Svenska V Rising och WH40K: Darktide i pengatopp bland nya Steam-spel i år

Robot
Svenska V Rising och WH40K: Darktide i pengatopp bland nya Steam-spel i år

Båda drog in massa pengar de två första veckorna efter release.

#steam, #v-rising, #warhammer-40000-darktide


Quake-konnässsör

V Rising var riktigt trevligt, Warhammer spelet har jag inte testat.

Medlem

På ett sätt är Warhammer 40k: Darktide's framgångar anmärkningsvärda med tanke på att recensioner för spelet för närvarande ligger på 48% på Steam.

Medlem
Skrivet av Kenchu:

På ett sätt är Warhammer 40k: Darktide's framgångar anmärkningsvärda med tanke på att recensioner för spelet för närvarande ligger på 48% på Steam.

Ja, det var först när det släpptes på steam som det började "rasa". Själv tycker jag spelet är hur kul som helst. Visst, i början var det krascher till höger och vänster. Har varit mycket sparsamt med det för min del de senaste veckorna. Däremot en del nätverksmög som spökat istället, inte alls i samma utsträckning tack å lov.

Medlem
Skrivet av Kenchu:

På ett sätt är Warhammer 40k: Darktide's framgångar anmärkningsvärda med tanke på att recensioner för spelet för närvarande ligger på 48% på Steam.

Det är ett bra spel i grunden. Bara att det inte är färdigt. Jag spelar det flera gånger per vecka fortfarande för det är roligt.

Verkligen inte okej från utvecklarna att släppa ett så ofärdigt spel men jag har kul ändå

Medlem

*Lost Ark är ju gratis.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Kommer det bli som alla andra Svenska spel och utvecklarna bara tar pengarna och sticker?

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Kommer det bli som alla andra Svenska spel och utvecklarna bara tar pengarna och sticker?

Vilka spel och utvecklare har du upplevt det av? Tänker du på Mojang?

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

*Lost Ark är ju gratis.

Underskatta inte mikrotransaktioner.

Medlem

Kul med V och Darktide. Nu behöver de bara börja leverera så det finns något slags end-game som gör det roligt att fortsätta spela

Medlem

Jag undrar när Darktide kommer till GamePass på Xbox. Det var ju prat om det tidigare.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Succén med Darktide visar att pc-spelare förtjänar buggigt skit fyllt med mtx.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag undrar när Darktide kommer till GamePass på Xbox. Det var ju prat om det tidigare.

hänger på när det släpps till konsol.

Medlem

Det är väl samma sak med Darktide som Vermintide? I grunden ett rätt kul spel som förhoppningsvis blir bra med tiden, men släpptes - som så ofta nuförtiden - i ett ofärdigt skick?
(Det konstiga är hur sanslöst mycket skit NMS fick när en liten studio släppte det, men större studios suckar man bara åt och förväntar sig det.)
Anyway, gillar inte WH särskilt mycket, eller fantasy i allmänhet, så Vermintide var jag rät ointresserad av. WH40k däremot är ju rätt underhållande. Så ni som lagt ett antal timmar på det: Är det värt ett köp för en som egentligen mest lirar solo? Ska man vänta några månader till?

Medlem
Skrivet av employed:

Succén med Darktide visar att pc-spelare förtjänar buggigt skit fyllt med mtx.

Du tror inte att pc-spelare gillar att spela spel med bra game loop? Darktide på 4+ är ju ett sällan skådat kaos.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Det är väl samma sak med Darktide som Vermintide? I grunden ett rätt kul spel som förhoppningsvis blir bra med tiden, men släpptes - som så ofta nuförtiden - i ett ofärdigt skick?
(Det konstiga är hur sanslöst mycket skit NMS fick när en liten studio släppte det, men större studios suckar man bara åt och förväntar sig det.)
Anyway, gillar inte WH särskilt mycket, eller fantasy i allmänhet, så Vermintide var jag rät ointresserad av. WH40k däremot är ju rätt underhållande. Så ni som lagt ett antal timmar på det: Är det värt ett köp för en som egentligen mest lirar solo? Ska man vänta några månader till?

Är stort vermintide fan och gillar WH. Måla figurer ftw!

Även småbarnsfarsa med nån timme på kvällen efter 14-16h "icke-spelande", kör enbart solo utan någon voip. Har extremt kul, game play loopen är svinbra, vapen är tunga och allt är WH40k skitigt. Är immun mot gnäll om ena och andra, så bryr mig inte om nån nätverkshaveri, krash eller annat. Inte heller om att det finns en cosmetic shop med FOMO setup.

Vissa saker är rätt quirky, typ gear, siktet, var kulor hamnar och sånt, men jag bryr mig inte heller där.. inlevelsen är det enda som betyder något och den är maxad. När man pangar meningsmotståndare med sin bolt gun, så det blir en grandios fontän av blod och delar, kan man inte hjälpa en liten fist pump och brinnande äpple.

Kör med en ryzen 5 3600x och gammalt 1080ti, nemas problemas på 1440p. (bryr mig inte heller här om jag inte har constant 1337 fps).

Medlem

Hade aldrig hört talas om V Rising. Ett svenskt Diablo-liknande spel får mig att tänka på Drakar och Demoner - Själarnas Brunn som jag borde ta och försöka spela någon dag. Men V Rising ser också riktigt mysigt ut!

Medlem

Darktide var roligt i början, men efter cirka 50 timmar så blev jag lite less. Men det kommer att bli bättre med tiden när de har hunnit fixa crafting system och några QoL från deras tidigare spel.

Medlem
Skrivet av Brutulv:

När man pangar meningsmotståndare med sin bolt gun, så det blir en grandios fontän av blod och delar, kan man inte hjälpa en liten fist pump och brinnande äpple.

Haha! Gissar att vi inte har mycket gemensamt i övrigt men din recension var exakt vad jag behövde för att bli sugen på ett köp. Tack för det!

Medlem

Så mycket som jag gillar/spelar Darkturd, tycker jag ändå att den borde varit kvar i "early access" kategorin ett bra tag till.

Medlem
Skrivet av Brutulv:

Är stort vermintide fan och gillar WH. Måla figurer ftw!

Även småbarnsfarsa med nån timme på kvällen efter 14-16h "icke-spelande", kör enbart solo utan någon voip. Har extremt kul, game play loopen är svinbra, vapen är tunga och allt är WH40k skitigt. Är immun mot gnäll om ena och andra, så bryr mig inte om nån nätverkshaveri, krash eller annat. Inte heller om att det finns en cosmetic shop med FOMO setup.

Vissa saker är rätt quirky, typ gear, siktet, var kulor hamnar och sånt, men jag bryr mig inte heller där.. inlevelsen är det enda som betyder något och den är maxad. När man pangar meningsmotståndare med sin bolt gun, så det blir en grandios fontän av blod och delar, kan man inte hjälpa en liten fist pump och brinnande äpple.

Kör med en ryzen 5 3600x och gammalt 1080ti, nemas problemas på 1440p. (bryr mig inte heller här om jag inte har constant 1337 fps).

Samma här i stort sett, riktigt grymt spel Darktide. Även om jag är rimligt bra så har jag kul och lär mig spela spelet bättre hela tiden. Har aldrig själv haft problem med crasher förutom någon enstaka under closed beta
Riktigt grymt spel, finns lite att förbättra men grunden i gameplay är där!

1
Skriv svar