Steams vinterrea har nu dragit igång

Robot
Steams vinterrea har nu dragit igång

Allt från storslagna AAA-spel till nischade indietitlar.

#Steam, #nyhetstips


Medlem

Valde att köpa The 7th Circle - Endless nightmare. Den var på gränsen till vad min ekonomi klarade av, men tror den är värd pengarna!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Dirt 2 för 4,99€, GOTY för 9,99€

Medlem

Nästan lite skrämmande hur bra GamePass är. Får notiser om vilka spel som är på rea på min Steam Wishlist och MÅNGA har jag redan tillgång till via GamePass


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Avstängd
Avstängd
Medlem

UBOAT för €7.49, slog till direkt!

Medlem

Kanske dags för mig att köpa Sekiro, nu när det är för 30 € istället för 60 €. Jag som tyckte så mycket om Elden Ring.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Kanske dags för mig att köpa Sekiro, nu när det är för 30 € istället för 60 €. Jag som tyckte så mycket om Elden Ring.

Jag tyckte sekiro var helt för svårt så det var inte roligt längre.
Fromsoftwares andra spel har jag inga problem med

Medlem

The Stanley Parable: Ultra Deluxe köper jag nog. Blir nog ingen bättre rea på den, varit på min wishlist i evigheter men alltid rätt liten rabatt.

Medlem

Lite väl mycket blygsamma rabatter om 10-20%... men det blev i alla fall Celeste, Stray, What the Golf och Rogue Legacy 2


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem

Håller på och bygger en arkadmaskin så Mortal Kombat 11 Ultimate, Streets of Rage 4 och TMNT fanns till bra priser

Medlem
Skrivet av pastapapa:

Lite väl mycket blygsamma rabatter om 10-20%... men det blev i alla fall Celeste, Stray, What the Golf och Rogue Legacy 2

Mm, Rogue Legacy 2 är det aldrig någon större rabatt på. 25% som det är nu är nog bästa jag sett hittills och då är jag medlem på en sida som bevakar rabatter på många säljsidor. Kanske blir ett köp, verkar grymt bra!

Medlem

Stort tack för tipsen - Rift Breaker och Noita - ser ut att vara precis i min smak Spelar för tillfället inget annat än indiespel och då i soffan med min Steam Deck. Av någon anledning pallar jag inte sitta vid varken datorn eller PS5.

Passade även på att köpa alla DLC till Dead Cells (som jag sent omsider upptäckt storheten i), Slay the Spire och Pentiment. Är även lite sugen på att klämma av avtryckaren på Ghost Song och Islets men jag lugnar mig lite.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Mm, Rogue Legacy 2 är det aldrig någon större rabatt på. 25% som det är nu är nog bästa jag sett hittills och då är jag medlem på en sida som bevakar rabatter på många säljsidor. Kanske blir ett köp, verkar grymt bra!

Ja, det känns som ett spel som inte behöver reas ut... det verkar vara mycket uppskattat.

Kommer fortsatt vänta på att Miles Morales Spider-Man hamnar under 250kr.


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem

Köpsuget är faktiskt minskat pga Epic ger ut nytt gratis spel varje dag. Var lite anti Epic i början men börjar uppskatta de mer och mer

Medlem

Jag har varit sugen på att testa DayZ i massa år... Men ju mer tid som går tänker jag: "snart släpps säkert en ny utgåva med modern grafik etc, och det köper jag".

Frågan är om man inte skall slå till idag.. DayZ 2 verkar ju för fan aldrig annonseras.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Gjorde ett köp av OlliOlli World som var nere på 50% nu. Har haft ögonen på det och väntat på rätt tillfälle. Jul & hemma sjuk kändes som detta tillfälle. Lite färg 😀

Medlem
Skrivet av Karmak:

Jag tyckte sekiro var helt för svårt så det var inte roligt längre.
Fromsoftwares andra spel har jag inga problem med

Oj då. Då kanske jag inte vågar köpa det. Vi får se

Medlem
Skrivet av Azureye:

Nästan lite skrämmande hur bra GamePass är. Får notiser om vilka spel som är på rea på min Steam Wishlist och MÅNGA har jag redan tillgång till via GamePass

Vänta tills du inser hur billigt det är att hyra lägenhet istället för att köpa hus. Det är ju bara 5000 sek i månaden emot att köpa för 2000000 sek. Det är ju helt genialiskt! Sälja allt ni har! Att hyra är det nya!

Medlem
Skrivet av Whisp:

Oj då. Då kanske jag inte vågar köpa det. Vi får se

För mig är det en stark två bland Froms titlar, bara Bloodborne jag håller högre. Beror helt på din spelstil om Sekiro känns ”lättare” eller ”svårare”, en mera offensiv spelstil krävs, vilket jag uppskattade massor.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Vänta tills du inser hur billigt det är att hyra lägenhet istället för att köpa hus. Det är ju bara 5000 sek i månaden emot att köpa för 2000000 sek. Det är ju helt genialiskt! Sälja allt ni har! Att hyra är det nya!

Hyra lägenhet och ha gamepass är nice.

Medlem

Har slagit till på triangle strategy.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Jag har varit sugen på att testa DayZ i massa år... Men ju mer tid som går tänker jag: "snart släpps säkert en ny utgåva med modern grafik etc, och det köper jag".

Frågan är om man inte skall slå till idag.. DayZ 2 verkar ju för fan aldrig annonseras.

Ett tips är att titta på scum, har en hel del gemensamt med dayZ men fräschare

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Allt från storslagna AAA-spel till nischade indietitlar.

#Steam, #nyhetstips


Steam-reorna har blivit allt sämre åren som går.

Jag fick med xbox gamepass när jag hyrde pc, där kommer många lir med som jag "hyr" istället för "äger".

Jag har över500 spel på steam, endast ett fåtal som jag spelar om och om igen, ca 5 stycken.

Att äga spel är passé.

ZF
Medlem
Skrivet av Karmak:

Jag tyckte sekiro var helt för svårt så det var inte roligt längre.
Fromsoftwares andra spel har jag inga problem med

Var det för obligatorisk parering?

Var nog iallafall en anledningen till att jag inte ens testat det än. Det är rulla eller dö som gäller. ;D

Hela grejen med det känns dessutom väl mycket som QTE. Fast utan pop-up med bild på vilken knapp som ska tryckas på i rätt tid.

Medlem

The Ascent för en hunka och RDR2 för 200kr.

Medlem
Skrivet av baxtex:

The Ascent för en hunka och RDR2 för 200kr.

Rdr2 för 200, det tar jag nog! Nice

Har på ps4 men det var för långa laddningstider så har kanske lirat 10% och skippar ps5..

Medlem
Skrivet av Whisp:

Oj då. Då kanske jag inte vågar köpa det. Vi får se

Jag tycker att Sekiro är det bästa From spelet (fast jag har inte spelat bloodborne än ) så jag rekommenderar det starkt. Det kräver en helt annan spelstil än Dark Souls dock så var beredd på det.

Medlem
Skrivet av NizzeG:

Jag tycker att Sekiro är det bästa From spelet (fast jag har inte spelat bloodborne än ) så jag rekommenderar det starkt. Det kräver en helt annan spelstil än Dark Souls dock så var beredd på det.

Ja, jag råkade köpa det, trots min rädsla. Verkar för tufft för att missa. Älskar japanska stilen när jag sett klipp. Ska spela efter jul.

12
Skriv svar