ROG Raikiri Pro är en Xbox och pc-kontroll med OLED-display

Robot
ROG Raikiri Pro är en Xbox och pc-kontroll med OLED-display

Och tredubbla anslutningsmöjligheter.

#Asus, #Rog-raikiri, #nyhetstips


Medlem

Ser ut som Steam Controllers coola kusin från stan.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag är så sanslöst svag för allt med ROG-loggan på så att jag troligen kommer att köpa en...

Medlem
Medlem

Vilken oerhört värdefull display som alla kommer att titta på hela tiden.


signatur

1338 - One Step Above

ZF
Medlem
Skrivet av Pjotor:

Ser ut som Steam Controllers coola kusin från stan.

Mer som kusinen som hälsar på i sin EPA-traktor.

Kanske borde ingå ett knippe doftgranar i lådan också.

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Vilken oerhört värdefull display som alla kommer att titta på hela tiden.

Den ser ju inte ens ut att vara snyggt integrerad i designen. Men samtidigt vem bryr sig om hur handkontrollen ser ut, bara den gör sitt jobb bra och är bekväm är jag nöjd.

Medlem

Rubriken är en aning missvisande med tanke på att ASUS själva nämner att den primärt är för PC-spelande. Om du vill ansluta kontrollen till Xbox så är det endast via USB-C (precis som alla andra tredjepartskontroller).

Är nog inte ensam att tycka detta men totalt meningslöst med en liten OLED-display på en kontroll och kommer förmodligen kosta mer än 3500:- när den landar här i Sverige.

Skribent
Skrivet av ninjalulz:

Rubriken är en aning missvisande med tanke på att ASUS själva nämner att den primärt är för PC-spelande. Om du vill ansluta kontrollen till Xbox så är det endast via USB-C (precis som alla andra tredjepartskontroller).

Är nog inte ensam att tycka detta men totalt meningslöst med en liten OLED-display på en kontroll och kommer förmodligen kosta mer än 3500:- när den landar här i Sverige.

Har förtydligat rubriken👍

ZF
Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Är nog inte ensam att tycka detta men totalt meningslöst med en liten OLED-display på en kontroll och kommer förmodligen kosta mer än 3500:- när den landar här i Sverige.

Ja är det inte en brett förekommande pryl så kommer det ju aldrig bli ens någon vettig opraktisk användning av en display. Inte ens WiiU lyckades med det.

Ett rullande meddelande med "Jag fingrar hellre på en mus!" lär bli det vanligaste användningsområdet för den. Apropå EPA-kusiner..

Men hade varit lite kul med en multikontroll som hade OLED-knappar. Växla mellan alla vanliga format.

Fast det hade såklart även blivit billigare att helt enkelt köpa fyra olika kontroller istället.

Medlem

Hade varit trevligt om den hade haft Hall Effect Joysticks/Analoga triggers, ska det vara så pass dyr gamepad (som den förmodligen är) ska sånt vara en självklarhet.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Är det något jag alltid önskat mig på min trådlösa handkontroll är det en batterislösande display.

Medlem

Stolen såg ganska nice ut

1
Skriv svar