Fable-utvecklingen rebootad enligt rykte - "Inte sant" kontrar branschveteran

Robot
Fable-utvecklingen rebootad enligt rykte - "Inte sant" kontrar branschveteran

4chan-ryktet skjuts snabbt ner.

#fable


Medlem

Sånt här är enkelt fixat. Sluta annnonsera ut spel som är långt från färdiga

Medlem
Skrivet av Karmak:

Sånt här är enkelt fixat. Sluta annnonsera ut spel som är långt från färdiga

Samtidigt är det ett sätt att locka talang på utvecklarsidan till sig. Om man annonserar ett kärt gammalt varumärke kanske det dimper in en och annan jobbansökan från veteraner i branschen man inte nått annars.

Medlem

FZ rapporterar att ett spel är eller inte är rebootat. Utan källor. Men tack för infon!

Medlem

Även Jez Corden, som ni citerar, skrev igår att det inte var sant.

https://twitter.com/JezCorden/status/1610273355147448321?t=eB...


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Redaktör
Ponny
Skrivet av PFC Hudson:

Även Jez Corden, som ni citerar, skrev igår att det inte var sant.

https://twitter.com/JezCorden/status/1610273355147448321?t=eB...

Tack! Uppdaterar nyheten med den infon.


signatur

En Bamseponny av folket

KoP
Medlem

Ja ibland undrar man om spelutvecklarna gör något nytta eller om dom bara sitter och rullar tummarna hela dagarna med tanke på den hiskeliga tid det ibland tar. På 3 år borde man kunna klappa ihop ett färdigt spel. 🤔

Ja det är mera avancerat att utveckla spel idag och spelen är större etc.. etc. Men samtidigt är ju teamen oftast större än vad dom var för t.ex 20 år sedan.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Karmak:

Sånt här är enkelt fixat. Sluta annnonsera ut spel som är långt från färdiga

This. Rakt igenom: this. Gissningsvis har Microsoft känt en press att bekräfta att de har spel i görningen, då det på senare år varit skralt med storspel. Det gör definitivt att vissa spel riskerar att hamna i kläm. Tänker på detta, men även Everwild som sägs ha stora problem och kanske genomgår stora förändringar.

Nintendo gjorde det även med Metroid Prime 4.

Fallout 4 avslöjades i juni 2015 och släpptes november samma år. Det är värt en applåd.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

De har väl utvecklat detta under sådär fyra år så det känns som man kommit lite för långt för att byta spelmotor.

Det rapporterades för något år sedan att de hade en del problem med att få motorn att göra det de ville men det är inte direkt oväntat när man använder en motor som tidigare bara använts till racingspel.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

This. Rakt igenom: this. Gissningsvis har Microsoft känt en press att bekräfta att de har spel i görningen, då det på senare år varit skralt med storspel. Det gör definitivt att vissa spel riskerar att hamna i kläm. Tänker på detta, men även Everwild som sägs ha stora problem och kanske genomgår stora förändringar.

Nintendo gjorde det även med Metroid Prime 4.

Fallout 4 avslöjades i juni 2015 och släpptes november samma år. Det är värt en applåd.

Vi har ju även praktexemplet med Sony och utannonseringen av R*:s Agent! Det gör fortfarande ont när jag tänker på vad det hade kunnat bli...

Skrivet av Margy:

De har väl utvecklat detta under sådär fyra år så det känns som man kommit lite för långt för att byta spelmotor.

Det rapporterades för något år sedan att de hade en del problem med att få motorn att göra det de ville men det är inte direkt oväntat när man använder en motor som tidigare bara använts till racingspel.

Jag kommer ihåg när EA tyckte att alla deras spel skulle drivas av Frostbyte, vilken är jättebra för FPS. Dock så var det desto mindre bra för bilspel och stora rollspel!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

This. Rakt igenom: this. Gissningsvis har Microsoft känt en press att bekräfta att de har spel i görningen, då det på senare år varit skralt med storspel. Det gör definitivt att vissa spel riskerar att hamna i kläm. Tänker på detta, men även Everwild som sägs ha stora problem och kanske genomgår stora förändringar.

Nintendo gjorde det även med Metroid Prime 4.

Fallout 4 avslöjades i juni 2015 och släpptes november samma år. Det är värt en applåd.

Xenoblade 3 annonserades i februari 2022 och sedan tidigarelades även släppet till Juli 2022 från september 2022. Så även där har de hållit bra på det.

Medlem

Spelet antingen släpps 2028, eller så läggs det i malpåse. Sanna mina ord.

Medlem

Rebootad nej. Extrema utvecklingsproblem ja.

För mig är det egalt. Spelet kommer dröja till slutet av denna generation.


signatur

Memento Mori

Skribent
Skrivet av Aletheides:

Xenoblade 3 annonserades i februari 2022 och sedan tidigarelades även släppet till Juli 2022 från september 2022. Så även där har de hållit bra på det.

Verkar ju också som Nintendo gör färdigt spel och sen lägger de på hyllan tills de hittar en lucka för dem. De verkar ju vilja att varje stort spel ska få några månaders egen uppmärksamhet. Jag tror Xenoblades 3 var ett sådant, spelet var färdigt och därför kunde de tidigarelägga det.

Jag tror även den beryktade Metroid Prime-remaken är färdig (som jag skrivit flera gånger) och väntar på att släppas ett år innan 4an sen släpps.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar