Hive mind: story-co-op för tre

Redaktör
Ponny
Hive mind: story-co-op för tre

FZ! Fick en fråga av en kompis om co-op för tre, där man följer en story från början till slut. Jag har några idéer, men kastar ur mig frågan för att se vad ni har för uppslag. Hit me with your best games!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag har kanske inte en specifik idé så sätt. Däremot tänker jag på svencoop där man är tvungen att vara flera för att öppna en dörr, då man skall hoppa upp på den andres rygg för att kunna komma in i ventilationssystemet som i sin tur leder till knappen för att öppna dörren för den andra.

Med det sagt; coop lir i fps-form där du har flera kampanjer att vilja på beroende på hur många man är. En kombination av pussel och någon form av dödliga fiender borde göra susen. Pusslen för att göra spelet mer intressant, och fiender för att öka tempot och pulsen i gruppen. Se gärna spelet alien swarm för att förstå min vision, men då mer likt svencoop med nyare grafik, och framför allt skräddarsydda kampanjer efter antalet spelare 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Aragami 2
Elden Ring med seamless coop funkar med 3 om jag inte minns fel
SWTOR
ESO
Wildermyth
Raft
Voidtrain
Grounded

Vad jag kommer på just nu iaf

Redaktör
Ponny

Tack! Min go to-tanke var Trine-spelen, men Grounded borde jag ha tänkt på, såklart. Och kan man spela co-op i Wildermyth!? Haft ögonen på det ett bra tag, men co-op alltså... Blev lite yr av upphetsning. Sven Co-op har jag hört talas om lite i periferin, men ska hälsa min kompis. Alien Swarm såg också väldigt rätt ut.

Återigen: tack! Nu har min kompis en del uppslag (jag också, för den delen).


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Outriders
Alien Fireteam Elite
Borderlands 3
Diablo


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Gnällkuk

7 Days to die
Green hell
The forest
The division 1&2
Dying light 1&2
Deep rock galactic


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar