Hideo Kojima lovar att Death Stranding 2 är både nytt och nostalgiskt

Robot
Hideo Kojima lovar att Death Stranding 2 är både nytt och nostalgiskt

För att locka existerande fans och nya spelare.

#Death-stranding-2, #Kojima-productions


Medlem

Skillnaden mot Peter Molyneux är att Kojima levererar.

Medlem

Kollat flertal videos gällande Death Strandings story och dialog för att se om jag har fått det hela bakom foten, men till trots det så fattar jag fortfarande inte hur spelet kan hållas till skyn om det. Jag gillar MGS1 och definitivt respekterar tvåan för undertonerna mot slutet - men Death Stranding? Hur jag än vänder och vrider så kommer det bara av som ofokuserat och full av brister. Gameplayet är fine, det gör sitt jobb, är snyggt och snäppet av ett tekniskt under, och det är väl tyvärr det bästa man kan säga om det.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av ohem:

Kollat flertal videos gällande Death Strandings story och dialog för att se om jag har fått det hela bakom foten, men till trots det så fattar jag fortfarande inte hur spelet kan hållas till skyn om det. Jag gillar MGS1 och definitivt respekterar tvåan för undertonerna mot slutet - men Death Stranding? Hur jag än vänder och vrider så kommer det bara av som ofokuserat och full av brister. Gameplayet är fine, det gör sitt jobb, är snyggt och snäppet av ett tekniskt under, och det är väl tyvärr det bästa man kan säga om det.

Flummigt är det absolut men det är väl lite av Kojimas signum? Har du spelat spelet själv? För det är ju absolut däri magin ligger, i gameplayet. Tycker jag då.

Medlem

Hur det en blir kommer det sannolikt bli episkt och jag är med på den resan 🔥

Medlem
Skrivet av ohem:

Kollat flertal videos gällande Death Strandings story och dialog för att se om jag har fått det hela bakom foten, men till trots det så fattar jag fortfarande inte hur spelet kan hållas till skyn om det. Jag gillar MGS1 och definitivt respekterar tvåan för undertonerna mot slutet - men Death Stranding? Hur jag än vänder och vrider så kommer det bara av som ofokuserat och full av brister. Gameplayet är fine, det gör sitt jobb, är snyggt och snäppet av ett tekniskt under, och det är väl tyvärr det bästa man kan säga om det.

Testa att spela det själv, är ett underbart spel enligt mig.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Flummigt är det absolut men det är väl lite av Kojimas signum? Har du spelat spelet själv? För det är ju absolut däri magin ligger, i gameplayet. Tycker jag då.

Håller med om detta. Det är gameplay som gör det, storyn är lite väl invecklad.

Medlem
Skrivet av Danster:

Håller med om detta. Det är gameplay som gör det, storyn är lite väl invecklad.

Jag tyckte gameplay sög men att storyn var intressant

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Flummigt är det absolut men det är väl lite av Kojimas signum? Har du spelat spelet själv? För det är ju absolut däri magin ligger, i gameplayet. Tycker jag då.

Skrivet av ChriL:

Testa att spela det själv, är ett underbart spel enligt mig.

Jag har spelat det, jag vände mig till youtube för att få klarheter om storyn för jag förstod näst intill ingenting om det.

Jag kunde inte ens vara investerad i slutscenen med Lou för jag var så förvirrad (to be fair, still is) om hur världen, beaches etc fungerade, och dialogen därefter. Svar man fick var inte tillfredsställande och dem flesta gångerna fick man inte svar alls, och "internet" drog upp ur rövet egna svar. Där är inget man kan analogt kan jämföra eller associera med så det kommer bara av som "whatever".

I MGS1 så knöts många saker ihop med bakgrundsinformation och ledande röd tråd, något som inte riktigt gjorde med Death Stranding.

Sen om mitt svar inte dög för dig, oh well.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

1
Skriv svar