Guerilla söker nya medarbetare till ett "Horizon Online"

Robot
Guerilla söker nya medarbetare till ett "Horizon Online"
Medlem

De anställde en del ledande personer bakom Rainbow Six: Siege redan för fyra år sedan så de har nog kommit en bra bit med detta projekt redan (om de nu inte håller på med ännu ett annat projekt).

Avstängd
Medlem

95% chans till flopp med andra ord.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

95% chans till flopp med andra ord.

Utgivaren som hoppas på nästa penga ko...

Medlem

Äsch, jag tar gärna vilket jäkla spel som helst bara jag får befinna mig i den där världen en stund. Enda spelet jag verkligen älskar!

Medlem

Kan bli kanon.

Medlem

Spelet är ju redan som ett MMO med repetitiva uppdrag, story man snabbt glömmer, karaktärer stelare än elder scrolls spelen, kan ju inte bli sämre om världen befolkas lite.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Spelet är ju redan som ett MMO med repetitiva uppdrag, story man snabbt glömmer, karaktärer stelare än elder scrolls spelen, kan ju inte bli sämre om världen befolkas lite.

Håller inte med om storyn. Karaktärerna ja, förutom Aloy and Petra så är de lättförglömliga.

Med det sagt, ett MMO? Nja, deras tid är förbi.


signatur

I drank what?

Medlem

Ifrån ett annan perspektiv
Ingen bestämmer här, var och när
Blir glömt högt ovan molnen
En helt ny värld
En plats jag inte visste fanns
Men här syns allting klart, så underbart
Att va här i en helt ny värld med dig

Medlem

Let's be real. Det kommer floppa stenhårt

Medlem

Kan ju hoppas att det blir bra utan att hypa.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Jag har väldigt svårt att se att det lyckas, men jag blir mer än gärna positivt överraskad.

Medlem

Hoppas ingen förväntar sig något annat än ett survival/crafting/online spel.

Medlem

Lite oväntat, men kul att de testar expandera spelvärlden lite. Men jag är nog personligen inte så sugen på att spela, föredrar enspelarkampanjerna. Men kommer nog testa om de bjuder på en gratismånad eller så.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Håller inte med om storyn. Karaktärerna ja, förutom Aloy and Petra så är de lättförglömliga.

Med det sagt, ett MMO? Nja, deras tid är förbi.

I grunden är ju alla sådana här spel som följer den klassiska Ubisoft mallen egentligen singleplayer varianter av ett MMO.

Håller dock inte med om att deras tid är förbi, om något är det ju sociala upplevelser som folk dragit sig till de senaste åren. Tänker mera att hur man tidigare spelar ett MMO kanske är förbi, men att nytt gameplay i en massiv värld med tusentals andra skulle kunna vara framtiden.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

I grunden är ju alla sådana här spel som följer den klassiska Ubisoft mallen egentligen singleplayer varianter av ett MMO.

Håller dock inte med om att deras tid är förbi, om något är det ju sociala upplevelser som folk dragit sig till de senaste åren. Tänker mera att hur man tidigare spelar ett MMO kanske är förbi, men att nytt gameplay i en massiv värld med tusentals andra skulle kunna vara framtiden.

Det ÄR framtiden, men vi är inte där nu. Vad jag skulle ha skrivit är "MMO:er i deras nuvarande form, deras tid är förbi".


signatur

I drank what?

Medlem

Det verkar som ni pratar om MMO och MMORPG på samma gång.

Jag tror att massivt multiplayerspelande kommer växa. Även det klassiska MMORPG-stuket, men jag tror att det kommer fortsätta vara lite mer nischat.

Medlem

Hade det kommit på pc så hade jag varit lite orolig. För hade det blivit stort på pc(som wow) så får vi aldrig se något mer Horizon singelplayer igen.

1
Skriv svar