Utvecklingen av nästa Naughty Dog-spel ska vara strukturerad "mer som hos en tv-serie"

Robot
Utvecklingen av nästa Naughty Dog-spel ska vara strukturerad "mer som hos en tv-serie"

Och denna gång skriver inte Neil Druckmann manus på egen hand.

#Naughty-dog, #The-last-of-us


Medlem

Följer väl den Sony formula som alla andra av deras utvecklare gör.

En film i spel.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Följer väl den Sony formula som alla andra av deras utvecklare gör.

En film i spel.

Men nu läste du dåligt, det ska inte alls vara en film i ett spel, nu ska det vara en tv-serie i ett spel


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Hoppas att dom inte anlitar D & D. Dom sänkte GoT och deras inblandning skulle vara förödande för Naughty Dog.

Medlem

curb your enthusiasm: the game?
närå, lite entusiastisk är man väl att se vad dom har på g

Medlem

Jak and Daxter please.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Hoppas att dom inte anlitar D & D. Dom sänkte GoT och deras inblandning skulle vara förödande för Naughty Dog.

Om vi lägger känslor och personligt tyckande åt sidan så är GoT en succé på alla sätt och vis. Inbringade extrema summor pengar till HBO, vunnit överlägset flest priser, en serie hela världen pratar om även om man inte sett den osv, osv.

Om vi återgår till känslor och stryker allt som har med affärer att göra så kan vi såklart tycka en massa om de sista säsongerna. Det var krystat, kändes framstressat, halvdant manus, gjordes bara "för att" men dessa drog även in mest cash.

Får Naughty dog samma utväxling av D&D som HBO så är det allt annat än förödande.

Medlem
Skrivet av IMSG:

Om vi lägger känslor och personligt tyckande åt sidan så är GoT en succé på alla sätt och vis. Inbringade extrema summor pengar till HBO, vunnit överlägset flest priser, en serie hela världen pratar om även om man inte sett den osv, osv.

Om vi återgår till känslor och stryker allt som har med affärer att göra så kan vi såklart tycka en massa om de sista säsongerna. Det var krystat, kändes framstressat, halvdant manus, gjordes bara "för att" men dessa drog även in mest cash.

Får Naughty dog samma utväxling av D&D som HBO så är det allt annat än förödande.

GoT är en av de bästa serierna nånsin. Så det var sorgligt hur det pajade mot slutet. D & D borde vara rätt körda i branschen?
Naughty Dog kanske skulle dra in massa cash om dom "styrs upp" av D & D. Frågan är vad vi fans skulle tycka om Naughty Dog sen.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

GoT är en av de bästa serierna nånsin. Så det var sorgligt hur det pajade mot slutet. D & D borde vara rätt körda i branschen?
Naughty Dog kanske skulle dra in massa cash om dom "styrs upp" av D & D. Frågan är vad vi fans skulle tycka om Naughty Dog sen.

Håller helt och hållet med om att det kunde gjorts bättre även om jag är en av dem som inte tycker att de sista säsongerna var så hemska trots allt. Nu spekulerar vi ju bara men blir det i närheten av vad de åstadkom med GoT skulle vi fans tycka det var riktigt bra, med en hel del skavanker förstås. Lite som när Bethesda gör spel nu när jag tänker på det

Medlem

Åh så man köper varje episode 🤤

Medlem

Så en massa filler content och story trådar som aldrig avslutas alltså?

Skribent
Skrivet av IMSG:

Om vi lägger känslor och personligt tyckande åt sidan så är GoT en succé på alla sätt och vis. Inbringade extrema summor pengar till HBO, vunnit överlägset flest priser, en serie hela världen pratar om även om man inte sett den osv, osv.

Om vi återgår till känslor och stryker allt som har med affärer att göra så kan vi såklart tycka en massa om de sista säsongerna. Det var krystat, kändes framstressat, halvdant manus, gjordes bara "för att" men dessa drog även in mest cash.

Får Naughty dog samma utväxling av D&D som HBO så är det allt annat än förödande.

Fast D&D är väl rätt körda nu efter GoT? De stressade ju ut sista säsongen för att kunna gå till Disney och göra SW, men det projektet blev skrotat. Antagligen pga mottagandet (vad jag antar?) av GoT-avslutningen.

Sen går det inte ta ifrån dem vad de gjorde i början av GoT, men idag så är de väl inte speciellt högt aktade. Vad gör de ens idag? Måste kolla upp det tror jag...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Han skrev väl inte ens 2ans manus själv? Han hade väl Sarkeesian att hjälpa honom? Säljsiffrorna gav väl den varelsen lite självinsikt kan man hoppas.

Medlem
Medlem
Skrivet av D1versity:

Han skrev väl inte ens 2ans manus själv? Han hade väl Sarkeesian att hjälpa honom? Säljsiffrorna gav väl den varelsen lite självinsikt kan man hoppas.

“The sequel, which released last week on 19th June, has already amassed more than four million sales -- and that's "as of June 21". And that's sold through to customers, not shipped to stores. To put that in perspective, God of War sold 3.1 million and Marvel's Spider-Man sold 3.3 million within the same timeframe.“

https://www.pushsquare.com/news/2020/06/the_last_of_us_2_is_t...

Antar att du menar självinsikt i en positiv bemärkelse

Medlem
Skrivet av D1versity:

Han skrev väl inte ens 2ans manus själv? Han hade väl Sarkeesian att hjälpa honom? Säljsiffrorna gav väl den varelsen lite självinsikt kan man hoppas.

Sålde väl skitbra?

Edit: läste inte vem jag svarade lol, besatt.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av D1versity:

Han skrev väl inte ens 2ans manus själv? Han hade väl Sarkeesian att hjälpa honom? Säljsiffrorna gav väl den varelsen lite självinsikt kan man hoppas.

Varför tror du att Sarkeesian skrivit manus till The Last of Us 2? Hon har inte skrivit en rad eller på annat sätt jobbat med spelet. Nu har jag inte hört talasom henne på många år och sörjer inte över det. Hon verkade inte särskilt intresserad av att spela tv-spel och gillade mest att gnälla (i vissa fall med rätta i andra fall inte).

Medlem

Det låter spännande. Som jag förstått det så har Naughty Dog alltid varit mer öppen om åsikter inom teamet så det känns som dom fortsätter utveckla det arbetssättet. Sedan är det ju klart att puckon på internet alltid kommer misstolka allt, precis som Druckmann säger.

Medlem

Jag har inte spelat många av deras spel men det jag tyckte återkom i dom spel jag har spelat är att saker (bilar trälådor mm) låg på utvalda platser och man tänkte här kommer man att bli överfallen såsmåningom och det blev man förr eller senare det tog bort lite av överasknings momentet

1
Skriv svar