Bethesda snackar uppdrag, fraktioner och följeslagare i Starfield

Robot
Bethesda snackar uppdrag, fraktioner och följeslagare i Starfield

Och avslöjar att vi kommer få undersöka vad som hänt med jorden.

#Bethesda, #Starfield


Medlem

Slumpmässiga möten kan förlänga livslängden på ett spel om dom görs bra, men förr eller senare så kommer man tröttna och så har man ännu en Preson Garvey meme.

Annars lät allting lovande. Ordentlig hype inför Starfield som trots konkurrensen 2023 förblir mitt mest efterlängtade spel.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Taggad, men ingen dag 1 (eller vänta, gamepass...). Risken med att vara taggad är ju att man riskerar att få en pil i knäet....

Medlem

Härligt att man inte kan bli ledare för fraktioner, det känns så korkat i deras tidigare spel som Oblivion och Skyrim; "grattis, du har varit medlem hos oss i en vecka, nu får du leda oss".

eld
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Slumpmässiga möten kan förlänga livslängden på ett spel om dom görs bra, men förr eller senare så kommer man tröttna och så har man ännu en Preson Garvey meme.

Preston Garveys problem var inte att han slumpvalt dök upp, det var hur han var kopplad till den där jobbiga skiten där du måste försvara ett settlement som du inte orkar försvara, om och om igen

Jag tror de lärt sig något av det.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Härligt att man inte kan bli ledare för fraktioner, det känns så korkat i deras tidigare spel som Oblivion och Skyrim; "grattis, du har varit medlem hos oss i en vecka, nu får du leda oss".

Jag föredrog hur det var i Morrowind, där det var utdragna questlines, och där man var begränsad i hur många man kunde gå med i.

Man kunde bara bli medlem i en av dom politiska fraktionerna, och vissa av dom andra fraktionerna hade direkta konflikter. T.ex, går man med i fighters guild så kan man inte gå med i thieve's guild etc. Och man kan bara bli ledare för en fraktion om jag inte missminner mig.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Rejzer:

Taggad, men ingen dag 1 (eller vänta, gamepass...). Risken med att vara taggad är ju att man riskerar att få en pil i knäet....

"I used to be an astronaut like you, then I took a laser blast in the knee"


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av eld:

Preston Garveys problem var inte att han slumpvalt dök upp, det var hur han var kopplad till den där jobbiga skiten där du måste försvara ett settlement som du inte orkar försvara, om och om igen

Jag tror de lärt sig något av det.

Kan du utveckla lite? Vi pratar om Fallout 4 va? Var inte Preston ledare för ett blandat gäng, Minutemen, man stötte på i ett stort hus? Som kämpade för en god sak.

På vilket sätt var det sedan random?


signatur

Memento Mori

Medlem

”En av mänsklighetens första kolonier hittas dock på Mars. Den går under namnet Cydonia och är en stad som vi kommer att få besöka i spelet.”

Undrar om där finns några riddare…

Medlem

roligt med lite olika uppdrag. Random encounters som de så fint kallar det............det saknas lite i spel. Trött på "gå och döda tre spindlar" så får du the mighty sword of slashing. Det ska vara annorlunda, udda och roligt tycker jag. Uppdrag ska vara slumpmässiga ibland för det ger lite krydda i spelandet.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Nope. Ska uppleva allt själv. Huvet i sanden taktiken mot detta spel inledd.

Medlem
Skrivet av memorycard:

Nope. Ska uppleva allt själv. Huvet i sanden taktiken mot detta spel inledd.

Låter som en bra ide. Nått som jag gjort en lång tid nu.
Allt för ofta ältas stora story drivna spel så mycket långt innan att man spoilas nästan.
Det är positivt på många sätt att inte bry sig.
Man riskerar ibte förstöra story och man riskerar inte att bygga upp föe hög hype så man blir besviken.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar