Här är vår första titt på Gran Turismo-filmen

Robot
Här är vår första titt på Gran Turismo-filmen

Racing, kärlek och Orlando Bloom.

#Film, #Gran-turismo


Medlem

Blir inte Orlando får nöta samma bana om å om igen?

Avstängd

Gud så tramsigt

Medlem

:X Nope. NOPE.

Medlem

Filmen blir nog visuellt trevlig men inte så mycket annat.

Medlem

Det blir så konstigt att göra film av något som är som en vanlig sportsändning, fast lite dramatiserat...som alla andra filmer i genren. Att Gran Turismo är bra som spel är ju inte dramaturgin och någon kärleksstory, det är ju känslan av at ratta snabba bilar själv. Utan det momentet, vad finns det då kvar som relaterar till namnet?

Redaktör
Ponny

Nej, jag vet inte. Fart och fläkt blir det väl, men något mer än så...? Tveksamt.

På tal om Playstation-spel som filmer: såg Uncharted i helgen. Läste ett bra citat. Den var som "Raiders of the Lost National Treasure of the Fast & Furious Caribbean". Var med andra ord ganska besviken.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Varför yrar folk om att film i sportvärlden är konstigt? För få mord eller vad?

Nä, bara att Gran Turismo är en spelserie helt utan story vilket gör det till en konstig källa att göra film utav.

Det sägs ofta att man "klistrat på" ett namn bara i marknadsföringssyfte, aldrig har det verkat mer sant än i detta fall.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Nä, bara att Gran Turismo är en spelserie helt utan story vilket gör det till en konstig källa att göra film utav.

Det sägs ofta att man "klistrat på" ett namn bara i marknadsföringssyfte, aldrig har det verkat mer sant än i detta fall.

Som det står i artikeln är filmen baserad på en verklig persons historia.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jann_Mardenborough

Ces-presenationen fick ju också tala om at GT kommer till VR2. Det är fan redigt intressant.

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Men du som tycker om story så kan ju testa att läsa en hel artikel också:

"Hur gör man då film av Gran Turismo? Jo, genom att hämta inspiration från den verkliga berättelsen om Jann Mardenborough. Han deltog i Gran Turismo-tävlingen GT Academy under 2011 och slog 90 000 andra deltagare. Han vann då möjligheten att tävla för Nissans räkning i racet Dubai 24 Hour, där han placerade sig på tredje plats i sin klass, vilket markerade starten för hans racingkarriär."

Förövrigt rätt uppenbart att denna film gjorts förr men det har alla filmer.

Detta är liksom "Top Gun: Mavrick" för alla gamla "Days of Thunder" fans.

Jag läste artikeln, i sin helhet, innan jag skrev. Och du vet väl inget om vad jag gillar eller ej då jag inte skrev något om det.

Nu undrar jag mest vem som pissat i din gröt på morgonen?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Gör film av Rad Racer istället. Sportbil som racear mot F1-bil på olika motorvägar. Och självklart kan man se den i 3D.

1
Skriv svar