Diskutera - Hur har spelåret 2022 varit?

Medlem

Har inte köpt ett nytt spel på över 2 år, men jag tror och hoppas på nästa år

Medlem

Jag menar, Elden Ring släpptes i år, det räcker gott och väl till att lyfta spelåret.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Nöjd även om det typ bara är Horizon som är nytt men har ett par som kommer hamna i backlogen från detta året. Tittar på dig GoW


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Spelåret har varit helt fantastiskt. GamePass och Xbox har blivit en stor "game changer" denna generation som i stort sett varje månad haft bra spel.

Medlem

Varvat Forbidden West, Elden Ring, Ragnarök med flera i år. Ett mycket bra år!

Medlem

2022 var riktigt jävla bra för mig. Även om inte alla spel jag spelat kom ut i år, så har jag verkligen spelat bra titlar från i år. Horizon Forbidden West, Sifu, Bloodhunt, God of War Ragnarök, Warhammer III, Pathfinder: Wrath of the Righteous bara för att nämna några få.


signatur

I drank what?

Inaktiv

Elden Ring var bra. Resten var för trasigt / mellanmjölk / sånt jag inte är intresserad av. Så inget höjdar-år för min del.

Medlem

Riktigt bra år!

Förutom Elden Ring så nöjd året på underbara titlar som Immortality, Neon White, Golden Idol, Tunic, Loop Hero, bara för att nämna några.

Medlem

Bra år när man summerar.

Steam Deck och en hel del spel.

AAA industrin kanske inte har levererat så mycket och årets svarta får är väll MS och deras XBOX division (igen)
Maybe next year


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Elden Ring släpptes ju. Och det är det bästa spelet sen Breath of the wild så det var ju ett bra spel år.

Medlem

Callisto Protocol räddade året, resten av AAA-spelen är ändå sånt vi ser var och varannat år även om det är hög kvalite och fantatiska äventyr på sina sätt.

Medlem

Tycker ändå det vart ett helt okej spelår!
Började starkt med Horizon: Forbidden West och avslutades även starkt med GoW: Ragnarök!
Tycker det ekat lite tomt emellan dessa två giganter men har ändå funnits tidsfördriv.
Jag har även spelat en hel del CoD i år igen hehe.

FM-guru
F.d. Sisyr

Ett okej år. Några starka titlar som Pentiment, Elden Ring och Expeditions: Rome men bredden saknades lite och det kom väl inget spel som var en sån där riktig fullpoängare för egen del.

Den primära spelhändelsen var nog att Dwarf Fortress fick en megauppdatering med fullt musstöd och en massa annat. Där blir det många timmar framöver.

Medlem

Kirby forgotten lands
Mario + rabbids
Rune factory 5
Edge of ruin
Chrono cross remake
Monkey Island
Monster energy supercross 5
Mfl.
Sedan har man gamepass med spel släppta tidigare. Backloggen har utökats
Tycker spel-året 2022 har hållit mig sysselsatt.
Många lite mer klassiska jrpg, en del arkad osv.
Men visst ser man fram emot hp legacy, starfield och kanske diablo.

Medlem

Horizon: Forbidden West och Elden Ring var årets höjdpunkter för min del. Även A Plague Tale: Requiem var för det mesta riktigt bra.

The Callisto Protocol gillar jag också skarpt förutom några scener där monster har löjligt hög bullet sponge-faktor, särskilt på svåraste nivån. Då är det bara rinse/repeat tills man nästan börjar gäspa liksom.

God of War: Ragnarök har jag inte hunnit spela ännu vilket enbart beror på att jag haft fullt upp med andra spel, men snart så... Ska bli väldigt skoj att sätta tänderna i detta enormt hyllade spel.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Riktigt bra år!

Förutom Elden Ring så nöjd året på underbara titlar som Immortality, Neon White, Golden Idol, Tunic, Loop Hero, bara för att nämna några.

Loop Hero släpptes väl 2021? Men kul spel hur som helst!

Medlem

God of War Ragnarök, Horizon Forbidden West och Elden Ring behöver man säga något mer?? och äntligen co-op i Halo Infinitie
Sen har jag klarat minst 10 spel via Gamepass och 10 spel från backloggen + dammat av lite gamla konsoler för lite retro tid så personligen har det varit ett fantastiskt spelår! Ger det 10 av 10!

Medlem

Väldigt bra år och nästa år kommer också att bli väldigt bra för jag har inte hunnit spela hälften av allt. Nästa år kommer Monster hunter Rise till ps5an. Psvr2 dlc till Horizon forbidden west+vr spel och mycket mer. Kan knappt minnas ett dåligt spelår faktiskt. Allt blir bara bättre och bättre!

Medlem

Få se nu.. vilka spel har det spelats här hemma...
utan någon ordning så har familjen lagt tid på:
PVZ Garden warfare2
Minecraft
Minecraft Dungeons.
Stray
World of tanks
Sims4
Civilization revolution
TABS
Lego Harry Potter samlingen
Lego starwars skywalker saga
Angry birds friends
bejeweled blitz
PVZ heroes
Fall guys
Sims medieval
Cities skyline
Switch sports
Super mario maker 2
Super smash brothers
Cuphead
Animal Crossing
Horizon Zero dawn
Skyrim
Fallout 76
Star wars Jedi Fallen order

tror det bara är 4-5 stycken från 2022 på den listan.. men det är dock väldigt bra titlar. Stray kommer att få många priser det är jag övertygad om.

12
Skriv svar