Slutspel - God of War Ragnarök

Medlem

Min draupnir nivå 8 är fortfarande bara utfyllnad. Bra r1 specialattack och vissa bossar är designad för den men annars gör den ingen skada. Bästa spjutet var i ac Odyssey. Där var man odödlig med spjut

Redaktör
Ponny

En av mina favoriter bland de 850 dumpar jag knäppte i spelet. Vågade inte riktigt visa den i bildtråden, p.g.a. man kan ju lätt anta att Freja är en isdrottning spelet igenom. Men jag tycker så mycket om den här bilden. Freja och Frej. Garden är nere. Det gör ont att det lär dröja så länge till nästa Santa Monica-spel. 🥺


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ja, Oden/Tyr var en stor överraskning. Att Thor skulle stryka med, trodde jag inte.
Ledsamt med Brok Jag tror och hoppas att dom lyckas återuppliva honom i uppföljaren.
Sista timmarna så satt jag på helspänn och hade en obehaglig känsla... jag trodde faktiskt att Kratos skulle dö i det här spelet.
Lutar nog åt Egypten, annars så finns det mycket skumt att utforska i Kina också. Drakar o magi.

Medlem

Vad är vitsen med att Oden skulle bli en shapeshifter och personifiera tyr. Han har ju korparna och hör och ser allt ändå???

Tyr i sig saknade helt personlighet men det är ju förklarligt. Varför inte ha med den riktige tyr? Nu lyckades de inte med Thor heller skapa något vettigt.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Vi har ju exempelvis ett parti med Midgårdsormen där en upplösning mer eller mindre utlovats.[/li]

Med lite fantasi så fick man väl svaret i Ragnarök?

Medlem
Skrivet av Shodan:

Vad är vitsen med att Oden skulle bli en shapeshifter och personifiera tyr. Han har ju korparna och hör och ser allt ändå???

Tyr i sig saknade helt personlighet men det är ju förklarligt. Varför inte ha med den riktige tyr? Nu lyckades de inte med Thor heller skapa något vettigt.

Dem nämner det och det beror på att korparna inte har täckning i the realm between realms.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av gamleaggan:

Med lite fantasi så fick man väl svaret i Ragnarök?

Jag spelar om spelet nu och är där Atreus skickar in en själ i en orm. Är detta skapandet av Jörmungandr?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag spelar om spelet nu och är där Atreus skickar in en själ i en orm. Är detta skapandet av Jörmungandr?

Japp, det är även den Jörmungandr som är med och slåss i Asgard i slutet. Kratos säger själv i den scenen att Jörmungandr ser annorlunda ut. 🙂

Medlem

Någon som hittat de "gömda" troll bossarna som ger Steinbjorns Armor? När jag hade klarat 100 % så kollade jag lite guider och jag hade aldrig hittat dom på egen hand.

Redaktör
Ponny
Skrivet av gamleaggan:

Med lite fantasi så fick man väl svaret i Ragnarök?

Sant! Men det faktum att Cory Barlog utlovat mer, så känns det kanske som om svaret är något mer komplicerat än vad vi tror.


signatur

En Bamseponny av folket

Flakmonkey

Hur lång tid tog för er innan ni insåg att Kvasirs dikter handlade om olika mer eller mindre klassiska Playstation-titlar?

Medlem
Skrivet av Faustian:

Japp, det är även den Jörmungandr som är med och slåss i Asgard i slutet. Kratos säger själv i den scenen att Jörmungandr ser annorlunda ut. 🙂

Det missade jag första gången. Roligt med sådana detaljer!

Undrar dock en sak, se mitt svar till Fredrik nedan.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Sant! Men det faktum att Cory Barlog utlovat mer, så känns det kanske som om svaret är något mer komplicerat än vad vi tror.

Det jag inte får ihop är att Thor ska skicka ormen bakåt i tiden, men nu är Ragnarök över och Thor är död?

Edit: Thors dotter Thrud har ju Mjolnir nu, kanske blir det hon som daskar till ormen på ett tidsresande sätt?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av GamerNurse:

Någon som hittat de "gömda" troll bossarna som ger Steinbjorns Armor? När jag hade klarat 100 % så kollade jag lite guider och jag hade aldrig hittat dom på egen hand.

Jag har hittat åtminstone två statyer och fått informationen om att det ska gå att väcka dem till lov på något sätt. Inte mer än så. Går för 100% just nu så blir att få det gjort också. Synd att man ska behöva kolla guider dock...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av GamerNurse:

Någon som hittat de "gömda" troll bossarna som ger Steinbjorns Armor? När jag hade klarat 100 % så kollade jag lite guider och jag hade aldrig hittat dom på egen hand.

Skrivet av Freakon:

Jag har hittat åtminstone två statyer och fått informationen om att det ska gå att väcka dem till lov på något sätt. Inte mer än så. Går för 100% just nu så blir att få det gjort också. Synd att man ska behöva kolla guider dock...

Finns även en förstenad drake i Svartalfheim som man passerar väldigt tidigt i spelet. En lite svårare mini boss än trollen om man väcker den till liv. 😊

Medlem
Skrivet av SteelBlastern:

Finns även en förstenad drake i Svartalfheim som man passerar väldigt tidigt i spelet. En lite svårare mini boss än trollen om man väcker den till liv. 😊

Kul att du nämner den, stod i natt och kastade yxor på just den statyn. Det är uppenbart att det är något mer än en staty men har ingen aning om hur man väcker den till liv.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

När man vet om att Tyr är Oden så blir alla scener med honom intressanta på ett annat sätt. Reagerade på scenen där Atreus visar honom och övriga den "sanna" profetian om att det endast är Asgard som kommer att falla. Tyr blir mycket upprörd och ger sken av att det är pga att han ska agera ledare i det kommande kriget, men nu förstår jag att det han är upprörd över är Asgards framtida förfall.

En annan detalj är när man fixat spjutet och får reda på att det är dvärgarna som stulit Draupnir. Tyr kommentarer det med att säga typ "ahh, så det var ni som stal ringen". Varför skulle han säga så och ens bry sig om han faktiskt hade varit Tyr?

Kul med sådana detaljer.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

I dag hittade jag den sista kistan och har därmed samlat allt, gjort allt man kan göra och fått 100% på spelet. Underbart spel rakt igenom!


signatur

Kunskapsförmedlare.

12
Skriv svar