25 miljoner lirar Modern Warfare 2 online

Medlem

25 miljoner stackare slutade spela efter 1 månad typ innan jag förstod vilken skit multiplayer det är håller mig till MAG och Bad Company 2 som har 100 gånger bättre

Medlem

äh, det här är ju som WoW's "11 miljoner". De har säkert bara räknat ihop alla som någonsin spelat mw2. Och kanske till och med slängt in alla som hänger på deras officiella forum?


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

MW2 var helt ok, men nu har det enligt mig kommit bättre spel som håller i längden. Spelar MAG och Bad Company 2 på PS3.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

2500000 spelare? Redan? World of Warcraft har bara 1100000...

Något smakar beskt


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Trist med de 10 st PC spelare som spelar eländet..
Det hade kunnat varit 25 miljoner PC spelare om IW brytt sig om PC marknaden och lagt till dedi servrar

Medlem

MW2 är sjukt nice om man jämför med mycket annat, det finns brister, men långt ifrån så många som i t.ex. bad company 2. Nu har jag bara spelat singelplayer i och för sig, men MW2s singelplayer har mycket bättre känsla. Modern Warfare är i klass med Battlefield 2 när det var populärt.

Medlem

Måste vara en stor kull som föddes 1998...

Medlem

MW2 hade haft oändligt bättre rykte om det hade varit möjligt att köra piratad version på knäckta servrar, det är därför många gnäller.

Det är speciellt tydligt hos många som säger "SP var fantastiskt bra, men MP sög". Det kan bero på att SP gick att köra på piratversionen. Surt sa räven.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

MW2 hade haft oändligt bättre rykte om det hade varit möjligt att köra piratad version på knäckta servrar, det är därför många gnäller.

Det är speciellt tydligt hos många som säger "SP var fantastiskt bra, men MP sög". Det kan bero på att SP gick att köra på piratversionen. Surt sa räven.

Hade dom inte fittat med att sätta matchmaking på pc så hade det vart mer spelare, och med tanke på att det är både vac och matchmaking så gör det att SP't var bättre på PC... men kanske inte på consoler så dom är vana vid detta och förstår inte bättre

Medlem

25 miljoner? nja säger jag.

Inaktiv

En kvart prövade jag min lillebrors kopia i MP.

Inget för mig för det gick för fort för settingen, ok att det går fort i spel som Unreal tournament för där passar det.

Tycker även modern realistisk spelmiljö är lika kul som "på spåret" på svt för man har ju varit med sen starten Wolfenstein 3d det första FPS'et kan man säga och som 90% av dom där 25 miljonerna knappast spelat.

Medlem
Skrivet av ThinBoi:

äh, det här är ju som WoW's "11 miljoner". De har säkert bara räknat ihop alla som någonsin spelat mw2. Och kanske till och med slängt in alla som hänger på deras officiella forum?

Nja, Blizzard räknar ju faktiskt endast de aktiva kontona.

Medlem

Känns bra att internet-klagan verkligen spelar någon större roll. Jag gillar verkligen MP i MW2, men just nu så lockar BC2 mer faktiskt, krig skall vara taktiskt och med fordon, annars får det vara!


signatur
Inaktiv

Blä, stödja spel där utveckligen går bakåt? Den dan...

Medlem

Tycker det är fan så tråkigt gameplay jämfört med bf spelen, bara samma sak hela tiden... gäsp

Medlem

Hade varit världens bästa multiplayer spel om det fanns dedikerade servrar. Just nu får det bara godkänt...

Blivit mer BC2 än MW2 nu.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Jag tror Call of Duty är en fjortistrend precis som Tokio Hotel var.

Jag ger det 2 år sen så är det helt plöstligt inte alls 'inne' att spela CoD längre.

Har alla dessa verkligen köpt spelet? SP-kampanjen var OK, för snabb, för kort, men det är ju deras signum.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sorgligt men sant.

Medlem

Tycker spelet är ruskigt skoj att spela, dock så gör ett dåligt server system och antalet fuskare spelet till pissdåligt. kunde vart så bra.

Medlem

Det hade varit roligt att veta om någon här som sitter och försvarar mw2, är samma människor som en gång gick med i bojkottgrupp mot mw2...

Jag tippar på att svaret är rätt många.

Jag säger inte att ni inte får tycka att mw2 är bra, jag tycker bara att ni har extremt dålig smak. Och det hade varit bra att veta för framtiden om ni, med största sannolikhet, skulle rekommendera ngt. Då har jag en chans att undvika det spelet och slippa slösa pengar.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Vet inte vad ni gnäller om faktiskt.. sitter och lirar det på PS3'an och har gjort det sedan release. För mig!, är det absolut det bästa fps'n just nu där ute i känsla, grafik och ljud. sitter och lirar mp hardcore och även spec ops varannan dag solo eller med ett gäng polare.. knark. Har inte testat MAG ännu men testade BC2 och blev inte alls imponerad utav "Vinterbanan", visst är det kul att köra fordon och ha sönder saker men run and gun delen är ju mil efter MW2.. känns som att lira någon typ av Quake eller serious SAM springa runt o hoppa spel om man jämför med MW2 eller tom. MW1 . (Ja ljudet är bra.. och ja jag skiter i dedikerade servrar..)


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Tvivlar starkt på att det är 25milj aktiva spelare....

Medlem

Mycket skitsnack i tråden. 25 miljoner eller ej så är det väl uppenbart att MW2 är extremt populärt och sålt som smör.

Inaktiv
Skrivet av elimsen:

Mycket skitsnack i tråden. 25 miljoner eller ej så är det väl uppenbart att MW2 är extremt populärt och sålt som smör.

Och det gjorde "Twiligt: New Moon" och det betyder inte att det automatiskt blev en bra film.

*Gömmer sig för fanatiska twilight-fans*


signatur

Allah är stor men jag har större

Wiz
Medlem

Do you want som cheese with that whine?

Jag fattar ärligt talat inte vad ni gnäller om. Jag har lirat det mesta som erbjudits sedan 1985. Allt från amiga, C64, NES, SNES, N64, Dreamcast, PS1,2&3, xbox, xbox360 samt PC. En gammal gamer alltså. Eftersom jag numera sällan lirar något annat än strategi på pc.kan jag inte uttala mig om pc upplagan vad gäller mw2. Vad gäller FPS på konsol så kan jag inte förstå ert agg mot MW2. Har lirat det online sedan släppdatum och trotts att jag är 70-talist och därmed har passerat 30 strecket för ett par år sedan, så tycker jag det skitkul att lira. Jag har till och med prestigat 4 ggr trotts mina sengångar reaktioner. Vad är det som ni inte gillar?

Vad som gör mig betydlig med förbryllad är att BC2 är hyllat till skyarna. Jag hoppades verkligen på detta spelet, eftersom jag var en fanatisk anhängare av BF1942, och dess efterträdare. Nu känns det segt, oprecist, rörigt och klumpigt.

Medlem

MW2 var verkligen ett lurendrejeri, att köpa (pity the fool! me that is)

Medlem

25 miljoner som spelar MW2. 15 miljoner fuskar, 2,5 miljoner noobtube, 2,5 miljoner kniferunner, 5 miljoner spelar vanligt.

Det är kul när man möter sistnämnda, inte annars...

Medlem

Kanske jag är lyckligt lottad eller något... Mp delen har fungerat för mig i allefall, mer än sällan lag eller andra problem. Men jag bryr mig inte heller om att spela på en viss server, utan bara att få spela. Enda problemet är när två eller flera vänner försöker komma in på samma server.
Men inte ser ja MW2 som något extra utan som ett vanligt FPS-spel där man rusar om kring o försöker skjuta varandra, inget taktiskt krigsspel.

Medlem

Oh my! Att det var stort visste jag ju, men 25 miljoner?! Jag tyckte spelet var duglig underhållning i ett par timmar.. Ungefär lika realistiskt som wolfenstein-spelen, men tyvärr mycket kortare...

123
Skriv svar