Steam-, Playstation-, Xbox-reor ger oss rabatt på Elden Ring - för första gången

Robot
Steam-, Playstation-, Xbox-reor ger oss rabatt på Elden Ring - för första gången
Medlem

Slå till! Det spelet är ju t.om. värt varenda öre i fullpris så passa på nu för tusan

Medlem
Skrivet av androsynth:

Slå till! Det spelet är ju t.om. värt varenda öre i fullpris så passa på nu för tusan

Japp, jag tror inte gamepass och ps+ förespråkare ska vänta sig spelet på nå sån tjänst heller


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Efter lite tveksamhet slog jag till på Elden Ring för PC.
Spelade i 22 minuter innan jag bad om en refund från Steam.
Inget 21:9 stöd och 60 fps. Trodde de patchat bort det! Borde de ha råd med efter 17 miljoner sålda ex.!

Medlem

Det har ju kostat 499kr rätt länge på elgiganten så det är ju inte super-REA direkt

Medlem

415 SEK kostar PC-versionen på Green Man Gaming.

Medlem

Jag har köpt det på rea, även om jag tror att det kommer att hamna på Game pass.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jag har köpt det på rea, även om jag tror att det kommer att hamna på Game pass.

Tror verkligen inte att den kommer på GP eller PS+, i alla fall inte förrän om flera år i så fall.

Bortsett från Demon souls remaken och Bloodborne, så brukar aldrig From Softwares spel dyka upp på tjänsterna, inte ens det första Dark Souls har dykt upp.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Tror verkligen inte att den kommer på GP eller PS+, i alla fall inte förrän om flera år i så fall.

Bortsett från Demon souls remaken och Bloodborne, så brukar aldrig From Softwares spel dyka upp på tjänsterna, inte ens det första Dark Souls har dykt upp.

Ah, vi får se. Men det kändes värt det oavsett.

Skrivet av Bullen86:

Tror verkligen inte att den kommer på GP eller PS+, i alla fall inte förrän om flera år i så fall.

Bortsett från Demon souls remaken och Bloodborne, så brukar aldrig From Softwares spel dyka upp på tjänsterna, inte ens det första Dark Souls har dykt upp.

Iom att spelet redan sålt 17 miljoner ser jag inte alls det som omöjligt att det kommer på Game Pass. Gissar att de som velat ha spelet i stort köpt det vid det här laget.

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:

Iom att spelet redan sålt 17 miljoner ser jag inte alls det som omöjligt att det kommer på Game Pass. Gissar att de som velat ha spelet i stort köpt det vid det här laget.

Nej, det är inte helt omöjligt, men jag har väldigt svårt att se det inom snar tid, då inga tidigare spel har släpps oavsett försäljning.

Tänk på att det tog dem 10 månader innan det kom på digital kampanj, och bara det säger en hel del. Under denna rean kommer de säkert kränga någon miljon exemplarer till.

Så ur ett ekonomiskt perspektiv, så vore det helt idiotiskt att lägga ut det på någon tjänst. Den dagen försäljningen stannar av nästan helt, då kan jag tänka mig att det finns en liten chans. Nästa år ska dem dessutom släppa dlc, som säkerligen kommer höja intresset och försäljningen något.

Medlem

Elden ring fortfarande för dyrt. 🤷

Slår ett slag för A plague tail: Requiem för ca 275 SEK med 25% off kupongen på Epic.

Köpte också Fifa 23 hos Epic för ca 200 kr.

Epic Store för hela slanten hos mig i alla fall. 🙂👍

ZF
Medlem
Skrivet av A1200G:

Elden ring fortfarande för dyrt. 🤷

Slår ett slag för A plague tail: Requiem för ca 275 SEK med 25% off kupongen på Epic.

Fast, förutom den lilla detaljen att det är hyfsat olika spel..

Blir det inte ännu skevare att jämföra ett spel som har som mest runt en femtedel av speltiden, och trots det känns alldeles för långt. Så borde det kanske kosta betydligt mindre än så för jämförelsens skull.

Medlem
Skrivet av ZF:

Fast, förutom den lilla detaljen att det är hyfsat olika spel..

Blir det inte ännu skevare att jämföra ett spel som har som mest runt en femtedel av speltiden, och trots det känns alldeles för långt. Så borde det kanske kosta betydligt mindre än så för jämförelsens skull.

Fifa23 kommer spelas 100-tals timmar... 🙂⚽

1
Skriv svar