Info om Dragon's Dogma 2 kommer "så snart som möjligt"

Robot
Info om Dragon's Dogma 2 kommer "så snart som möjligt"

Och utvecklingen rullar på bra.

#Capcom, #Dragons-dogma-2


Medlem

Blir inte klok på utvecklares tidsuppfattning. Snart för mig är inom en månad. När FF16 utvecklaren pratade i somras att spelet var i princip klart var det ett ju helt jäkla år kvar.

Moderator

Jag vill ha en tvåa hur lång tid det än kommer att ta!!! Älskade ettan.

Medlem

Tror inte vissa förstår komplexiteten av spelutveckling. Är själv soloutvecklare och mitt projekt är inne på år 12 snart. Varje år tar det en ny vändning, nya idéer, men grunden ligger där. Nu har jag äntligen fått en grafiker till projektet.

Medlem

Har inte ens starta upp första spelet, köpte det på någon rea för ett par år sedan. Kanske är dags att damma av det


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Första spelets strider är hur kul som helst. Fienderna är varierande och det känns ibland som en cutscene när man pucklar på monster, det är riktigt häftigt och svårt ibland.
Handlingen är dock under all kritik med stela obskyra uppdrag och massor av livlösa kloner som springer runt överallt i ganska tomma och tråkiga städer. Också med "truman show" problemet. (alla du möter vet "vem/vad" du är trots att du inte har pawns uppe eller sagt något). Utrustningen är också helt kass, finns knappt några vapen/rustningar att välja på.

Väldigt konstigt hur bra spelet är på ena men dålig på andra. Ser försiktigt fram emot nästa del.

Medlem
Skrivet av robbis:

Tror inte vissa förstår komplexiteten av spelutveckling. Är själv soloutvecklare och mitt projekt är inne på år 12 snart. Varje år tar det en ny vändning, nya idéer, men grunden ligger där. Nu har jag äntligen fått en grafiker till projektet.

12 år är ju extremt. Man får anpassa projektet efter manskap och ha en tydlig plan och hålla fast vid den, annars blir man aldrig färdig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Wakkaah:

Jag vill ha en tvåa hur lång tid det än kommer att ta!!! Älskade ettan.

Ja, så otroligt mysig stämning och sessionerna blev långa för att man hela tiden ville köra lite till.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Freakon:

12 år är ju extremt. Man får anpassa projektet efter manskap och ha en tydlig plan och hålla fast vid den, annars blir man aldrig färdig.

Äsch inte extremt... Vissa AAA tar lika lång tid med allt från 200-1000pers som kodar o ritar... Men ja jag kanske har tagit mig vatten över huvudet. Men har nyss bytt motor oxå från Unity till Godot så har tagit ett tag att sätta sig in i det. Och sen att det bygger på ett mmo koncept i 2d gör det inte snabbare.

Medlem
Skrivet av robbis:

Äsch inte extremt... Vissa AAA tar lika lång tid med allt från 200-1000pers som kodar o ritar... Men ja jag kanske har tagit mig vatten över huvudet. Men har nyss bytt motor oxå från Unity till Godot så har tagit ett tag att sätta sig in i det. Och sen att det bygger på ett mmo koncept i 2d gör det inte snabbare.

Det är ambitiöst om inget annat. Hoppas det går bra för dig.

Har suttit en del med Unity, det är kul men svårt. Eller snarare tålamodskrävande. Om man nöter så lär man ju sig, men det är segt att känna sig korkad. 🤪


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det är ambitiöst om inget annat. Hoppas det går bra för dig.

Har suttit en del med Unity, det är kul men svårt. Eller snarare tålamodskrävande. Om man nöter så lär man ju sig, men det är segt att känna sig korkad. 🤪

Jo man hamnar i en del svackor när man kör fast. Och inte har någon att bolla idéer med.

Gillade Unity till en början men sen upptäckte jag Godot som enligt mig har en hel del bättre saker och fortsätter utvecklas hela tiden. Det är mycket enklare och mer logiskt än Unity. Nu börjar de dessutom komma ikapp lite när det kommer till 3d optimering.

1
Skriv svar