Rykte: Redfall kan ha drabbats av en intern försening, släpps i maj

Robot
Rykte: Redfall kan ha drabbats av en intern försening, släpps i maj

Men påverkar det Starfield, som enligt uppgifter ska släppas efter Redfall?

#redfall


Dex
Medlem

Såg detta rykte innan också, men vad sjutton innebär "intern försening"? Vad är det annars för förseningar? Är det typ om det är publishern som vill försena det? Har aldrig hört "intern försening" innan.

Medlem
Skrivet av Dex:

Såg detta rykte innan också, men vad sjutton innebär "intern försening"? Vad är det annars för förseningar? Är det typ om det är publishern som vill försena det? Har aldrig hört "intern försening" innan.

Jag tänker mig en tidplan i ett projekt där en deltid är försenad. Kanske de löser detta med annan planering, övertid eller liknande. Jag tycker gott de kan ta tid på sig för med ett sånt här spel är det viktigare att det fungerar bra från början. Se floppen Anthem tex. Med ett halvår till i utveckling hade de kunnat få till bättre gameplay och endgame med mer.

Skribent
Skrivet av Dex:

Såg detta rykte innan också, men vad sjutton innebär "intern försening"? Vad är det annars för förseningar? Är det typ om det är publishern som vill försena det? Har aldrig hört "intern försening" innan.

Något officiellt släppdatum finns ju inte än, men internt har de datum de siktar på. Stämmer ryktet så har de alltså skjutit upp det släppdatum de siktat på internt (men inte offentliggjort).

Dex
Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Något officiellt släppdatum finns ju inte än, men internt har de datum de siktar på. Stämmer ryktet så har de alltså skjutit upp det släppdatum de siktat på internt (men inte offentliggjort).

Ah ja så klart. Tänkte inte på att det inte finns ett officiellt datum. Det är ju så klart så som du säger

Medlem

Man kan undra om Xbox oc kommer att fortsätta så här. Dim behöver verkligen ta sig i kragen. Jag hoppas för deras skull att Starfield mm blir bra.

Medlem

Gillar verkligen Dishonored men det här är nog inget för mig tyvärr. Såg alldeles för opersonligt ut.

Medlem

Känns trist att vara negativ, men Arkane känns verkligen som en skugga av sitt forna jag. Redfall ser ut att kunna bli snäppet sämre än Deathloop som på sin höjd var en axelryckning. Oerhört trist när Dishonored-serien och Prey är bland de trevligaste spelen jag spelade på 10-talet.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Nu susar det dock i ryktesbuskarna …

😂

Medlem

Arkane är väll numer en MS studio? Då kommer det dras i långbänken innan release och sen när det väll släpps så blir det, meh 🤷‍♂️


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Arkane är väll numer en MS studio? Då kommer det dras i långbänken innan release och sen när det väll släpps så blir det, meh 🤷‍♂️

Vilka spel är det du tänker på då?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Vilka spel är det du tänker på då?

Typ allt som släppts på senaste förutom flight simulator.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Typ allt som släppts på senaste förutom flight simulator.

Så till exempel Halo Infinite? Men det har ju högre betyg än Arkanes spel generellt?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Så till exempel Halo Infinite? Men det har ju högre betyg än Arkanes spel generellt?

Ja det är personliga åsikter, struntar väll i om det är ett 5/5 spel för dom flesta
Forza var också B spel, inte ens VR support som tom EA / Codemasters fick in i F1 22.

Och svaret på det är väll Xbox och därför tycker jag det mesta med Xbox är rätt meh idag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det är personliga åsikter, struntar väll i om det är ett 5/5 spel för dom flesta
Forza var också B spel, inte ens VR support som tom EA / Codemasters fick in i F1 22.

Och svaret på det är väll Xbox och därför tycker jag det mesta med Xbox är rätt meh idag.

Ah var väl lite det jag undrade när det inte gick ihop. En personlig aversion mot Xbox låter det som. Förmodligen skippar de VR även i Redfall 😁

1
Skriv svar