The Division 2 släpps äntligen på Steam

Robot
The Division 2 släpps äntligen på Steam

The Division blows off some STEAM.

#steam, #the-division-2, #ubisoft


Medlem

The Division 2 är det spel jag spelat mest de senaste åren. Kommer säkert bli en del nya spelare på Steam om priset är bra.

Medlem

Trevligt, skulle kunna tänka mig köpa det, även om jag har det på uPlay...


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Trevligt spel

Medlem

Ett av de bättre spelen.

Medlem

Även jag har ett konto på Uplay där jag spelat mest. Om de kan göra en cross-over i stil med Destiny 2 gällande att binda ihop konton och ha samma karaktärer så kommer jag nog skaffa det på Steam. Får se…mest också för att prova det på Steam Deck!

Medlem

Gillar inte spel där motståndarna är kulsvampar

Medlem

Hur blir det då, får man bara en genväg i steam som sedan startar Uplay?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Hur blir det då, får man bara en genväg i steam som sedan startar Uplay?

Sannolikt blir det så, de flesta andra Ubisoft spel är så på Steam. Men just nu är det inte så, men det kan vara fel och uppdateras innan release.

Leta efter de oranga rutorna i högerkanten på spelsidan.

Valhalla
https://store.steampowered.com/app/2208920/Assassins_Creed_Va...
* Incorporates 3rd-party DRM: Denuvo Anti-tamper
* Requires 3rd-Party Account: Ubisoft Connect account (Supports Linking to Steam Account)
* Requires agreement to a 3rd-party EULA Assassin's Creed Valhalla EULA

The Division 2
https://store.steampowered.com/app/2221490/Tom_Clancys_The_Di...
* Incorporates 3rd-party DRM: VM Protect
* Requires agreement to a 3rd-party EULA Tom Clancy's The Division 2 EULA

Avstängd

När kan vi få Devision 2 på Xcloud?

Medlem

Skäms nästan men har 2800 timmar spelade på division 2...
Jo jag gillar spelet om någon undrar..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Något jag noterat, är att spelet verkar vara populärt på FZ:s Discord. Brukar se relativt mycket traffik i text och röstkanalen för The Division 2 där på. Om någon är nyfiken, så kan ni säkert hoppa in där och delta på ett eller annat sätt.

Medlem

Kul! Båda The Division spelen är trevliga imo. Har redan oförskämt många timmar i tvåan men visst blir man sugen att hoppa in igen. Måste gått mer än ett år sen sist.

Medlem

Division är ett favorit IP

Medlem

Fatta verkligen inte charmen med serien eller senaste Ghost Recon spelen. Nästan helt saknar känsla av realism eller ens semi-realism. Original Doom känns ju mer realistiskt än Division, för i Doom dör ju för fan zombie gubbarna av en hagelskur, kontra ett halvt magasin i huvudet som ibland behövs mot vanliga gangsters i the Division. Antar det är för de har hoodie protection level 17 eller något...

Sedan hela det här med att hjärndött följa en kompass till varje uppdrag och mål, fienden med hälsomätare, level up grind, liksom vad är nöjet med detta!? Vart är spänningen!?!?

Hög risk hög belöning är raka motsatsen man får i dagens Tom Clancy hädelser som The Division 1-2 och senaste Ghost Recon.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Fatta verkligen inte charmen med serien eller senaste Ghost Recon spelen. Nästan helt saknar känsla av realism eller ens semi-realism. Original Doom känns ju mer realistiskt än Division, för i Doom dör ju för fan zombie gubbarna av en hagelskur, kontra ett halvt magasin i huvudet som ibland behövs mot vanliga gangsters i the Division. Antar det är för de har hoodie protection level 17 eller något...

De är roliga spel för de som gillar denna genre. Om du föredrar ARMA realism eller action-shooters som Doom är det helt ok. Divison-spelen är shooters med rpg-light system.

Medlem
Skrivet av Fulci:

De är roliga spel för de som gillar denna genre. Om du föredrar ARMA realism eller action-shooters som Doom är det helt ok. Divison-spelen är shooters med rpg-light system.

Men varför besudla Tom Clancy märket, kanske egentligen där det svider mest för mig. Inget får ju vara sin egna grej längre utan att det ska homogeniseras till ännu ett generiskt third-person-open-world-action-adventure spel, med den där billiga mmo level up grind känslan, där kvanitet alltid prioriterat över över kvalitet. +Allt det andra skräpet med questkompass, fiendehälsomätare, x-ray vision osv. En kan ju inte ens kasta en jädra granat utan att få upp ett hjälpmedel som visar exakt vart den kommer hamna. De flesta Nintendo-spel har ju för fasen mindre handållande och är mer hardcore än dagens AAA-sömnpiller.

I de flesta fall hjälper det ju inte heller om det går att stänga av hjälpmedlen, eftersom hela upplevelsen är designat efter skiten, så då blir det enbart ännu mer segdrivet och grindigt.

Nä, jag säger helt enkelt bara bu och blä. The Division 1-2 är ett typiska modern spel där ingen tycks riktigt kunna förklara eller visa gameplay-klipp som visar exakt vad som är så himla bra med spelen och då får ni helt enkelt stå ut med att gamla surmuppar som mig kommer in och gnäller.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Men varför besudla Tom Clancy märket, kanske egentligen där det svider mest för mig.

Tom Clancy själv sålde alla rättigheter att använda hans namn för spel och böcker till Ubisoft. Att använda precis som de vill utan möjlighet att påverka. Det var hans beslut och jag tror att han uppskattade pengarna. Sen att Ubisoft "besudlat" namnet, det ställer jag mig tveksam till. Det har överlag varit väldigt framgångsrikt för Ubisoft och utökat marknaden för hans varumärke. Finns en del snedsteg som Ghost Recon Breakpoint, men överlag.

Det finns det en Jack Ryan TV-serie som började för några år sedan som ska vara bra, har inte sett den men funderar på att spana in den. Har förstås inget med Ubisoft att göra, men Tom Clancy i alla fall.

Medlem

Kan man ha kul med spelet 100% solo?

Medlem
Skrivet av Divion:

Kan man ha kul med spelet 100% solo?

Jadå, det går alldeles utmärkt att köra hela kampanjen och expansionen solo.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Divion:

Kan man ha kul med spelet 100% solo?

Som Priapsi sa ovan , det går att köra solo och ha roligt tills du tröttnar.

Saker som inte går köra solo; det finns två raider som kräver team och koordination. Att köra missions på legendary är väldigt svårt solo, med det finns de som lyckas med rätt build maxad, tålamod och tid. The Summit går köra solo men är svår på sista nivåerna (måste ha rätt build, eller cheesa). Countdown har fått svårighetsgrader i senaste uppdateringen och går köra solo, men inte på de högre nivåerna.

1
Skriv svar