Microsoft säger sig ha bevis på att Sony hindrar en Xbox-release av Silent Hill 2-remaken

Avstängd
Skrivet av Bojkott:

Det är verkligen inte det mesta. Under de senaste 1-2 åren så har antalet JRPG på Xbox ökat, men med undantag för några enstaka utvecklare som släppt till alla plattformar så har det mest rört sig om äldre spel som varit Playstation-exklusiva som nu släppts som remasters. Innan pandemin var det nästan hopplöst att få ett bra JRPG på Xbox.

Givetvis är enda förklaringen en stor konspiration

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Och som vanligt skall du kasta skit på ms och försöka göra det så..

Nope e inte att dom försöker vända något allt mot nöt folk, hade du varit neutral i frågan hade du fattat det. Men eftersom som du som vanligt hoppar in i en ms/Sony tråd och bara säger Men ms gör det och ms gör det och Sony e så duktiga enligt dej, väx upp och var neutral i frågan enda man är dej här är ju i såna här trådar och krigar för fullt.
Dom försöker endast göra exclusivitet till en vanlig sak så att deras köp inte ser lika farligt ut, och har inget med att måla Sony till nån badguy

Jag har aldrig sagt här att Sony är så duktiga utan något ni hittar på i försök till att rikta bort fokus från Microsoft.

Ni försöker kasta skit på Sony att dom gör vissa saker, när ni får höra att Microsoft gör samma saker så försöker ni vifta bort det.

Klart dom försöker göra Sony till bad guy hur kan du ha missat det.

Om Sony skulle köpa en publisher så skulle jag tycka det är fel också, det har jag skrivit flera gånger.

Medlem

Konstigt att ingen tjatat högt om detta tidigare.

Jag tänker på när Tomb raider del 2 kom ut på Xbox.

Silent Hill remake vill jag gärna spela. Jag kan ta det på PC.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Har i stort sett bara spelat på pc och Playstation fram tills Xbox One X kom ut. Sony och Playstation har förvandlats till något riktigt trist och girigt. Det var något som skedde parallellt med releasen av ps4 och därefter gick det utför. Har nästan helt slutat köpa spel till mitt ps5. Allt körs på pc och Series x!

Kanske bara jag som inbillat mig?

Jag känner samma. Priser extremt högt. Dålig batteritid medvetet så att man ska köpa 2 kontroller och laddstation. Som tur var så tilltalar inte längre merparten av Sonys ps5 spel mig.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skrivet av Neverwild:

Jag har aldrig sagt här att Sony är så duktiga utan något ni hittar på i försök till att rikta bort fokus från Microsoft.

Ni försöker kasta skit på Sony att dom gör vissa saker, när ni får höra att Microsoft gör samma saker så försöker ni vifta bort det.

Klart dom försöker göra Sony till bad guy hur kan du ha missat det.

Om Sony skulle köpa en publisher så skulle jag tycka det är fel också, det har jag skrivit flera gånger.

Det enda du gör är å kastar skit på ms själv så sluta hyckla, du sitter ju och säger till bojkott att han var omogen för han skriver saker utan bevis och är omogen och det e det folk gör om Sony... Sen sitter du och snackar skit om ms genom att påpeka enda dom försöker göra är och få Sony till badguys utan nåt bevis för att det är anledningen.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Jag försökte lägga upp precis en sådan gif tidigare ikväll men redde inte ut hur man gjorde! Hade dock valt Michael Jackson istället.

Hur gör man?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Det enda du gör är å kastar skit på ms själv så sluta hyckla, du sitter ju och säger till bojkott att han var omogen för han skriver saker utan bevis och är omogen och det e det folk gör om Sony... Sen sitter du och snackar skit om ms genom att påpeka enda dom försöker göra är och få Sony till badguys utan nåt bevis för att det är anledningen.

Han kastade skit utan nå bevis bara för att få kasta skit vilket han erkände att han inte har nå bevis.

Jag säger att Microsoft gör samma sak och ni Xbox fanboys blir rasande att sånt kommer fram.

Utan bevis? Dom har ju själva gått ut med saker i syfte att kasta skit på Sony, fz har tagit upp massa och även massa andra sidor.
Att du vägrar se det är sorgligt och säger tyvärr mycket om er Xbox fanboys.

Skrivet av Neverwild:

Han kastade skit utan nå bevis bara för att få kasta skit vilket han erkände att han inte har nå bevis.

Jag säger att Microsoft gör samma sak och ni Xbox fanboys blir rasande att sånt kommer fram.

Utan bevis? Dom har ju själva gått ut med saker i syfte att kasta skit på Sony, fz har tagit upp massa och även massa andra sidor.
Att du vägrar se det är sorgligt och säger tyvärr mycket om er Xbox fanboys.

Bara väx upp och sluta kala folk fanboy när du är en av dom största här


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

NuZ
Testpilot
Skrivet av lonian:

Jag känner samma. Priser extremt högt. Dålig batteritid medvetet så att man ska köpa 2 kontroller och laddstation. Som tur var så tilltalar inte längre merparten av Sonys ps5 spel mig.

Man hinner knappt spela innan batteriet är slut. Så har investerat i en ”as lång” sladd jag kör med. Lite keff men helt ok. Skulle önska utbytbara AA i dosan som Xbox har för de uppladdningsbara håller väldigt länge


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag försökte lägga upp precis en sådan gif tidigare ikväll men redde inte ut hur man gjorde! Hade dock valt Michael Jackson istället.

Hur gör man?

"(Img]bildlänk[/img)"

Byt ut ( till [


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Lösning…skaffa båda konsolerna 🤓

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Xbox gjorde liknande deals för svara på alla deals som Sony gjorde som att göra spel exklusivt till sin konsol men också för hålla spel borta från xbox, och det var en riktigt usel tid som konsolägare, samt pc-ägare just då. Xbox har gjort så mycket rätt sedan Phil Spencer tog över och gör spel lättilgängligt både för konsolägare och pc-ägare. Och det är ganska märkbart att detta även fått Sony att vakna upp från under sin sten och börjat släppa spel på PC förr eller senare men känner sig nu ännu mer hotade för xbox tar stora kliv fram på marknaden.

Tidsexklusiva deals är nästan värre än helexklusiva spel. Önskar rockstar inte gjorde sån skit på eget bevåg.

De har gjort det bra för ägare av Microsofts mjukvara.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Molotov:

"(Img]bildlänk[/img)"

Byt ut ( till [

Jag gjorde det men det fungerade inte med gif bilder. Hade kanske en trasig länk.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

ZF
Medlem
Skrivet av micke1m:

Gears of War är en köpt exklusivitet, Dead or Alive, finns många exempel.

Nog för att det finns en GoW demo till PS3. Men tycker allt det är en rätt stor skillnad i att köpa ett "nytt" IP och att ta över ett som har varit tillgängligt på andra plattformar innan.

Medlem

Ojoj har folk här fått använda kalsonger i julklapp eller vadan denna tråkiga ton

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Lösning…skaffa båda konsolerna 🤓

Det här har alltid varit den bästa lösningen. En konsol är fan billig, typ priset av ett spel per år utslaget över generationen. Lätt värt för att kunna spela alla exklusiva spel som släpps.

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Jaha Ms, och? Ingen, varken MS, Sony eller Nintendo granskas för att ha exklusiva spel. Ni granskas för att ni köper upp marknadsdominerande tredjepartsutgivare med medel utanför själva XBOX-divisionen. Har inget med spelen i sig att göra, sådant här regleras på samtliga marknader. Annars skulle liksom världens rikaste företag kunna äga bokstavligen allt och alla. Varken exklusiviteter eller samarbeten med tredjepart är frågan här, utan de stora uppköpen. Exklusiviteter är btw inget varken Ms eller Sony kommit på utan har funnits sedan spelens början då licensavtal bland annat inkluderade lite finstilt om konkurrerande format.

Exakt detta. Allt det här med den "whataboutism" som MS kör med i detta handlar om rökridåer och för att så tvivel inför en publik jurister som inte kan något om spel. Sår man tvivel om tredjepartsutvecklarnas marknadsdominans så kan man få hela målet dit man vill. Det är ganska normalt förfarande när stora resursstarka företag ska få sin vilja igenom.

Skrivet av Kalliban:

Det här har alltid varit den bästa lösningen. En konsol är fan billig, typ en femhundring per år utslaget över generationen. Lätt värt för att kunna spela alla exklusiva spel som släpps.

Det hade stämt om det gällde vanliga exklusiviteter. Jag själv har alla konsoler då jag köper konsol efter spel jag vill spela, inte spel efter konsoler jag har.

Men det är systemhotande när en aktör köper upp stora marknadsdominerande tredjepartspublishers. Det är väsensskilt från att skaffa licens för exklusiviteter på ett spel.

Skrivet av gundemannen:

Men allt har ju pekat på att Acti-Bliz var redo för att sälja, alternativet hade ju varit ett annat ”mega corp” isf, typ Tencent. Oavsett vad man tycker av köpet så hade någon köpt dom. Och Microsoft känns bland de företagen dom som kan förvalta spelen bäst ändå.

Det finns viktiga skillnader mellan Tencent och Microsoft. Tencent äger inte en av de primära plattformarna där spel spelas idag. Microsoft äger Xbox.

Tencent som ägare skulle innebära att Acti-Bliz förblev en tredjepartspublisher precis som idag.
Microsoft som ägare innebär att de kan bygga murar runt marknadsdominerande tredjepartspublishers så att den delen av marknaden gynnar Xbox samt PC-Gamepass. De slutar då vara tredjepartspublishers av multiplatformsspel utan är en del av Xbox divisionens plattformar. Det i sig är systemhotande.

Ser man till en hälsosam marknad för spelutveckling så är Tencent bättre som ägare än Microsoft. Trots att Tencent är ett vidrigt företag vars pengar och användardata rinner rakt ned i fickan på den hemska Kinesiska Regimen. Men det är två olika saker som man inte får blanda ihop. Påståenden att Microsoft räddar oss från Tencent är exempel på svammelargument.

Avstängd
Skrivet av ZF:

Nog för att det finns en GoW demo till PS3. Men tycker allt det är en rätt stor skillnad i att köpa ett "nytt" IP och att ta över ett som har varit tillgängligt på andra plattformar innan.

Elder Scrolls, Fallout, Doom, Quake, Wolfenstein, The Evil Within, Dishonored, Pefect Dark, Banjo Kazooie mfl, har MS aldrig köpt något eller vad?

Framöver blir det Warcraft, Starcraft, Call of Duty, Diablo, Overwatch, Spyro, Crash Bandicoot mfl också

Vilket IP menar du Sony "tagit över"? Skulle vara Destiny isåfall, vilket kom efter MS Bethesdaköp.

Avstängd

Sony började på PS 1 och hade inte uppstått om inte Sony börjat. Så vet ej varför Sony gnäller när dom började och vägra sluta så Xbox tvingas göra samma sak för att inte lägga ner som Sega fick göra.

ZF
Medlem
Skrivet av micke1m:

Elder Scrolls, Fallout, Doom, Quake, Wolfenstein, The Evil Within, Dishonored, Pefect Dark, Banjo Kazooie mfl, har MS aldrig köpt något eller vad?

Framöver blir det Warcraft, Starcraft, Call of Duty, Diablo, Overwatch, Spyro, Crash Bandicoot mfl också

Vilket IP menar du Sony "tagit över"? Skulle vara Destiny isåfall, vilket kom efter MS Bethesdaköp.

Det var bara dom där två exemplen du tog upp jag reflekterade över.

G(ears)oW må ha varit på gång till PS, internt. Så det kan ju ingen känna sig berövad, utom väldigt långt i efterhand då.

DoA å andra sidan var en serie som försvann till XB ett rätt långt tag.

Sen är det inte säkert alltid att det handlar om direkta exkluderingsavtal. I fallet med Team Ninja så kan det ha handlat om praktiska orsaker. (Även om det där med utvecklingssmiljöer och APIer är Microsofts välbeprövade sätt att hindra konkurrensen.) Samt att chefen på TN verkar ha varit lite av en fanboy också. Det är inte bara på forum de finns.

Och samma sak kan även sägas om Sony och SEGA. Det är populärt att påstå att PS knep en massa exklusivitet och att det sänkte SEGA. Men i själva verket så blev det helt enkelt för jobbigt och olönsamt att släppa fler Tombraider och Wipeout på Saturn. Lång innan de facto, och än längre innan faktum. Men:

Skrivet av jontebula:

Sony började på PS 1 och hade inte uppstått om inte Sony börjat. Så vet ej varför Sony gnäller när dom började och vägra sluta så Xbox tvingas göra samma sak för att inte lägga ner som Sega fick göra.

Fast nu fanns ju inte XB när PS började. XB plockade däremot till sig en hel del befintliga IP när den lanserades, framförallt från resterna av just SEGA.

Sen kan det såklart variera även där hur det gick till.

Medlem
Skrivet av Molotov:

När det gäller FFVII remake så hade det väll inte blivigt av utan Sony? Spelet finns till PC också.
Så MS skulle ju kunna göra liknande deals, som sagt man behöver inte köpa upp stora delar av marknaden.

Fattiga Sony gnäller bara för att de bedrivit urusla affärer och läcker pengar som ett såll.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Ser man till en hälsosam marknad för spelutveckling så är Tencent bättre som ägare än Microsoft. Trots att Tencent är ett vidrigt företag vars pengar och användardata rinner rakt ned i fickan på den hemska Kinesiska Regimen. Men det är två olika saker som man inte får blanda ihop. Påståenden att Microsoft räddar oss från Tencent är exempel på svammelargument.

Säger inte att som räddar oss, att det är minst dåliga alternativet för spelen och utvecklarna i fråga. MS har gång på gång visat att dom vill ge ge schystare villor för utvecklarna, där spel får ta tid och att spelen får vara det utvecklarna vill och inte bara standard smörjan. Där Tencent tex inte bryr sig om spelen för fem öre. Sedan handlar det ju inte om jättemånga spel heller och ingen studio som driver någon utveckling just nu som tredje part utvecklare, men som med större frihet och säkerhet kanske kan göra det.

Medlem
Skrivet av OnParole:

Fattiga Sony gnäller bara för att de bedrivit urusla affärer och läcker pengar som ett såll.

Ok?.... 🤔


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

För egen del så avskyr jag exklusiviteter i alla dess format. Bara dåligt för oss konsumenter. Släpp spelen till alla format samtidigt och låt spelarna köpa till det format dom vill.

Medlem

Bäst hade väl ändå vart om alla spel kom på alla plattformar, som har prestandan att kunna köra spelet.
Det kommer alltid finnas dem som föredrar ett märke framför ett annat eller en handkontroll framför en annan. Så är det bara att tuta och köra. Känns nästan som om jag pratar om PC nu.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Xbox seris S, <<<<<<<<<<<<<<<<skit i dom Sony...... Tack vare den konsolen så hålls massor av grafiska funktioner tillbaka då xbox sagt att alla spel skall även släppas till den veklingen.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

ZF
Medlem
Skrivet av lonian:

Bäst hade väl ändå vart om alla spel kom på alla plattformar, som har prestandan att kunna köra spelet.
Det kommer alltid finnas dem som föredrar ett märke framför ett annat eller en handkontroll framför en annan. Så är det bara att tuta och köra. Känns nästan som om jag pratar om PC nu.

Vilken hårdvara, med vilket OS, på vilken butik?

Det känns nästan mer segregerat med påhittade begränsningar där egentligen. Så bäst blir ju mest en fråga om mer eller mindre påtvingade fanboy-uniformer där med.

Att göra som Einstein och ha exakt samma kläder oavsett sammanhang funkar liksom inte.

Och det är ju faktiskt till sist Microsoft som gjort absolut mest för att begränsa möjligheterna till valfrihet.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag gjorde det men det fungerade inte med gif bilder. Hade kanske en trasig länk.

Använde (img][/img] på bilden höger klickade jag bara och valde kopiera bildadress, använder chrome så vet inte om det
ser ut på nått annat sett med en annan webläsare.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Använde (img][/img] på bilden höger klickade jag bara och valde kopiera bildadress, använder chrome så vet inte om det
ser ut på nått annat sett med en annan webläsare.

Jag valde att öppna bilden i en ny flik och kopierade sedan den adressen. Detta i Chrome. Antar att den adressen inte är samma sak som bildens faktiskt adress. Ska prova igen vid tillfälle.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar