Utvecklarna till Bloodstained: Ritual of the Night hintar om något stort 2023

Robot
Utvecklarna till Bloodstained: Ritual of the Night hintar om något stort 2023

Får vi snart redan på mer om uppföljaren?

#505-games, #Bloodstained


Tor
Medlem

Bloodstained var verkligen kul, kändes dock på tok för kort. Hoppas att vi får mer snart 😃

Medlem
Medlem

Jag hoppas att de går tillbaka till pixel art med en uppföljare, tycker att det nästan krävs för att få den där grungy rustic känslan som Castlevania spelen hade. Tyckte om Bloodstained men det var inte riktigt på samma nivå som klassikerna.

Medlem
Skrivet av icogniito:

Jag hoppas att de går tillbaka till pixel art med en uppföljare, tycker att det nästan krävs för att få den där grungy rustic känslan som Castlevania spelen hade. Tyckte om Bloodstained men det var inte riktigt på samma nivå som klassikerna.

De gjorde ju spin-off-spelen Bloodstained: Curse of the Moon 1 & 2. Där har du pixlar så det räcker och blir över Jag är glad att de lämnade pxielgrafiken och jag är glad över hur bra Bloodstained faktiskt blev. Ser fram emot en rak efterföljare faktiskt.

Medlem

Jag blev mest besviken på att spelet aldrig kom till PS Vita, vilket dom från början lovade.
Nog för att pixel-art spelet kom, men jag hade ändå sett fram emot att spela detta on the go.

Skribent
Skrivet av svartlock:

Jag blev mest besviken på att spelet aldrig kom till PS Vita, vilket dom från början lovade.
Nog för att pixel-art spelet kom, men jag hade ändå sett fram emot att spela detta on the go.

De lovade väl spelet till Wii U också? Men blev heller aldrig av


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av maq777:

De gjorde ju spin-off-spelen Bloodstained: Curse of the Moon 1 & 2. Där har du pixlar så det räcker och blir över Jag är glad att de lämnade pxielgrafiken och jag är glad över hur bra Bloodstained faktiskt blev. Ser fram emot en rak efterföljare faktiskt.

Hade ingen aning om att det fanns, dock är det inte riktigt den stilen jag är ute efter utan vill snarare ha nått liknande symphony of the night eller dracula X

The Ashen One

Som Kickstarter för detta spel blir man ju jävligt glad när frukten man odlat blir till en positiv framgång.

Medlem

Hoppas de tar förnuftet till fånga och kör på högkvalitativ pixel art á la Record of Lodoss War-Deedlit in Wonder Labyrinth.
Hoppas även att Konami jobbar för fullt med en Castlevania DS-Collection samt släpper portningar på WiiWare-spelet Castlevania Rebirth och de två andra Rebirth-spelen till moderna konsoler.

Skribent
Skrivet av Famipan:

Hoppas de tar förnuftet till fånga och kör på högkvalitativ pixel art á la Record of Lodoss War-Deedlit in Wonder Labyrinth.
Hoppas även att Konami jobbar för fullt med en Castlevania DS-Collection samt släpper portningar på WiiWare-spelet Castlevania Rebirth och de två andra Rebirth-spelen till moderna konsoler.

Wiiware-spelen behöver verkligen omreleaser, annars är de ju typ förlorade spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Bloodstained ramlade väl i fällan som många andra framgångsrika kickstarters med allvarligt fall av feature bloat som skulle uppfyllas. Och sen lite missmanage på det.
Men det var onekligen himla kul och jag vill ha en tvåa!

1
Skriv svar