Trailern för Nier: Automata-animén ser riktigt fräsig ut

Robot
Trailern för Nier: Automata-animén ser riktigt fräsig ut

Och ger oss ett premiärdatum i januari.

#Animé, #Nier-automata, #tv-serie


Tor
Medlem

Spelet var bra men det är stort tvek på om jag orkar se en anime på det, speciellt eftersom storyn känns byggd för att fungera i spel (med flera slut som måste till för att uppleva hela storyn exempelvis).

It's not a lake, it's an ocean

"Fräsig". Det är ett ord min mor skulle använda. Och "ärtig".


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har väldigt svårt för anime, men kul för dom som gillar det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

ZF
Medlem
Skrivet av Tor:

Spelet var bra men det är stort tvek på om jag orkar se en anime på det, speciellt eftersom storyn känns byggd för att fungera i spel (med flera slut som måste till för att uppleva hela storyn exempelvis).

Är denna som anime överlag så vore inte flera slut direkt oväntat här heller.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

"Fräsig". Det är ett ord min mor skulle använda. Och "ärtig".

Är det sånt där "snusk" hade min mor sagt (0:31)

Medlem

Ska bli kul!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Jonny är så van vid akut accent i sitt efternamn att han slänger in det på ordet "anime" med. 😉

Redigering: Eller vänta... är jag helt obildad? Man kanske gör så i svenska språket när man refererar till något?

Medlem
Skrivet av Foxmulder:

Jonny är så van vid akut accent i sitt efternamn att han slänger in det på ordet "anime" med. 😉

Redigering: Eller vänta... är jag helt obildad? Man kanske gör så i svenska språket när man refererar till något?

Animén? AnimeEn? Animen?

"Det japanska ordet anime är en förkortning av animēshon (katakana アニメーション), som är inlånat från engelskans animation."

Animēn?

🧐

eld
Medlem
Skrivet av Tor:

Spelet var bra men det är stort tvek på om jag orkar se en anime på det, speciellt eftersom storyn känns byggd för att fungera i spel (med flera slut som måste till för att uppleva hela storyn exempelvis).

Flera säsonger med små ändringar!

Inaktiv

Animé? Inte på svenska men det skrivs så på franska vet jag.

ZF
Medlem
Skrivet av Monochromé:

Animé? Inte på svenska men det skrivs så på franska vet jag.

Ja, animation är ett franskt låneord till engelska. Fattar inte hur tolkningen brett kunnat bli att det på japanska är ett engelskt låneord som av någon anledning uttalas som på franska..

Inaktiv
Skrivet av ZF:

Ja, animation är ett franskt låneord till engelska. Fattar inte hur tolkningen brett kunnat bli att det på japanska är ett engelskt låneord som av någon anledning uttalas som på franska..

Nja det är väl latin från allra början eller?

Edit: Kollade upp det nu. Animation är ett franskt ord för filmtekniken.
Ordet kommer från latin, animātiōn.

1
Skriv svar