Releaselistan 2023

Redaktör
Skrivet av anon_332944:

Det spelet jag sett fram emot i flera år är snart här.

Forza Motorsport.

Jag är snart 40 men kommer bli som ett barn på ICA som skriker för att denne inte får sitt godis, om det inte blir ett bra spel.

Samma här - förväntar mig underverk denna gång. Med så mycket tid på sig borde Turn 10 kunna få till nåt extra.


signatur
It's not a lake, it's an ocean

Ser väldigt mycket fram emot remaken av Resident Evil 4. De gjorde ett kanonjobb med RE2 och RE3 (framför allt RE2). Och att bara se Alan Wake II på en listan över kommande spel får det att kittlas lite. Oavsett när det nu släpps.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag skulle precis kommentera varför i helvete Darkest Dungeon II stod som release i Februari...sen insåg jag att jag glömt att jag suttit och lirat ett early access lir


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Mina största turn-ons är Zelda, Suicide Squad och Diablo 4. Det kommer bli beslutsångest om vilket spel som ska spelas först. Tror jag köper Zelda på release, D4 är redan bokat. Väntar nog med Suicide Squad då jag misstänker att det kan ha droppat lite i pris när jag känner mig klar med Zelda och D4(säsong 1).

Medlem
Skrivet av vamp:

Finns det fortfarande inget datum på Hollow Knight: Silksong?

Nope. Men under Xbox-Bethesda-showen 2022 så stod det det att alla spel som visades skulle släppas inom högst 12 månader. Så, juni 2023 som senast, om allt går som planerat, får vi hoppas.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ser fram emot VR året 2023, det kommer bli amazin.

Har du några specifika titlar du ser framemot extra mycket i VR 2023?

Själv har jag inte blickat mot 2023 än, just nu är jag helt inne i Half-Life 2 VR modden som är så galet bra gjord för att vara en pannkaka till VR.

Skribent

Starfield och Hogwarts!

Och så Zelda. Nu när jag har en Steamdeck känns det som att Tears of the Kingdom blir min avslutning och mitt farväl till Switchen. Blir på återseende när de släpper Switch 2 (eller Switch U kanske?).


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Väldigt lite som intresserade. Alan wake 2 och wolf among us 2 typ. håller tummarna för ett starkt indie spel år.

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Har du några specifika titlar du ser framemot extra mycket i VR 2023?

Själv har jag inte blickat mot 2023 än, just nu är jag helt inne i Half-Life 2 VR modden som är så galet bra gjord för att vara en pannkaka till VR.

Ja vad jag kommer på just nu ser jag fram emot
Vertigo 2 - Uppföljare till Vertigo Remastered, har du inte spelat det så rekomenderar jag det.
Resident Evil Village - Har hållt mig ifrån spelet tills det släpptes i VR eller som VR-mod, så kommer köra VR-versionen på PSVR2
Horizon call of the mountain - Köpte PSVR2 headet med Horizon bundle
The Dark Pictures Switchback - "Uppföljare" till Rush of blood
The Walking Dead Saints & Sinners Chapter 2 - Finns redan till Quest 2 men det blir att vänta på PCVR eller PSVR2 versionen som kommer februari resp. Mars.
Behemot - Från skaparna av Saints & sinners. Man har inte fått se gameplay men cinematic trailer från game awards satte stämningen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Atomic Heart 21:a februari 2023 - GRATIS på GAME PASS dessutom. PS5-ägare betalar 900 kr.

Skrivet av dahlbäckkrome:

Atomic Heart 21:a februari 2023 - GRATIS på GAME PASS dessutom. PS5-ägare betalar 900 kr.

Eller ja - FÖRLÅT- 899 kr.

Gen
Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:

Atomic Heart 21:a februari 2023 - GRATIS på GAME PASS dessutom. PS5-ägare betalar 900 kr.

Gratis? Så man behöver bara installera appen så kan man ladda ner spelet utan att betala en krona?

Skrivet av Gen:

Gratis? Så man behöver bara installera appen så kan man ladda ner spelet utan att betala en krona?

Tio spänn för en månad. Förlåt för att jag ljög. Du borde rimligtvis klara spelet på den tiden...

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja vad jag kommer på just nu ser jag fram emot
Vertigo 2 - Uppföljare till Vertigo Remastered, har du inte spelat det så rekomenderar jag det.
Resident Evil Village - Har hållt mig ifrån spelet tills det släpptes i VR eller som VR-mod, så kommer köra VR-versionen på PSVR2
Horizon call of the mountain - Köpte PSVR2 headet med Horizon bundle
The Dark Pictures Switchback - "Uppföljare" till Rush of blood
The Walking Dead Saints & Sinners Chapter 2 - Finns redan till Quest 2 men det blir att vänta på PCVR eller PSVR2 versionen som kommer februari resp. Mars.
Behemot - Från skaparna av Saints & sinners. Man har inte fått se gameplay men cinematic trailer från game awards satte stämningen.

Vertigo såg riktigt intressant ut. Får ta och spela det när julstöket är över, bra tips 👍.

C64
Medlem

Blääääääää ge mig duke nukem istället av 48 versioner av fallout

Medlem

Among The Trolls av finska studion Forbidden studios skulle ha släppts som Early access någon gång under 2023, men studions team-medlemmar har dock blivit uppsagda så det spelet lär nog inte komma under 2023, om alls.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Inaktiv

För oss racing fans så släpps förutom Forza som redan står med, även WRC 23, F1 23 och Indycar under 2023.

Redaktör
Skrivet av anon_332944:

För oss racing fans så släpps förutom Forza som redan står med, även WRC 23, F1 23 och Indycar under 2023.

Yes, vi plitar in dem i listan så fort de blir officiella 2023-spel.


signatur
Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:

Tio spänn för en månad. Förlåt för att jag ljög. Du borde rimligtvis klara spelet på den tiden...

Det beror nog på hur man ser på det. Jag ser det som gratis i och med att jag redan betalar för xbox game pass ultimate och kommer fortsätta göra även om jag inte spelar spelet.

Medlem

Skulle behövas filter på releaselistan, som sparas på användaren.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tomas Helenius:

Yes, vi plitar in dem i listan så fort de blir officiella 2023-spel.

Här är lite tillägg och förändringar som jag noterat:

Ni No Kuni II: Revenant Kingdom (21 mars, XB-XB1)
Forza Horizon 5: Rally Adventure (29 mars, PC-XB-XB1)
Ghostwire Tokyo (12 april, XB)
Atlas Fallen (16 maj, PC-PS5-XB)
Sea of Stars (29 augusti, nu även till XB-XB1)
Starfield (6 september, PC-XB)


signatur

Jump in.

Medlem

Tainted Grail The Fall of Avalon från Questline släpps till Early Access den 30 mars.

https://store.steampowered.com/app/1466060/Tainted_Grail_The_...


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Redaktör
Skrivet av Mortaigne:

Här är lite tillägg och förändringar som jag noterat:

Ni No Kuni II: Revenant Kingdom (21 mars, XB-XB1)
Forza Horizon 5: Rally Adventure (29 mars, PC-XB-XB1)
Ghostwire Tokyo (12 april, XB)
Atlas Fallen (16 maj, PC-PS5-XB)
Sea of Stars (29 augusti, nu även till XB-XB1)
Starfield (6 september, PC-XB)

Tack, fixat!

Skrivet av T-bolt:

Tainted Grail The Fall of Avalon från Questline släpps till Early Access den 30 mars.

https://store.steampowered.com/app/1466060/Tainted_Grail_The_...

Tack för tips! Men vi försöker hålla listan till skarpa releaser (undantag för stora early access-releaser).


signatur
Medlem

Saknar Jagged Alliance 3 i listan, nu när det fått releasedatum. Släpps förhoppningsvis 14 Juli, 2023.

Redaktör
Skrivet av Boredom:

Saknar Jagged Alliance 3 i listan, nu när det fått releasedatum. Släpps förhoppningsvis 14 Juli, 2023.

Nu behöver du inte sakna det längre. Tack för tipset!


signatur
Medlem

Six days in Fallujah släpps som early acces på steam 22/6, ser bra ut på de två filmer som finns på steam

Läs gärna

Steam hemsida med filmer: https://store.steampowered.com/app/1548850/Six_Days_in_Falluj...

Hemsida: https://www.sixdays.com/news/six-days-coming-to-early-access


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Tower of Fantasy släpps 8/8, alltså imorgon

Medlem

Det är illa när man kikar in glatt på listan titt som tätt för att drömma framåt lite, men lämnar sidan med en enorm ekonomisk och tidsmässig oro varje gång… Och ändå kikar man in ändå…

Medlem

Ready or Not bör komma in på årets lista, utan datum. Då utvecklarna skrev så här 20/10

"Our new evidence collection system and updates to pre-existing maps should make your playthroughs more enjoyable and enhance replayability.
These opportunities deliver you a cohesive gameplay experience which interfaces seamlessly with our storyline, all coming together for our anticipated 1.0 release towards the end of this year!"


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

12
Skriv svar