?utm...

Jag har testat massor av märken, såsom Razers stolar som du länkade till. Arozzi, Ikeas egna varianter, AKracing, dyra kontorsstolar på diverse kontor man har jobbat på osv, men ingen har ens kommit i närheten i ren bekvämlighet jämfört med denna, iaf i mitt tycke. Jobbar även från den när jag jobbar hemifrån och efter 5 är är den fortfarande i perfekt skick, och min rygg är fortsatt glad.

1
Skriv svar