EA Sports gissar rätt VM-vinnare i fotboll - för fjärde gången i rad

Robot
EA Sports gissar rätt VM-vinnare i fotboll - för fjärde gången i rad
Medlem

De enda vinnarna i detta VM är FIFA och Quatar, som drog in storkosing.

Resten tyckte att sparka på en boll var viktigare än mänskliga rättigheter och lät spektaklet fortgå.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

De enda vinnarna i detta VM är FIFA och Quatar, som drog in storkosing.

Resten tyckte att sparka på en boll var viktigare än mänskliga rättigheter och lät spektaklet fortgå.

Gick Qatar verkligen plus på VM? Det har ju kostat multum med byggnationer och mutor. Dessutom har ju väldigt många fler fått upp ögonen för vilket skitland det är(antar jag*).

*Redigerade in en parantes på slutet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Synd att man inte kan rösta ner inlägg här på FZ.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Frisell:

Gick Qatar verkligen plus på VM? Det har ju kostat multum med byggnationer och mutor. Dessutom har ju väldigt många fler fått upp ögonen för vilket skitland det är(antar jag*).

*Redigerade in en parantes på slutet

Monetärt spelar det inte så stor roll för det landet. Men de fick en jävla massa "gratis" PR och kunde utnyttja sina slavar att bygga skrytbygget.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Monetärt spelar det inte så stor roll för det landet. Men de fick en jävla massa "gratis" PR och kunde utnyttja sina slavar att bygga skrytbygget.

Jag för min del fick ju snarare en betydligt mer negativ bild av landet. Det är ju ett riktigt jäkla skitland på alla sätt.

Avstängd
Skrivet av Mirage:

De enda vinnarna i detta VM är FIFA och Quatar, som drog in storkosing.

Resten tyckte att sparka på en boll var viktigare än mänskliga rättigheter och lät spektaklet fortgå.

Väst låter albanerna terrorisera serberna i Kosovo. Väst låter turkarna terrorisera spillrorna av kristna ursprungsbefolkningen i Turkiet. Men det struntar du i tydligen.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Det enda jag tänker på är att EA tog ett 100% rätt beslut att inte betala för Fifa-licensen.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Monetärt spelar det inte så stor roll för det landet. Men de fick en jävla massa "gratis" PR och kunde utnyttja sina slavar att bygga skrytbygget.

Jo, men du skrev "storkosing" vilket ,i mina ögon, syftar på pengar. Jag antar även att "all PR är bra PR" inte funkar här då väldigt mycket i media har handlat om just (avsaknaden av) mänskliga rättigheter.

Testpilot

Gissade rätt på Argentina också men var inte lika säker efter premiärmatchen.

Gnällkuk
Skrivet av Maysay:

Det enda jag tänker på är att EA tog ett 100% rätt beslut att inte betala för Fifa-licensen.

Hade ju noll att köra med att FIFA är korrupt dock. De ville bara ha hutlöst mycket pengar för licensen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Hade ju noll att köra med att FIFA är korrupt dock. De ville bara ha hutlöst mycket pengar för licensen.

Men de tog iaf rätt beslut. Varumärket ökade ju inte precis i värde.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Frisell:

Gick Qatar verkligen plus på VM? Det har ju kostat multum med byggnationer och mutor. Dessutom har ju väldigt många fler fått upp ögonen för vilket skitland det är(antar jag*).

*Redigerade in en parantes på slutet

Skrivet av Mirage:

Monetärt spelar det inte så stor roll för det landet. Men de fick en jävla massa "gratis" PR och kunde utnyttja sina slavar att bygga skrytbygget.

Skrivet av Frisell:

Jo, men du skrev "storkosing" vilket ,i mina ögon, syftar på pengar. Jag antar även att "all PR är bra PR" inte funkar här då väldigt mycket i media har handlat om just (avsaknaden av) mänskliga rättigheter.

Det är som sagt i första hand sportswashing som är Qatars syfte, och de har nog säkerligen spenderat betydligt mer än man tjänat på VM. FIFA däremot men VM för deras del gick plus med över 70 miljarder kronor. Löjligt korrupte Gianni Infantino jublar således.

En extrem drömfinal för Qatar desssutom. Inte nog med att själva matchen hade högt, högt underhållningsvärde, den ställde dessutom Leo Messi och Kylian Mbappé mot varandra där de två varit turneringens förmodligen klarast lysande offensiva stjärnor och dessutom spelade dem huvudrollerna i finalen.

Både Messi och Mbappé spelar då i Qatar-ägda PSG till vardags.

Jag kräks lite i munnen.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det är som sagt i första hand sportswashing som är Qatars syfte, men FIFA räknar med att VM gick plus med över 70 miljarder kronor så emirerna behöver nog inte våndas över ekonomiska problem heller.

Men lyckades man med det? Återigen vill jag betona att jag antar och inte har fakta, men det känns som Qatar inte vann popularitet utan snarare tappade.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Säger fortfarande folk detta? Eller är du en man-child som lever kvar i 00-talets bekymmersfria dagar?

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Väst låter albanerna terrorisera serberna i Kosovo. Väst låter turkarna terrorisera spillrorna av kristna ursprungsbefolkningen i Turkiet. Men det struntar du i tydligen.

Säger inte på något sätt emot dig (delvis för att jag tyvärr är för dåligt påläst), men man måste kunna uttrycka en åsikt kring ett observerat problem utan att man blir anklagad för att man inte uttryckte sig kring andra problem som inte var specificerade i ämnet.
T.ex.:
"Jag tycker om köttbullar"
"Så du hatar sushi?"
Nja, men det var inte det jag uttryckte mig om just i denna stund

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Frisell:

Men lyckades man med det? Återigen vill jag betona att jag antar och inte har fakta, men det känns som Qatar inte vann popularitet utan snarare tappade.

Fan vad snabb du var då, redigerade mitt inlägg medan du svarade! Men ja, det törs jag nog påstå att man lyckas med. Vi klagar gärna här i väst men faktum är att turistnäringen i Qatar och dess likartade grannländer skjutit i höjden något oerhört de senaste 10-15 åren och trenden tycks enbart fortsätta samtidigt som dessa länders företag nästlar sig in mer och mer utomlands.

Det handlar ju heller inte om att folk plötsligt ska börja acceptera Qatar på ett annat sätt bara för att man håller i VM, utan det är ju bara ett led i en väldigt långsiktig plan.

Medlem

De gissade även turneringens målvakt rätt.

Gnällkuk
Skrivet av Maysay:

Men de tog iaf rätt beslut. Varumärket ökade ju inte precis i värde.

Nä, men inte så att det fanns någon form av moral bakom beslutet


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Fan vad snabb du var då, redigerade mitt inlägg medan du svarade! Men ja, det törs jag nog påstå att man lyckas med. Vi klagar gärna här i väst men faktum är att turistnäringen i Qatar och dess likartade grannländer skjutit i höjden något oerhört de senaste 10-15 åren och trenden tycks enbart fortsätta samtidigt som dessa länders företag nästlar sig in mer och mer utomlands.

Det handlar ju heller inte om att folk plötsligt ska börja acceptera Qatar på ett annat sätt bara för att man håller i VM, utan det är ju bara ett led i en väldigt långsiktig plan.

Möjligt. Och du får en cyberkram. Jag är absolut inte ute efter nått internetbråk. Jag ville bara ventilera min åsikt. Nu inser jag att vi börjar närma oss politik, så jag tror den här frågan får bestå. God jul <3

Medlem
Skrivet av Frisell:

Men lyckades man med det? Återigen vill jag betona att jag antar och inte har fakta, men det känns som Qatar inte vann popularitet utan snarare tappade.

Verkar ju tyvärr vara väldigt liten del av världens befolkning som brytt sig om det negativa, skulle nog tro det var lyckad sportswashing. Kostade pengar men är ju inte ett bekymmer och det de ville få för investeringen fick de alltså troligtvis tillbaka.

Medlem
Skrivet av laban005:

Verkar ju tyvärr vara väldigt liten del av världens befolkning som brytt sig om det negativa, skulle nog tro det var lyckad sportswashing. Kostade pengar men är ju inte ett bekymmer och det de ville få för investeringen fick de alltså troligtvis tillbaka.

Ok, sista inlägget i denna tråd då det börjar barka utför, men väg plånböckerna mellan de som har kunskap om situationen i Qatar och de som inte har istället för att kolla på mängden människor.

Medlem

Tur att Mbappé "inte" är på framsidan på Fifa 23, då hade de gissat fel

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Frisell:

Möjligt. Och du får en cyberkram. Jag är absolut inte ute efter nått internetbråk. Jag ville bara ventilera min åsikt. Nu inser jag att vi börjar närma oss politik, så jag tror den här frågan får bestå. God jul <3

Bråk? Har jag missat något? 🤔Trodde bara vi diskuterade!

Medlem
Skrivet av Frisell:

Men lyckades man med det? Återigen vill jag betona att jag antar och inte har fakta, men det känns som Qatar inte vann popularitet utan snarare tappade.

Vad vanliga människor tycker om en shithole som Qatar spelar ingen som helst roll. Landets enda syfte med VM är att främst skapa kontakter med företag och dylikt för att fortsätta sina förberedelser för att få in pengar från andra källor än oljan i framtiden.

Dom är inga idioter. Dom vet till fullo att oljan inte kommer att vara för evigt och att deras livsstil är minst sagt extrem. Men dom vill inte ge upp denna livsstil och inflytande som dom besitter just nu.

Ironiskt nog så är dom antagligen det enda landet i hela världen som tar sin framtid på allra högsta allvar när dom fattar beslut och varken pengar eller människoliv är ett hinder när dessa mål ska uppfyllas. Och för att göra saken ännu lustigare så är dom antagligen fullt medvetna om att dom flesta vanliga människor i sinom tid kommer att "glömma" deras metoder så länge som dom lyckas snickra ihop sin lilla paradis.

Medlem

Tycker dock inte de förtjänade vinsten mot Holland. Messi kom undan rött kort just pga det är han.

Sen att folk äntligen upptäckt att Fifa är korrupt är väl positivt.

Medlem

Fick dem lika billiga straffar samt uteblivna utvisningar i spelet som under riktiga VM?

Medlem
Skrivet av Frisell:

Ok, sista inlägget i denna tråd då det börjar barka utför, men väg plånböckerna mellan de som har kunskap om situationen i Qatar och de som inte har istället för att kolla på mängden människor.

Vet inte ens hur jag ska svara på det, det jag säger är att sportswashing funkar, annars skulle inte begreppet finnas.

Medlem
Skrivet av laban005:

Vet inte ens hur jag ska svara på det, det jag säger är att sportswashing funkar, annars skulle inte begreppet finnas.

Begreppet tidsresor finns också. betyder inte att det fungerar.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Begreppet tidsresor finns också. betyder inte att det fungerar.

Tiden får väl utvisa om det var en lyckad sportswash eller inte... Likaså om tidsresor blir möjliga.

12
Skriv svar