Microsoft säger sig ha bevis på att Sony hindrar en Xbox-release av Silent Hill 2-remaken

Medlem
Skrivet av ZF:

Vilken hårdvara, med vilket OS, på vilken butik?

Det känns nästan mer segregerat med påhittade begränsningar där egentligen. Så bäst blir ju mest en fråga om mer eller mindre påtvingade fanboy-uniformer där med.

Att göra som Einstein och ha exakt samma kläder oavsett sammanhang funkar liksom inte.

Och det är ju faktiskt till sist Microsoft som gjort absolut mest för att begränsa möjligheterna till valfrihet.

Jag har ingen aning om vad du diskuterar nu. Men jag hade uppskattat att kunna spela alla sorts spel på min PC.
Nintendo skulle dock troligtvis inte överleva om de tappade sina IP:s till andra. Men jag hade inte haft något mot om de levde som Sega.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Microsoft har köpt en och annan exklusivitet genom åren. Oftast har det bara varit tidsexklusivitet, men det har även förekommit full exklusivitet. Det Sony och japanska utvecklare däremot gör är att blockera Microsoft från att ens existera i Japan. Kommer det inga spel på Xbox som tilltalar japanerna så köper ingen Xbox i Japan. Det är därför Microsoft är så pass liten i Japan. Utvecklarna släpper inte sina spel på Xbox, och Sony är en av anledningarna till varför. Japanerna håller hårt om varandras pungar i denna fråga.

Det blir ju lite moment 22, finns det inte en spelarbas så kan ju även studios välja att skippa att göra en utveckling till xbox (för att spara pengar) . Man kan då på full kraft utveckla till en konsol och få bättre resultat. Det har ju mycket med tradition att göra, ps är så bra rotat i Japan så det är svårt för konkurenter att bryta sig in. Detta skulle även vara fallet ifall alla spel fanns tillgängliga är min gissning. Japan är ju väldigt homogent och traditions bundet, man värna gärna inhemskt ifall det finns.

Avstängd

Sony är riktiga arslen men sedan är de ett vinstdrivande företag och inte din bästa vän.
Efter att ha varit trogen playstation-kund i många år så lämnar jag playstation som plattform.
Företaget har visat i handling att de fullständigt skiter i sina kunder.

Jag har mötts av dålig service, nedlagda tjänster och lögner i omlopp. Jag valde istället att helt gå över till pc och ångrar ingenting. Spelen är billigare på pc vilket är ett stort plus. Visst, man går miste om deras exklusiviteter,men PS5 har hittills inte lockat med någonting.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Sony är riktiga arslen men sedan är de ett vinstdrivande företag och inte din bästa vän.
Efter att ha varit trogen playstation-kund i många år så lämnar jag playstation som plattform.
Företaget har visat i handling att de fullständigt skiter i sina kunder.

Jag har mötts av dålig service, nedlagda tjänster och lögner i omlopp. Jag valde istället att helt gå över till pc och ångrar ingenting. Spelen är billigare på pc vilket är ett stort plus. Visst, man går miste om deras exklusiviteter,men PS5 har hittills inte lockat med någonting.

Så vad har dom ljugit om och lagt ner som gör att du är så bitter?

Moderator | Testpilot

Då jag inte riktigt känner att folk kan hålla god ton över sina diskussioner gällande de olika konsollerna så låser jag tråden här


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skriv svar