Ny uppdatering + DLC till Skyrim?

Medlem
Ny uppdatering + DLC till Skyrim?

Vad tror ni om det här påståendet? Att Skyrim ska fått ett till DLC?
Verkar dock i sådana fall handla om en slags marknad (liknande den som finns i MS flight simulator?) där man kan ladda ned/köpa mods till Skyrim.

Citat:

As spotted by YouTuber JuiceHead, it appears that a new update may be on its way to Skyrim. Members of the Starfield Discord spotted that a ‘marketplace’ update had been listed on Skyrim’s Steam Database page on 16 November, followed by further updates in early December. These update branches are often used to upload and store updates before they’re later made live and available to the public. The last update branch to be added to the page came shortly before the release of the Skyrim ‘Anniversary Upgrade’.

According to JuiceHead, the marketplace update could see Skyrim adopt a system similar to the Minecraft Marketplace which is essentially a storefront for mods. Players can purchase in-game currency to spend on mods while modders split revenue with Minecraft’s publishers. As JuiceHead points out, Bethesda boss Todd Howard has previously spoken out about how they’re “always looking for ways [modders] can turn it into a career.”

https://www.gamingbible.co.uk/news/skyrim-new-update-but-fans...


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Jag uppskattar världen man byggt upp med Elder Scrolls och jag har alltid föredragit officiella quests i spelen framför många moddar, eftersom de alltid är i linje med och förhoppningsvis kan förmedla mer av Elderscrollsloren. Moddar är nice, men uppskattar framförallt grafikmods som kan lyfta upplevelsen. Om det alltså blir ett dlc till spelet skulle jag därför önska att det vore något i stil med Dawnguard eller Solstheim, och inte bara ett marketplace

Medlem
Skrivet av herrPuffy:

Jag uppskattar världen man byggt upp med Elder Scrolls och jag har alltid föredragit officiella quests i spelen framför många moddar, eftersom de alltid är i linje med och förhoppningsvis kan förmedla mer av Elderscrollsloren. Moddar är nice, men uppskattar framförallt grafikmods som kan lyfta upplevelsen. Om det alltså blir ett dlc till spelet skulle jag därför önska att det vore något i stil med Dawnguard eller Solstheim, och inte bara ett marketplace

Det skulle nog vara kul för de som sitter på ett moddat Skyrim SE/AE om Bethesda nu äntligen kände att de var klara med uppdateringarna någon gång. Problemet med mods är att vissa är väldigt känsliga för vilken verision av spelet man har installerat, en uppdatering kan väldigt lätt knäcka ett känsligt ekosystem när det kommer till många större moddar, speciellt om de förlitar sig på varandra för att det ska fungera.
Sitter själv med ett söndermoddat LE, men där är det inte samma problem med (mer eller mindre onödiga) uppdateringa längre som tur är.

OnT: Bethesda vill säkert ha in mer pengar, allra helst som det sker via outsourcing, men de är nog, som vanligt, ute och cyklar.

Medlem

Om man måste betala för mods så är det tack och hejdå.
Har alltid haft kring 200-350 mods. Tänk er att betala för varenda

Medlem

Har dom inte redan gjort ett legendariskt försök att ta betalt för moddar?
Dags för version 2 nu?

Skrivet av The_Holo:

Har dom inte redan gjort ett legendariskt försök att ta betalt för moddar?
Dags för version 2 nu?

Visst har dom det. Utan moddare hade inte spelet överlevt så länge.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar