Souls-lika Mortal Shell är dagens gratisspel hos Epic

Robot
Souls-lika Mortal Shell är dagens gratisspel hos Epic
Medlem

Kul! Spelade genom det på konsol tidigare innan Elden Ring släpptes.
Ska bli kul att pröva en andra gång i över 60fps.

Hoppas det blir ett Mortal Shell 2 någon gång med större variation på fiender.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Har väldigt svårt för Soules liknande spel. Har alltid ett soules spel som är bättre och borde spelas mer. Så tyvärr kunde jag inte få ro att mer än testa det här spelet trots att jag har det via ps+. Apropå på det så borde jag spela mycket mer Elden ring.....

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Har väldigt svårt för Soules liknande spel. Har alltid ett soules spel som är bättre och borde spelas mer. Så tyvärr kunde jag inte få ro att mer än testa det här spelet trots att jag har det via ps+. Apropå på det så borde jag spela mycket mer Elden ring.....

Då är det viktigaste att spela mer av Elden Ring! Starta igång det så fort som möjligt innan det känns för tungt att komma tillbaka in i din sparning.

Inget kul ta en paus på flera månader med Soulsspel för man känner sig så vilsen för vad man tänkte göra.

Mortal Shell är bara en fraktion av Elden Ring och några timmar långt. Gjort av en ministudio utan erfarenhet av tidigare spelutveckling. Tror de kan göra en finfin uppföljare dock nu när de visat sig själva att de kan göra ett tajt spel.


signatur

Memento Mori

Medlem

Älskar stämningen i Mortal Shell. Bästa kattklapparanimationen är en bonus. Spelläget Virtues Cycle är ett grymt Rougelike som är mycket kul. Lite kort annars skitbra spel.

Medlem

Är det som elden ring typ ?

Skrivet av SWEBarb:

Är det som elden ring typ ?

Det är inte open world, men annars är det en Souls-kopia ja.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Är det som elden ring typ ?

Det är mer likt Dark souls än Elden ring enligt mitt tycke.

Medlem

Väldigt bra spel för en sådan liten studio, tog platinum i det på PS4 vill jag minnas.

Medlem

Meh, missade. =(


signatur

The more I practice, the luckier I get.

1
Skriv svar