Bekräftat - Spider-Man 2 släpps hösten 2023

Robot
Bekräftat - Spider-Man 2 släpps hösten 2023

Sony listar datum för Spidde, Resident Evil 4-remaken, Final Fantasy XVI, med flera.

#final-fantasy-xvi, #forspoken, #resident-evil-4, #spider-man-2


Medlem

Blir en lååååång väntan


signatur

I drank what?

Medlem

Re8 Village är också bekräftat att VR läget är ett gratis DLC och vara tillgängligt samma dag som PSVR2 release 🥳


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Re8 Village är också bekräftat att VR läget är ett gratis DLC och vara tillgängligt samma dag som PSVR2 release 🥳

Härligt och generöst. VR-läget i RE7 var galet bra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Förvånande, nej. Snart kommer väl en Horizon 3 och God of War 3 release date. Varför hitta på något nytt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Förvånande, nej. Snart kommer väl en Horizon 3 och God of War 3 release date. Varför hitta på något nytt.

Varför inte göra sådant man vet att miljoner med människor vill ha?

Och det ena utesluter väl inte det andra?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Härligt och generöst. VR-läget i RE7 var galet bra.

Japp och det här kommer vara ännu bättre VR-läge.
Förutom att PSVR2 headsetet kommer göra att spelet ser bättre ut så kommer det spelas mer som ett "riktigt vr spel".
Ett exempel är tex Vapen mm kommer vara egna objekt, det betyder att du kan hålla ett vapen i varsin hand osv

Om du kört Re4 VR så gissar jag att Village kommer ha liknande gameplay.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av lonian:

Förvånande, nej. Snart kommer väl en Horizon 3 och God of War 3 release date. Varför hitta på något nytt.

Till Insomniacs försvar är ju även ett Wolverine-spel under utveckling.
Days Gone och Ghost of Tsushima är två exempel på hyfsat nya IP:n från Playstation Studios. Även Naughty Dog ryktas jobba på något helt nytt och det finns rykten kring fler studios som också jobbar på nya grejer.

Det är dock lättare sagt än gjort eftersom etablerat = högre försäljningssiffror. Många gamers som gör det bekvämt för sig, tyvärr.

FM-guru
F.d. Sisyr

2023 ser ut att bli ett vajert spelår även på AAA-sidan.

Ja, fram till dess att merparten skjutits upp till 2024 då.

Medlem
Skrivet av Knalle:

Till Insomniacs försvar är ju även ett Wolverine-spel under utveckling.
Days Gone och Ghost of Tsushima är två exempel på hyfsat nya IP:n från Playstation Studios. Även Naughty Dog ryktas jobba på något helt nytt och det finns rykten kring fler studios som också jobbar på nya grejer.

Det är dock lättare sagt än gjort eftersom etablerat = högre försäljningssiffror. Många gamers som gör det bekvämt för sig, tyvärr.

Jag tycker att det kommer en massa unika upplevelser vid sida om de stora AAA-spelen. Senaste var väl Sky: Children of the light från thatgamecompany som hade premiär på The Game Awards.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Japp och det här kommer vara ännu bättre VR-läge.
Förutom att PSVR2 headsetet kommer göra att spelet ser bättre ut så kommer det spelas mer som ett "riktigt vr spel".
Ett exempel är tex Vapen mm kommer vara egna objekt, det betyder att du kan hålla ett vapen i varsin hand osv

Om du kört Re4 VR så gissar jag att Village kommer ha liknande gameplay.

Jag har dessvärre inte haft förmånen att spela Re4 i VR, men har kikat på det via youtube. Det ser kanonbra ut. Att 8:an förädlar den mallen bådar gott.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Knalle:

Till Insomniacs försvar är ju även ett Wolverine-spel under utveckling.
Days Gone och Ghost of Tsushima är två exempel på hyfsat nya IP:n från Playstation Studios. Även Naughty Dog ryktas jobba på något helt nytt och det finns rykten kring fler studios som också jobbar på nya grejer.

Det är dock lättare sagt än gjort eftersom etablerat = högre försäljningssiffror. Många gamers som gör det bekvämt för sig, tyvärr.

Så typ, Uncharted begins eller Last of us 3.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Förvånande, nej. Snart kommer väl en Horizon 3 och God of War 3 release date. Varför hitta på något nytt.

För att vi spelare vill ha AAA spel med senaste tekniken men betala vad spel kostade för 20 år sen. Då satsar bolagen på sånt som dom vet kommer sälja. Men så finns det ju undantag som Death Stranding, Returnal och liknande där det faktiskt satsas pengar på lite udda genrer.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av lonian:

Så typ, Uncharted begins eller Last of us 3.

Ryktas om ett helt nytt IP från Naughty Dog.

Medlem
Skrivet av lonian:

Förvånande, nej. Snart kommer väl en Horizon 3 och God of War 3 release date. Varför hitta på något nytt.

Horizon är en trilogi, så det vore inte så konstigt att det kommer ett tredje spel.


signatur

I drank what?

Medlem

Så 2025 till PC?

Medlem
Skrivet av Freakon:

Varför inte göra sådant man vet att miljoner med människor vill ha?

Och det ena utesluter väl inte det andra?

Av de ps5 spel jag prövat, Death Stranding, Horizon Forbidden west, Spiderman/Spiderman Miles Morales, God of war(ps4), Så är det bara Returnal och Demon's Souls som jag spelat ut flera gånger. Har köpt de andra, spelat en timme och stängt av.

Kul för dom som gillar titlarna. Har inte testat Ghost of Tsushima ännu, men det ska väl komma på PC. Blir det på Steam så kan man åtminstonne testa och refunda om man inte är nöjd. Ja något nyare borde väl komma en vacker dag.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar