Utvecklingen av Resident Evil 4-remaken är nu på upploppet

Robot
Utvecklingen av Resident Evil 4-remaken är nu på upploppet

Och de jobbar hårt för att hålla släppdatumet.

#Capcom, #Resident-evil-4


Medlem

Jag kommer hänga på låset! (spamma F5)

It's not a lake, it's an ocean

Detta ser ut att bli riktigt bra. REmake 2 var ju fantastisk.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Hoppas det inte blir försenat nu till sommaren eller nåt.

Medlem

Kul att det kommer någon typ av mindre psvr2 spel/dlc också.

Medlem

Hoppas verkligen att de gjort om det till det bättre. Om man som jag började med RE 1 - 3 så var fyran en riktig besvikelse. Känslan från de tidigare spelen var helt borta. Det fanns ingen spänning, alls. Det var bara att gå framåt och skjuta, hur trist som helst.

Jag kan förstå att de som inte börjat med de tre första spelen kan tycka att fyran var bra. Som en generic-shooter så är det som alla andra sådana spel, varken bättre eller sämre. Men som "Resident Evil" så fungerade det inte alls.

- Wtf, var det allt? Var ungefär min reaktion när jag spelade igenom 4an på typ en lördag.

edit: RE 4 funkar också hyfsat på VR, just för att det är så löjligt simpelt.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Kul att det kommer någon typ av mindre psvr2 spel/dlc också.

Det finns inget bekräftat vad "PSVR2 Content" är för nått, som vad var som nämndes i trailern tidigare.
Om det är nått mindre eller hela spelet.

Hela PSVR2 content in development är dessutom helt borttaget från trailern och även från infon.

Så det är mycket möjligt att det är hela spelet.
Det är Re engine så varför inte.

Kommer det inte officiellt så kommer det som mod till PC iaf


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

henkka

Förstår att du är mer av en purist när det kommer till Resident Evil. Usel kamera, kass kontroll, ologiska pussel, hela köret. Men Resident Evil 4 är dock långt ifrån "simpelt". Striderna är trefaldigt mer mångbottnade än i ursprungstrilogin + Veronica och Zero, där sammandrabbningarna blev väldigt förutsägbara och kunde lätt exploteras redan efter en timme. Fyran var revolutionerade och satte ny standard för tredjeperson actionskräck. Som en "generic-shooter" (vilket det inte är) är Resident Evil 4 forfarande rätt obesestridd när det kommer till tempo, innovation, variation, utbud, atmosfär, charm, panik, rus och valuta för pengarna. Det är inte det läskigaste spelet i serien, och jag förstår att många föredrar de äldre spelen pga. diverse aspekter... Men "generic" är det verkligen inte nånstans. Mikami ansträgningar kostade blod, svett och tårar, precis som med tvåan som också hyllas som ett mästerverk.

Medlem
Skrivet av henkka:

Hoppas verkligen att de gjort om det till det bättre. Om man som jag började med RE 1 - 3 så var fyran en riktig besvikelse. Känslan från de tidigare spelen var helt borta. Det fanns ingen spänning, alls. Det var bara att gå framåt och skjuta, hur trist som helst.

Jag kan förstå att de som inte börjat med de tre första spelen kan tycka att fyran var bra. Som en generic-shooter så är det som alla andra sådana spel, varken bättre eller sämre. Men som "Resident Evil" så fungerade det inte alls.

- Wtf, var det allt? Var ungefär min reaktion när jag spelade igenom 4an på typ en lördag.

edit: RE 4 funkar också hyfsat på VR, just för att det är så löjligt simpelt.

RE 1-3 hade aldrig fungerat på en ps3 o 360, utdött format. 4an satte ny standard på vad spelen skulle bli. Första och andra GTA hade kamera vinkel ovan på vilket aldrig hade fungerat i del 3 då den typen av spel var dött då 3D spel var uppfunnen. Därav bättre spel. Ingen vill spela denna typen av spel på en Playstation 5. Tiderna förändras och ni som förespråkar dwn typen av spel borde gå vidare o leva i nuet

Medlem
Skrivet av Peer165:

henkka

Förstår att du är mer av en purist när det kommer till Resident Evil. Usel kamera, kass kontroll, ologiska pussel, hela köret. Men Resident Evil 4 är dock långt ifrån "simpelt". Striderna är trefaldigt mer mångbottnade än i ursprungstrilogin + Veronica och Zero, där sammandrabbningarna blev väldigt förutsägbara och kunde lätt exploteras redan efter en timme. Fyran var revolutionerade och satte ny standard för tredjeperson actionskräck. Som en "generic-shooter" (vilket det inte är) är Resident Evil 4 forfarande rätt obesestridd när det kommer till tempo, innovation, variation, utbud, atmosfär, charm, panik, rus och valuta för pengarna. Det är inte det läskigaste spelet i serien, och jag förstår att många föredrar de äldre spelen pga. diverse aspekter... Men "generic" är det verkligen inte nånstans. Mikami ansträgningar kostade blod, svett och tårar, precis som med tvåan som också hyllas som ett mästerverk.

Jag drog igenom fyran på en dag, tror inte ens att jag dog under tiden. Hur man vill att ett spel ska vara är en smaksak men det går inte att kalla fyran för ett Resident Evil, inte efter de tre första. Om det var nåt som saknades så var det just "tempo, innovation, variation, utbud, atmosfär, charm, panik, rus och valuta för pengarna".

Skrivet av submariner:

RE 1-3 hade aldrig fungerat på en ps3 o 360, utdött format. 4an satte ny standard på vad spelen skulle bli. Första och andra GTA hade kamera vinkel ovan på vilket aldrig hade fungerat i del 3 då den typen av spel var dött då 3D spel var uppfunnen. Därav bättre spel. Ingen vill spela denna typen av spel på en Playstation 5. Tiderna förändras och ni som förespråkar dwn typen av spel borde gå vidare o leva i nuet

Vad har ditt svammel om GTA med Resident Evil att göra? RE 2 sålde ca 5 miljoner ex, remaken 2019 över 10 miljoner ex.
RE 4 ligger och skäms på ca 3 miljoner (och 5 på ännu mindre då ingen ville köpa fiaskot efter RE4).

Medlem
Skrivet av henkka:

Jag drog igenom fyran på en dag, tror inte ens att jag dog under tiden. Hur man vill att ett spel ska vara är en smaksak men det går inte att kalla fyran för ett Resident Evil, inte efter de tre första. Om det var nåt som saknades så var det just "tempo, innovation, variation, utbud, atmosfär, charm, panik, rus och valuta för pengarna".

16 timmar långt spel avklarat på en dag och det låter ju som att du hade så kul att du inte kunde slita dig från det? "Generic shooter", really? Det går att kalla det Resident Evil för att det står Resident Evil 4 på omslaget och titeln defineras inte enbart av särskilda kameravinklar, levande döda och övergivna herrgårdar. Man kan dock argumentera att det inte är survival horror längre, absolut. Tempot är så nära på perfekt det kan bli. Över-axel-kameravinkeln var nytt och således en innovation. Fiendegalleriet består av 20+ olika monstertyper med säregna varianter. Över 20+ fullt uppgraderingsbara skjutvapen finns att tillgå. 3 enorma miljöer med egen distinkt atmosfär att plöja genom. Leon, Ada, Ashley, Krauser, Louis, Bitores, Hunnigan, Saddler, Salazar är alla genomcharmiga, liksom deras ostiga replikskiften. Att bli fångad av den galna pöbeln är både panikartat läskigt och direkt rus-framkallande ja. 16 timmar långt spel, 4 svårighetsgrader, 2 separata äventyr med Ada och ett rätt så rejä-fläsk Merceneries Mode med olika spelbara karaktärer = valuta för pengarna i min bok.

Medlem
Skrivet av henkka:

RE 4 ligger och skäms på ca 3 miljoner (och 5 på ännu mindre då ingen ville köpa fiaskot efter RE4).

Reisdent Evil 5 är det tredje mest sålda spelet i serien med över 8.5 miljoner sålda exemplar.

Medlem
Skrivet av submariner:

RE 1-3 hade aldrig fungerat på en ps3 o 360, utdött format. 4an satte ny standard på vad spelen skulle bli. Första och andra GTA hade kamera vinkel ovan på vilket aldrig hade fungerat i del 3 då den typen av spel var dött då 3D spel var uppfunnen. Därav bättre spel. Ingen vill spela denna typen av spel på en Playstation 5. Tiderna förändras och ni som förespråkar dwn typen av spel borde gå vidare o leva i nuet

Men jag vill ju leva i både nuet hitet ditet och dået. Hur gör jag då?

1
Skriv svar