Goose Goose Duck är det senaste spelet att ta Steam med storm

Robot
Goose Goose Duck är det senaste spelet att ta Steam med storm

Trots att det har i princip samma upplägg som Among Us.

#Gaggle-studios, #Goose-goose-duck


Medlem

Kan ju vara så att de som gillar Among us vill ha lite variation också och då gärna provar på nya banor och varianter.
Men kul med konkurrens och att det breddar ut sig.

Among us är dock ingen solklar vinnare, vi vet ju hur det gick med PUBG och Fortnite.

Medlem

Härligt att se innovationen flöda.

Medlem

Så det är som en reskin av Among Us?

Medlem

Tänkte med en gång på sökmotorn duckduckgo

Inaktiv
Medlem

Spelet släpptes 2021. De flesta verkar skriva på kinesiska på forumet, så det kan ju vara en förklaring om bolaget har fått in nya investerare eller riktat in sig på denna marknad.

Medlem

Gratis spinnoff på trams ..(nepp och nepp).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Trött på alla spel som är riktade åt influencers. Hela steam är bara grötat med sånt. Går ju knappt att söka på trippel A spel

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Among us är dock ingen solklar vinnare, vi vet ju hur det gick med PUBG och Fortnite.

Hur gick det? Båda är väl succéer. PUBG största mobilspelet i världen med en miljard spelare.

ZF
Medlem
Skrivet av Pholiage:

Trött på alla spel som är riktade åt influencers. Hela steam är bara grötat med sånt. Går ju knappt att söka på trippel A spel

Men.. finns det inte även en hel del AAA-spel som har Twitch-integration och liknande?

Medlem

Låter som att det börjar mer återgå till gamla härliga Space station 13! Var ett par år sedan jag spelade det spelet, men satan vad mysigt det var c:

Länk ifall någon är sugen att läsa mer!
https://en.wikipedia.org/wiki/Space_Station_13

Medlem

Spelets stora framgång i asien beror nog på en medlem i BTS 🫡

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Kan ju vara så att de som gillar Among us vill ha lite variation också och då gärna provar på nya banor och varianter.
Men kul med konkurrens och att det breddar ut sig.

Among us är dock ingen solklar vinnare, vi vet ju hur det gick med PUBG och Fortnite.

Skrivet av Kixo:

Hur gick det? Båda är väl succéer. PUBG största mobilspelet i världen med en miljard spelare.

Tänkte lite så jag å haha, PUBG är ju det 4e största spelet på Steam as we speak

Medlem
Skrivet av Kixo:

Hur gick det? Båda är väl succéer. PUBG största mobilspelet i världen med en miljard spelare.

Skrivet av metro swe:

Tänkte lite så jag å haha, PUBG är ju det 4e största spelet på Steam as we speak

Jo, lite ägd där. Spelar varken på PC eller Mobil så jag trodde att det hade dött ut.
Fortnite har ju samarbeten med de största populärkulturella varumärkena, så dem hörs och syns ju mycket mer. Sist jag hörde något om PUBG var nog över 4 år sedan.

1
Skriv svar