En av HBO-seriens skapare: "The Last of Us har bästa storyn som berättats i ett spel"

Medlem

Vi ska inte heller glömma, att en av orsakerna till att The Last of Us anses ha en jävligt vass story och är så högt aktat är ju pga. spelets röstskådisar. Dessa levererar ju, med råge, otroliga prestationer. Troy Baker och Ashley Johnson är grymma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Nu har jag inte spelat klart Death Stranding, men tycker det är en intressant story där. Det ska ju också bli en film tydligen.

Death..... HAHAHAHA

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av NordhNet:

Är väl inte direkt nonchalant, tolkar det mer som han åsikt.

Tolkat inte det som att han försöker etablera fakta

Hoppas du har rätt, för uttrycket han använder är ju det motsatta till att inte försöka etablera fakta - därav min reaktion!

Medlem

Planescape Torment existerar. 🤣

Geeks Gaming
Skrivet av Sisyr:

Hoppas du har rätt, för uttrycket han använder är ju det motsatta till att inte försöka etablera fakta - därav min reaktion!

Fattas ju rejält med kontext, det är ju med all säkerhet ett svar på en fråga i stil med: ”Varför blev det just LoU som du ville göra serie av?” Eller liknande (Gissningsvis).
Dvs en fråga som ställdes till honom personligen, i.e hans egna preferenser.

Så känns ganska långsökt att man försöker etablera generell fakta i stil med Kanyes beyonce-grej

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Jag gillade tvåan, känner att folk överdriver men storyn är helt åt helvete ju närmare slutet man kommer. Abby är en av de sämst skrivna karaktärerna som jag stött på i ett spel och då tyckte jag hon var helt ok i början.

Ellies och Abbys motiveringar och personlighetsförändringar mitt från ingenstans är helt sjukt konstigt och makes no sense alls.

Gillade spelet, lär spela om det. Skådespelarna gör ett sånt sjukt jävla bra jobb men men tycker det är så mycket hål i storyn som bara inte går att rationalisera fram på ett logiskt sätt. Sista 4 timmarna är bara löjliga.

Bara min åsikt.

Jag uppskattar din åsikt.

Har inte kommit tillräckligt långt i tvåan (obehagligt sexuellt påstående?) för att yttra mig. Den del jag har spelat har triggat massor av känslor. Främst ångest men även glädje mitt i allt det mörka. För mig är det ett imponerande hantverk att väcka dessa känslor hos en då jag utgår från att det var Naughty dogs mål.

Ska bli intressant att komma längre och att få spela mer som Abby som verkar vara en vattendelare av rang.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Vilket tycker du är bäst då?

Går inte att säga rent objektivt, men min personliga favorithandling i ett spel är från första Dreamfall.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av NordhNet:

Fattas ju rejält med kontext, det är ju med all säkerhet ett svar på en fråga i stil med: ”Varför blev det just LoU som du ville göra serie av?” Eller liknande (Gissningsvis).
Dvs en fråga som ställdes till honom personligen, i.e hans egna preferenser.

Så känns ganska långsökt att man försöker etablera generell fakta i stil med Kanyes beyonce-grej

Det är fullt möjligt att det är ryckt ur sin kontext och bättre broderat i själva intervjun. Men det är klart att det lätt uppfattas som arrogant när man säger som citerat, inte minst när det gäller varumärket man själv jobbar med.

Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

Kul det här med smak, alla kan tycka andra har fel när all egentligen har lika rätt

Jag håller inte med!! >:(

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ja, andra är Resident Evil, Cyberpunk, Metal Gear Solid, Silent Hill och Shenmue.

Håller mer om Cyberpunk faktiskt, jag hade problem med den när den sattes i kontrast med alla side quests men bara sett till själva huvudstoryn så tycker jag fan att det nog är det bästa jag kört på länge.

Medlem

Ja vad skulle han annars säga, att det bara är en i mängden av allt annat zombie tjafs?
Det är ju ganska sällan jag utför ett jobb där jag säger att det här materialet är det sämsta jag någonsin jobbat med.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag uppskattar din åsikt.

Har inte kommit tillräckligt långt i tvåan (obehagligt sexuellt påstående?) för att yttra mig. Den del jag har spelat har triggat massor av känslor. Främst ångest men även glädje mitt i allt det mörka. För mig är det ett imponerande hantverk att väcka dessa känslor hos en då jag utgår från att det var Naughty dogs mål.

Ska bli intressant att komma längre och att få spela mer som Abby som verkar vara en vattendelare av rang.

Viktigaste är att du har en positiv upplevelse, det hade jag också. Inte alls så illa som många online påstår enligt mig. Jag känner mest att det kunde gjort något mycket bättre med Abby. Teknologin och grafiken och skådespeleriet var fantastiskt och det räckte för att underhålla mig.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Death..... HAHAHAHA

?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Slashgibber:

Går inte att säga rent objektivt, men min personliga favorithandling i ett spel är från första Dreamfall.

Dreamfall: The Longest Journey, som väl är det andra spelet, är en personlig favorit. Så fina karaktärer där också.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Dreamfall: The Longest Journey, som väl är det andra spelet, är en personlig favorit. Så fina karaktärer där också.

Det är det andra TLJ-spelet, men det första Dreamfall. Dreamfall Chapters var i många avseenden en besvikelse.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Storyn är helt klart bra i TLoU. Dock är jag lite jävig till Horizons fördel. Jävligt originell story där.


signatur

I drank what?

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Slashgibber:

Det är det andra TLJ-spelet, men det första Dreamfall. Dreamfall Chapters var i många avseenden en besvikelse.

Dreamfall Chapters var ju ett crowdfundat spel, men jag gillade det en hel del. Det kändes budgetaktigt, men hade en stor dos charm. Inte lika bra som Dreamfall: TLJ, men helt OK. Och jag skulle väldigt gärna vilja se ett nytt Dreamfall, eller varför inte en remake, med en rejäl budget.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Well, that's just, like, your opinion, man...

Medlem
Skrivet av Iskall:

Well, that's just, like, your opinion, man...

The dude abides


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Går att diskutera.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Galet ignorant. Fine att man älskar Last of Us som många verkar göra - men det märks så tydligt att man inte sett särskilt mycket i industrin när man säger något sådant här.

Medlem

Tycker det är lätt en av de bästa handlingarna oavsett medium

Medlem

Jag håller inte med, men The last of us är det bäst berättade spelet iallafall. Man köper verkligen storyn 100% för det är så bra skådespelat och klockren dialog. Men bästa story enligt mig är Legacy of Kain serien.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Bästa nja, är väl samma gamla världen har gått under några överlevare bråkar med varandra typ av story med halv intressanta karaktärer.

Att den mänskliga civilisationen gått under är mest en kuliss. Den verkliga handlingen är den om en sur, våldsam och och sörjande gubbe som efter hand, under en lång och farlig resa, smälter och blir en fadersfigur. Spelet har lånat från en rad filmer och böcker men just relationen mellan Joel och Ellie har nog lånat mest från True Grit, Road to Perdition och Children of Men.

Medlem

Otroligt bra story i Last of us, men personligen blev jag mer tagen av Bioshock infinite! Sedan Kotor som nån nämnde, även FF7 och HL2

Medlem

Nja, The Walking Dead-spelen/grafiska novellerna tex har ju ljusår bättre skrivna karaktärer. Tlou är ganska bra skrivet för ett actionspel, men är egentligen inte mer speciellt än så.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Han lär inte ha spelat särskilt många storybaserade spel då helt enkelt.

Det har jag dock, och jag tycker han har rätt. Om inte bästa, så def bland en av dom bästa iaf.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Det har jag dock, och jag tycker han har rätt. Om inte bästa, så def bland en av dom bästa iaf.

Det är inte en dålig handling, men det är en sån otroligt generisk paint-by-the-numbershandling. Dess handling är ett hopklipp av diverse redan existerande filmer satt i spelmiljö. Den är inte i närheten av att vara bäst, men kan rent tekniskt vara ett av dom bästa på att *berätta* sin handling.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Kan bara hålla med. Få spel som får storyn att verkligen gripa tag i en. Efter två av dom bästa spelen som gjorts väntar man ivrigt på den 3:e installationen i serien 🙂

12
Skriv svar