Trots NFT-"kaos" satsar Square Enix stort på utskällda tekniken

Robot
Trots NFT-"kaos" satsar Square Enix stort på utskällda tekniken

Är framtiden, har Square Enix-vd sagt.

#nft, #square-enix


Medlem

Citatet i texten använder ordet blockchain, inte NFT. Vill dom undvika ordet NFT eller är det faktiskt blockchain tekniken som spelet kommer utnyttja? Hur då är min fråga?

Medlem

Känns som ett företag på dekis. Går verkligen utför.

Medlem

Noll som säger att nft är bra kan förklara på vilket sätt.

Slutsats?

Medlem

"Är framtiden, har Square Enix-vd sagt."

Enklast att lösa detta är ett stryka "ni" i enix och göra han till ex-vd.

Medlem

Detta är väl framtiden för företag att tjäna pengar efter microtransaktioner. Jag köper grejen, men det borde vara spelarna som tjänar på att skapa innehåll isåfall, likt roblox fast till skillnad mot roblox så skall skaparen få 100% och zero till utvecklaren. Låter som en dålig NFT för företaget men det är enda sättet jag skulle gå med på det. Och så längenjag slipper köpa nåt. Har aldrig lagt extra pengar på ett spel förrutom på riktiga DLC o expansioner. Aldrig köpt ett skin eller ingame valuta för riktiga pengar... Kanske därför jag alltid kommer sist oxå 😥

Medlem
Skrivet av robbis:

Aldrig köpt ett skin eller ingame valuta för riktiga pengar... Kanske därför jag alltid kommer sist oxå 😥

Asså du försöker ju inte ens, at bli bra på ett spel kostar 7-8 tusen, kom igen!

Testpilot

Bra bildval minst sagt.

Medlem

Mitt största problem är väl att det är väldigt dåligt för miljön men annars ser jag inte något problem med att spelare äger och kan sälja vidare t.ex. skins, något som man inte kan göra idag.
Om det ändå ska finnas mikrotransaktioner så är det ju bara bättre om spelaren kan ha mer kontroll över dem. Men i helhet är jag emot p.g.a. hur mycket el varje transaktion tar.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

"Hej, jag heter corporate greed, och jag har en plan"

Undrar även hur han menar med: "Looking externally, I think it is fair to say that blockchain gained significant recognition as a field in 2022." När han säger "externally", menar han i en galax långt långt borta då? Det enda erkännande det fick generellt var för den scam det är. Hela iden bygger ju på att folk ska värdesätta luft och idka handel med det.

Tragiskt att se hur en del envisas med att promota skiten.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Mitt största problem är väl att det är väldigt dåligt för miljön men annars ser jag inte något problem med att spelare äger och kan sälja vidare t.ex. skins, något som man inte kan göra idag.
Om det ändå ska finnas mikrotransaktioner så är det ju bara bättre om spelaren kan ha mer kontroll över dem. Men i helhet är jag emot p.g.a. hur mycket el varje transaktion tar.

Den funktionen går utmärkt att implementera utan NFTs.

Square Enix nästa Konami, måntro?


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Den funktionen går utmärkt att implementera utan NFTs.

Square Enix nästa Konami, måntro?

Ja det har ju Valve gjort med CSGO och DotA.
Fast jag vet inte om det finns några spel där man på ett enkelt sätt kan ta ut pengarna utan det fastnar i utvecklarnas ekosystem p.g.a. lagar.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

fy för NFT!!!

Medlem

Uttalandet passar väl in efter introt till Trailer Park Boys.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Citatet i texten använder ordet blockchain, inte NFT. Vill dom undvika ordet NFT eller är det faktiskt blockchain tekniken som spelet kommer utnyttja? Hur då är min fråga?

Väldigt bra fråga, då en blockchain bara är en decentraliserad databas, med skillnaden att en block inte kan ändras efter att den skapats. Jag ser noll värde i detta för ett spelföretag om målet är att skapa ett traditionellt spel.

Min teori är att dom vill skapa en ny typ av hazardspels-fluga i Japan för yngre personer. Just nu har man ett väldigt stort problem med medelålders män och pensionärer som blivit totala speltorskar när det gäller Pachinko-maskiner, men yngre japaner har inte sugits in i det beroendet på samma sätt. Man har istället sett att yngre män ofta sugts in i spelberoende på digitala plattformar, typ som digitala kortsamlare. Jag är helt övertygad om att det är det dom vill syssla med i framtiden.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Avstängd

Snacka om tondövt företag.

Medlem

Jag har personligen aldrig hört någon som är positiv till tekniken men samtidigt sålde väl Konami flertalet exklusiva digitala föremål förra året till ganska höga priser? Tyvärr är det väl så att så länge som det finns folk som köper NFTer och tror att dom ska bli rika så kommer företag att satsa pengar på skiten.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Najkan:

Asså du försöker ju inte ens, at bli bra på ett spel kostar 7-8 tusen, kom igen!

Va? bara 1/3 lön för att gitgud... Jag slår till!

Medlem
Skrivet av robbis:

Va? bara 1/3 lön för att gitgud... Jag slår till!

Vänta nu, lön? Hur kan du rättfärdiga att ha ett jobb samtidigt som du vill gitgud? Det finns det inte tid med, säg upp dig på studs!


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Vänta nu, lön? Hur kan du rättfärdiga att ha ett jobb samtidigt som du vill gitgud? Det finns det inte tid med, säg upp dig på studs!

Done!

Medlem
Skrivet av robbis:

Ge det sex månader så är det winner winner chicken dinner till middag ofta sen 🍗👍

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Väldigt bra fråga, då en blockchain bara är en decentraliserad databas, med skillnaden att en block inte kan ändras efter att den skapats. Jag ser noll värde i detta för ett spelföretag om målet är att skapa ett traditionellt spel.

Som utvecklare och kunnig inom riktig kryptografi så kan jag berätta att blockchain löser inga problem som inte kunde ha löst med befintlig kryptografi och tillför absolut ingenting förutom att bidra till århundrades Tulpanmani och ransomware.

1
Skriv svar