Warhammer 40,000: Darktide

Medlem
Skrivet av Mirage:

Klagar du på designen på en WH40k hiveworld, när den är spot on? Du behöver inte gilla den, men det är som att klaga på att det finns träd i skogen.

Hade det varit ett spel som skulle utspela sig på sydpolen och allt bara är vitt så hade jag klagat då med.
Enformiga färger är enformiga färger.
Det må hända vara troget sin källa, men det enda det då betyder är att källan har en väldigt enformig färgskala.

PZT
Medlem
Ja , jo , nja , meeh ..

Alltså , det finns ju en hel del att gilla med spelet men dom gör det ju svårt att verkligen älska det .

som nämnts att man har en fullfjädrad shop för att bränna sina riktiga pengar på cosmetics innan man har craftingsystemet klart smakar ju bara rutten lutfisk.
Att man endast kan uppgradera sina vapens rarity och få en random RNG perk på köpet är ju totalt ogenomtänkt , visst jag har förstått att det ska komma mer sen , men då är det ju de facto inte ett färdigt spel heller . Det blir ju väldigt gammalt fort när det enda sättet att få ett vettigt vapen är många många nivåer av RNG som ska klaffa . Tror nog många spelare kommer ha kul i det ett par dagar och sen lägga det på hyllan som det ser ut nu. Med tanke på att vapen och de där små trinkets man har är det enda som gör något för ens karaktär så är det ju fullständigt tappat att inte ha ett fungerande system vid release.
Har också problem med framerates , fick cappa den på 60 fps för det ska flyta någorlunda på ett 3080 , det utan raytracing, för slår man på den kan man lika gärna ta och simma längder i sirap .

När spelet väl funkar är ju gameplay ofta rätt kul , OM man har turen att hamna med en grupp som inte försöker att klara av sina total spelförstörande pennances . Alltså hur gick det till på det mötet ? "Vi håller på att göra ett spel som är HELT beroende av Teamplay för att vara kul! Någon som har några ideer på uppdrag vi kan göra för att berika spelupplevelsen ?" - "Jag har en jättebra ide !! vi gör uppdrag som går ut på att vara så lite teamplaybaserade som det är möjligt att göra dem , typ att nån står och blockar en HEL level för att inte ta meleeskada ..då kan ju inte han hjälpa till alls ...det tycker jag är en jättekul ide !!" - gör om gör rätt , hade högre förhoppningar faktiskt ..

tröttast blir man väl på den här jäkla praxisen att det nu mer är standard att släppa pre-beta versioner av spel som färdiga och sedan "fixa" dem under ett par år.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Hade det varit ett spel som skulle utspela sig på sydpolen och allt bara är vitt så hade jag klagat då med.
Enformiga färger är enformiga färger.
Det må hända vara troget sin källa, men det enda det då betyder är att källan har en väldigt enformig färgskala.

Så varför klaga när något representerar källan perfekt? Att förstöra källmaterialet är ju mycket, mycket värre.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Så varför klaga när något representerar källan perfekt? Att förstöra källmaterialet är ju mycket, mycket värre.

ja, det skulle det.
men spelet har lik förbannat extremt tråkig färgskala.

Medlem

Patch day! Hoppa in och röj!

Medlem
Skrivet av Artifactor:

Patch day! Hoppa in och röj!

Visst kommer det ett nytt uppdrag med patchen? Måste testas.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

ja, det skulle det.
men spelet har lik förbannat extremt tråkig färgskala.

Välkommen till WH40K. Du ser endast rockcrete och plascrete i städer. Färgglada grejer får du se dig om till ett annat universum.


signatur

I drank what?

Medlem

YEY det har fått HDR med nya uppdateringen! Så vackert!

Medlem
Skrivet av noreason:

Fattar inte hur ALLT har blivit sämre. Inget har ju blivit bättre.

Kanske blir som tidigare spel. Vermintide var ju 3a medan vermintide 2 är en stark 4a, kanske tom 5a.
Man får inte sätta ribban för högt när det släpps; svårare att höja nivån då.

Skrivet av PFC Hudson:

Bara kört ett par timmar men tycker det är riktigt skoj med ett par kompisar. Tycker även att det är snyggaste warhammer-spelet som kommit. Vad kör ni på för burkar där ni tycker det ser ut som ett ps3-spel??

Men det är buggigt. Skulle mått bra av ett halvår till i ugnen.

Snyggt är relativt. Dessutom, nämn ett spel som är tråkigare med kompisar? Jag hoppas alla förväntar sig och kräver att ett COOP-spel som detta ÄR roligare med kompisar. Om inte COOP levererar så skall spelet ha en 1a i betyg.

Skrivet av Brutulv:

5/5
Ser svinbra ut, spelar utan problem med 1080ti ryzen5 på high 1440. Bra ljud. Bra spelmekanik. Vem bryr sig om shoppen? Inte jag iaf jag vill bara panga lite med bra inlevelse, allt det erbjuder spelet. Episk skala, episk allt. Bedrövligt många chaos följare som ger mindre än max betyg.

Jo, det är tur att de som recenserar kan hålla någon typ av objektivitet. Underlättar för de som funderar på att köpa spelet, att de får en mer nyanserad bild. 5/5, vad har du för standard?

Medlem

Har fortfarande kul. Kört mest med random nu, de flesta är helt ok, vissa är riktiga asshats och andra har ingen koll på vad de gör

Kraschar inte alls lika mycket som tidigare, och äntligen kan man ändra perks (till viss del)

Men nu börjar man verkligen märka av bristen på maps och se hur det återanvänder samma fast i olika riktningar osv.

Men en sak är säker, VILL. HA. MER!

Inaktiv

Kan ännu inte spela mer än 5min utan crash. Verkar vara win11 som gör det och jag orkar inte "revert" till 10 bara för ett spel.
Det funkar om jag kör med worker threads på 1, men då får jag typ 20-30fps och det orkar jag inte heller med.
Bara att vänta. Synd bara att alla polare redan "kört färdigt" i princip.

12
Skriv svar