Snabbkollen - När släpps GTA VI?

Robot
Snabbkollen - När släpps GTA VI?

Väntan på Grand Theft Auto VI är lång, men HUR lång?

#grand-theft-auto-vi, #gta-vi, #snabbkollen


Medlem

Sålänge gt5 tjänar in stora pengar finns det väl ingen anledning att släppa gta6 iår.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Sålänge gt5 tjänar in stora pengar finns det väl ingen anledning att släppa gta6 iår.

Fast nu vet vi att gta6 är under utveckling och har svårt att tro att dom skulle dra ut på utvecklingen för att fortsätta mjölka gta5.

Medlem

Är inte nya regeln "Lite för tidigt"?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Fast nu vet vi att gta6 är under utveckling och har svårt att tro att dom skulle dra ut på utvecklingen för att fortsätta mjölka gta5.

Samtidigt så känner de nog ingen stress iaf.

Medlem

i nutid har man lärt sig att inte vara optimistisk med släppdatumen :/ men ja, hellre färdiga spel än halvfärdiga.


signatur

//monster

Redaktör
Ponny
Skrivet av Parabellum87:

Sålänge gt5 tjänar in stora pengar finns det väl ingen anledning att släppa gta6 iår.

Nu verkar ju faktiskt försäljningen ha avtagit. Men det är klart: GTA Online är ju alltjämt en kassako.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Kanske möjligt de vill släppa 6:an som ett 10 års firande av 5:an. Men troligtvis får vi väl inte se 6:an förrän nästa år. Förhoppningsvis är det nog ganska stor chans de släpper PC versionen samtidigt den här gången, då Rockstars har sin egna platform nu.

Medlem

Sent 2024 på nuvarande konsoler. Sent 2025 på PC. Tidigt 2027 på nästa konsolgeneration.

Sätter en hundralapp på detta.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Redaktör
Skrivet av Boomer:

Sent 2024 på nuvarande konsoler. Sent 2025 på PC. Tidigt 2027 på nästa konsolgeneration.

Sätter en hundralapp på detta.

Det där låter högst rimligt, åtminstone om Rockstar går ut med releasedatumet inom ett år. De har en tendens att försena sina spel...


signatur
Medlem
Skrivet av monsterbenke:

i nutid har man lärt sig att inte vara optimistisk med släppdatumen :/ men ja, hellre färdiga spel än halvfärdiga.

Rockstar är ju faktiskt en av de få som faktiskt levererar bra spel med minimala buggar. Visst gta 4 grafik buggen som segade ner allt..red dead 2 där man brann upp om man gick på ett ställe, annars är ju rockstar väldigt bra med speled dom släpper. Jag tror 2024 tidigt eller sent 2023. Kan yill och med hända under 2025. Faktiskt.

Medlem

Har för mig att Rockstar släpper sina spel inte allt för lång tid efter annonsering. Gissade 2024.

Teaser i höst - Trailer och release datum början på nästa år - Release i slutet på nästa år.

Medlem

GTA 5 till Playstation 6 och nya Xboxen först!!!

Medlem

GTA6 kommer inte teasas utan det blir en riktig "reveal" trailer, så svårt att säga när den kommer.
Releasen är rimligast julen 2024. R* är knappast beroende av julhandeln, men det hjälper ju.

NPC:s har förbättrats avsevärt sen GTAV och kommer ha mycket bättre "egna liv" och interagera bättre mot spelaren samt köra bättre/mera realistiskt i trafiken.

Rockstar siktar högt och tänker ta tronen igen. Ekonomiskt tänker de ta rekordet och därför vet vi att Online-delen blir viktig och spelarna kommer mjölkas rejält.

Kvalitet före kvantitet gäller och de har inte återanvänt kod, så räkna inte med GTAV på en ny plats, utan detta ska bli det bästa spelet de gjort och de tänker slåss mot hela nöjesindustrin när de menar att GTA6 kommer sätta ribban för underhållning.
Utav det kan vi utgå från att singleplayerdelen blir 10 av 10 och kommer få andra spel med samma betyg att kännas som nior.

Så hypen är på riktigt. Vice City kommer se fint ut strålspårat på natten när det väl släpps på PC.

Men först blir det PS5 och Series X/S. Inget konstigt med det, med tanke på att det nästan är två år bort. Den stora överaskningen är väl att det kommer till PSVR2 också, vilket jag självklart inte har några källor för, allt jag skriver är vilda teorier.

Motorn är RAGE 9, vilken slår UE5 på fingrarna när det kommer till maxupplösta texturer och vädereffekter. Bilfysiken kommer påverkas av vind t ex och just vädret kommer vara det som skiljer sig mest, så om de tidigare dagscyklerna impat innan, räkna med att bli impad igen.

Maximal realism är vad de går för, så känn hypen sprida sig i kroppen. Det här blir stort!

Medlem
Skrivet av showerguy:

GTA 5 till Playstation 6 och nya Xboxen först!!!

Tror de släpper på ps5, xbox series och en uppgradering med next gen till ps6 och xbox 5 sen nästa uppgrade till ps7 och xbox 6.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

GTA6 kommer inte teasas utan det blir en riktig "reveal" trailer, så svårt att säga när den kommer.
Releasen är rimligast julen 2024. R* är knappast beroende av julhandeln, men det hjälper ju.

NPC:s har förbättrats avsevärt sen GTAV och kommer ha mycket bättre "egna liv" och interagera bättre mot spelaren samt köra bättre/mera realistiskt i trafiken.

Rockstar siktar högt och tänker ta tronen igen. Ekonomiskt tänker de ta rekordet och därför vet vi att Online-delen blir viktig och spelarna kommer mjölkas rejält.

Kvalitet före kvantitet gäller och de har inte återanvänt kod, så räkna inte med GTAV på en ny plats, utan detta ska bli det bästa spelet de gjort och de tänker slåss mot hela nöjesindustrin när de menar att GTA6 kommer sätta ribban för underhållning.
Utav det kan vi utgå från att singleplayerdelen blir 10 av 10 och kommer få andra spel med samma betyg att kännas som nior.

Så hypen är på riktigt. Vice City kommer se fint ut strålspårat på natten när det väl släpps på PC.

Men först blir det PS5 och Series X/S. Inget konstigt med det, med tanke på att det nästan är två år bort. Den stora överaskningen är väl att det kommer till PSVR2 också, vilket jag självklart inte har några källor för, allt jag skriver är vilda teorier.

Motorn är RAGE 9, vilken slår UE5 på fingrarna när det kommer till maxupplösta texturer och vädereffekter. Bilfysiken kommer påverkas av vind t ex och just vädret kommer vara det som skiljer sig mest, så om de tidigare dagscyklerna impat innan, räkna med att bli impad igen.

Maximal realism är vad de går för, så känn hypen sprida sig i kroppen. Det här blir stort!

Blir säkert snyggt osv men frågan är om de kan hålla en bra story med rolig gameplay. Det återstår att se.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

2024 känns väldigt troligt. Lång väntan på Rockstars spel men alltid värt det. Lirar om rdr 2 nu och det är fortfarande magiskt bra. Hade varit trevligt med en ps5 version efter de släppte pc versionen. Men hellre ett nytt GTA.

Medlem

Överhypade spel blir oftast en buggfest när den såväl släpps.

Med detta sagt så hoppas jag utvecklaren finslipar så minimalt med buggfest förekommer vid release släpp INTE spelet INNAN

1
Skriv svar