25 miljoner lirar Modern Warfare 2 online

Inaktiv
25 miljoner lirar Modern Warfare 2 online

Svårt att tro, i alla fall för min del...


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem

25 miljoner stackare.

Medlem

25 miljoner flugor äter koskit.
Koskit = braksuccé.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

25 miljoner kanske testat på multiplayer och spelat ett parti eller två, men jag slår vad om att det är långt ifrån så många som spelar MW2 online kontinuerligt.
De sprider en vit lögn för att släta över kritiken mot deras multiplayerval.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Hade det inte varit för att kartorna är så små, tempot så högt och att det var så lite "tänka" och laganda i MW2 så hade jag lirat det. Gillar grafiken, animationerna, spelkänslan och dedikerade servrar bryr mig inte så där jättemycket.

Sen som gammal militär så får jag säga att MW2s "fysik", dvs ett skott dödar, är mer verkligt än tex i mitt favoritspel; Battlefield 2142.
...Battlefield 2 och 1942 är ju direkt pinsamt... Super-seg Quake för pensionärer? Jag skjuter betydligt bättre i verkligheten än vad jag kan göra i dom två spelen.

25 miljoner... tjaa...... hur många lirar inte WoW fast det finns bättre MMOs ute? Jo, 11 miljoner...
Om du gapar "det finns inga bättre MMOs ute än WoW!!!1111eleven" så är du en av dom 25+11 miljonerna utan att veta om det.

Medlem

multiplayer delen är ju skit bra, vad snackar ni om?...

Medlem

Jag får väl känna mig lite extra speciell nu då som inte spelar den skiten.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

De sprider en vit lögn för att släta över kritiken mot deras multiplayerval.

Fix'd.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

AW8
Medlem
Skrivet av simon857:

multiplayer delen är ju skit bra, vad snackar ni om?...

Jag tror de pratar om *host* matchmaking *host*.


signatur

PC gamer 'til I die.

Inaktiv

Antar konsol versionerna har sin egen server de kan spela på?
PC versionen provade jag i 3 dagar, aldrig varit med om något så sjukt.

Folk springer/laggar runt o knivar sönder en utan att man ser dem, hosten är värdelös.

Tycker de är verkligen synd att de säljer bra, med tanke på att de saknar så mycket som ett vanligt PC spel har.

Medlem

Spelar det en hel del, fast gillar inte balansen på en del vapen och att det är så lätt att fuska.

Medlem
Skrivet av Kharif:

Antar konsol versionerna har sin egen server de kan spela på?
PC versionen provade jag i 3 dagar, aldrig varit med om något så sjukt.

Folk springer/laggar runt o knivar sönder en utan att man ser dem, hosten är värdelös.

Tycker de är verkligen synd att de säljer bra, med tanke på att de saknar så mycket som ett vanligt PC spel har.

nej är matchmaking alla versionerna.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Kollar man inne i spelet(PC) kan man se att ca 100.000 spelare spelar, varav 2 tredjedelar kämpar i lobbys. Brukar aldrig vara mer än så. Känns som det säger en hel del.

För att väga upp måste jag även posta denna bild:
http://www.shrani.si/f/1Y/ca/9M7tbLc/1258048783080.jpg

Dagens datormänniskor förtjänar smisk på stjärten för dess otroligt dåliga disciplin.

Medlem

Läste i en artikel på IGN.com att den boxade versionen av Counter Strike (som släpptes kring julen 2000) fortfarande lockar större snittpublik (antal aktiva spelare samtidigt) än Modern Warfare 2, så undertecknad instämmer med föregående talare och tar det här pressmeddelandet med en nypa salt..


signatur

Man verdirbt einen Jüngling am sichersten, wenn man ihn anleitet, den Gleichdenkenden höher zu achten, als den Andersdenkenden

Medlem

25 miljoner spelar MW2, 20 miljoner fuskar.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

25 miljoner flugor äter koskit.
Koskit = braksuccé.

ehm dåligt argument, för om varenda en fluga betalar dig för att få äta av den koskiten, så är det som sagt verkligen en braksuccé.

jag har spelat mw2 då och då hos polare men kommer inte att köpa det själv pga bristen på dedikerade servrar och dom problem som jag stött på pga det.

Medlem

Får väl köpa det när man har 360 då.

Medlem

Tycker liret är riktigt bra faktiskt. Spelar det dock på PS3, där det inte laggar, och ingen som fuskar. Spelet i sig är riktigt bra faktiskt!


signatur

Raukkastning är min sport! Länge leve Gotland!

Medlem

Spelet sög ju verkligen hästdase så förstår inte varför folk inte fattar det. Aja, blev bannad på VAC i spelet utan att ha gjort ett skit, men no loss liksom.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Skrivet av TysN:

Spelet sög ju verkligen hästdase så förstår inte varför folk inte fattar det.

Som en nyhet för dig så är det faktiskt så att folk tycker olika.
Bland annat Jag själv som tyckte spelet var jätte bra


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jovars det skulle ha kunnat vara så bra multi lir på PC, men ack i min mening så misslyckades dom totalt när de tog bort dedi-servers... Har ca 5 dagars played time, sen nu vill jag inte röra det längre. Med en bra och härlig community hade jag nog kunnat spela att bra tag till.


signatur

woop woop

Medlem

Det är hur kul som helst!

Medlem

ska bli intressant att höra om BFBC2 siffrorna :D.
borde vara 1 billion unika spelare om MW2 har 25 milj

Medlem
Medlem

De har lyckats gjort ett enormt bra multiplayerspel som hade kunnat bli ännu bättre genom att göra matchmakingen mer stabil och struntat i att byta ut Punkbuster mot VAC för den skiten fungerar inte.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

så många kanske har köpt det men knappast så månag som spelar det, många av mina polare inklusive jag slutade inom någon vecka eftersom att det sög. SP var dock förbannat nice

Medlem

Jävligt många. Jävligt oförtjänt.

Medlem

jävla grymt på xboxlive!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

frågan är skulle det vara lika många om det fanns en månadskostnad som WoW har....


signatur

Dont force your weakness upon me!

123
Skriv svar