Amazon och Crystal Dynamics gör "största och bästa" Tomb Raider någonsin

Robot
Amazon och Crystal Dynamics gör "största och bästa" Tomb Raider någonsin
Medlem

och ny warhammer 40k serier med Henry \o/


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Det bästa Tomb Raider någonsin kom 1996.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av scaryfoot:

Det bästa Tomb Raider någonsin kom 1996.

Rise of the Tomb Raider kom ganska nära. Men det där pirret i magen jag upplevde i det första spelet får jag nog aldrig uppleva igen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har AMAZON sina kladdiga PKfingrar med i utvecklingen lär det bli en flopp.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Har just kört igenom Tomb Raider och Rise of the Tomb Railder. Rise är betydligt bättre än Tomb Raider tycker jag.

Lite synd bara att det är så mycket action sekvenser bara. Lara känns inte direkt som den mördarmaskin hon porträtteras som i Crystal Dynamics spel. Jag hade gärna sett lite färre fiender och mer smyga och utforska, men jag antar att det är en smaksak.

Hoppas det nya spelet blir bra


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

och ny warhammer 40k serier med Henry \o/

Kan inte se hur 40k på något sätt kan göras till en spelfilm/serie utan att bli skräp…men hoppas jag har fel!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd

Kan bli bra detta.

Medlem

Tomb Raider tycker jag var riktigt bra, Men efter det så blev det för mycket springa omkring i en öppen värld för att leta efter saker. Dvs anledningen till att jag slutade spela Assassins Creed för många år sedan. Senaste Tom raider var bedrövligt i det avseendet. Så jag hoppas att de kommer att gå ifrån det och fokusera mer på storyn än utforskning.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Rise of the Tomb Raider kom ganska nära. Men det där pirret i magen jag upplevde i det första spelet får jag nog aldrig uppleva igen.

Nej, jag har aldrig spelat ett spel som kändes som första Tomb Raider. Helt unikt.

Redaktör
Ponny

Mindre pangpang-action, mer pussel-pussel. Så är jag nöjd.

Rise of the Tom Raider var ett lyft. Shadow kändes ganska trött.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Amazon lmao. Embracer lmao.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Har AMAZON sina kladdiga PKfingrar med i utvecklingen lär det bli en flopp.

"Åhh nej... En stark kvinna utan G-tuttar i vanliga kläder istället för bikini, hjälp... skydda min oskuld!" Ser framför mej hur kränkt du vart över Tomb Raider [2013].

Medlem
Skrivet av employed:

"Åhh nej... En stark kvinna utan G-tuttar i vanliga kläder istället för bikini, hjälp... skydda min oskuld!" Ser framför mej hur kränkt du vart över Tomb Raider [2013].

Hahahha, snygg strawman. Direkt på personangrepp. Stay classy. Inget intresse att förstå hans synpunkt alls.

Medlem

Jag vet att det förmodligen inte kommer hända, men jag önskar att dom fokuserade lite mer på klättringen, där klättringen blir lite mer "fritt", även med utrymme för att klättra fel, så klättringen i sig blir ett litet pussel, men då ett roligt sådant. Lägg in lite inslag om att du måste själv sätta ut säkerhets linor och dylikt, och där Lara kan uppgradera sin klättrings-arsenal.

I första Tomb Raider, eller iaf under Tomb Raider Anniversary, så fick man känslan av att man först ska klara av en klättring som kändes helt fritt på hur du ville göra det för att nå toppen, det var oftast en hög bergsvägg som gav svindel känsla om man tittade ner, och att falla var det sista man ville göra, så när du väl kom upp så fick man en skön känsla utav stolthet, och oftast möttes man utav en vacker vy med ett roligt pussel att lösa.

Medlem
Skrivet av employed:

"Åhh nej... En stark kvinna utan G-tuttar i vanliga kläder istället för bikini, hjälp... skydda min oskuld!" Ser framför mej hur kränkt du vart över Tomb Raider [2013].

Förutom då att Tomb Raider hade en stark kvinnlig karaktär i rollen som actionhjälte medan Tomb Raider-rebooten hade en gnällande vekling till huvudkaraktär.

Medlem
Skrivet av Acatoth:

Hahahha, snygg strawman. Direkt på personangrepp. Stay classy. Inget intresse att förstå hans synpunkt alls.

Alltså, om man droppar fåniga low-effort one-liners som "Har AMAZON sina kladdiga PKfingrar med i utvecklingen lär det bli en flopp" så är väl ändå ganska uppenbart att man inte har några synpunkter ankrade i verkligheten som är värda att ens försöka förstå med tanke på att t.ex. The Boys är en Amazon-serie.

Medlem

Shadow of the Tomb Raider är mitt favoritspel i serien helt klart!

Ska bli intressant att se vad dem gör och när det kommer att komma.

Det enda jag kommer ihåg från dom senaste Tomb Raider-spelen är att man gick och pumpade "skanning" knappen konstant. Tillbaka till rötterna tack!

Medlem

Tyckte Tombraider 2013 var riktigt kul. Rise of the Tombraider var ok. Shadow har jag inte ens testat.. Men en mer sårbar Lara är ju det som gjorde henne intressant. Den gamla stilen så är det ju inte ens spännande.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Förutom då att Tomb Raider hade en stark kvinnlig karaktär i rollen som actionhjälte medan Tomb Raider-rebooten hade en gnällande vekling till huvudkaraktär.

Ja det är ju så svårt att spela en karaktär med brister som utvecklas. Det är mycket lättare att spela med en karaktär som man vill ligga med men aldrig skulle få det i verkligheten.

ZF
Medlem

Problemet var bara att varken figuren eller handlingen utvecklades i de nya "moderna" spelen. Det var bara fram och tillbaka i varannan scen.

"Ånej, vad fruktansvärt, jag bryter ihop snyft.."

»» Mördar 25 eventuella mördare till.

Sen var det samma sak i nästa spel.

"Ånej, hur hamnade jag här i vildmarken totalt oförberedd, förvirrad och ouppgraderad, igen?"

Så jag tycker allt det finns en viss ironi i de där uttalendena om agenda och handlingskraft när faktum var att spelen gått mot raka motsatsen. Aktion har bytts ut mot reaktion.

Medlem
Skrivet av employed:

"Åhh nej... En stark kvinna utan G-tuttar i vanliga kläder istället för bikini, hjälp... skydda min oskuld!" Ser framför mej hur kränkt du vart över Tomb Raider [2013].

Spelar mest kvinnliga karaktärer för hör och häpna jag gillar kvinnor.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Avstängd

"Det nya spelet bygger på seriens grunder, med "hjärnbrytande pussel", och så en "självsäker" Lara Croft i förarsätet."

Suck, PK-flopp incoming.

Medlem
Skrivet av employed:

Ja det är ju så svårt att spela en karaktär med brister som utvecklas. Det är mycket lättare att spela med en karaktär som man vill ligga med men aldrig skulle få det i verkligheten.

Du är medveten om att en spelkaraktär inte är verklig hoppas jag.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

"Det nya spelet bygger på seriens grunder, med "hjärnbrytande pussel", och så en "självsäker" Lara Croft i förarsätet."

Suck, PK-flopp incoming.

Huh? Baserat på vad? Ordet "självsäker"?

1
Skriv svar