Allt vi vet om Starfield - 1 000 världar i rymden

Medlem

Detta spelet kommer bli en episk singleplayer-upplevelse. Med det sagt så uppfattar jag det lite tråkigt att de inte har någon form av coop i spelet. Hade verkligen viljat utforska spelet ihop med någon annan. Men jag är iaf glad för alla singleplayer-spelare där ute 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Detta spelet kommer bli en episk singleplayer-upplevelse. Med det sagt så uppfattar jag det lite tråkigt att de inte har någon form av coop i spelet. Hade verkligen viljat utforska spelet ihop med någon annan. Men jag är iaf glad för alla singleplayer-spelare där ute 🙂

Jepp, det har jag önskat i många av deras spel. Det hade räckt med en begränsad Coop, där en kompis kan joina ens egen värld och hänga på. De kunde till och med begränsa hur långt bort från huvudkaraktären kompisen kan gå (motorn bygger ju på det och världen går olika fort ju längre bort osv). Känns som starfield hade varit perfekt, de får joina ens crew och är alltid med på skepp eller aktuell planet.

Medlem

Ser fram emot det.

Men Skyrim i rymden?
Vore det inte mer logiskt att säga Fallout i rymden?

Jag hoppas de fixar Npcs innan det släpps bara. De bara stirrar och ser ut som dockor. Med tanke på att det är ett rpg med bra dialog så skulle ett levande ansikte göra mycket för att få till stämningen

Medlem

Jag hade gärna spelar det men köper inte en xbox för det.

Medlem
Skrivet av KoP:

Fallout 4 var väl varken innehållsfattigt eller led utav en dålig story? 🤔

Jämfört med förväntningarna efter Fallout 3 och New Vegas var det en stor besvikelse, och saknaden en stor open world.
Det finns absolut aspekter av Fallout 4 som är okej, men det är ju inte i närheten av exempelvis Skyrim.

eld
Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Jämfört med förväntningarna efter Fallout 3 och New Vegas var det en stor besvikelse, och saknaden en stor open world.
Det finns absolut aspekter av Fallout 4 som är okej, men det är ju inte i närheten av exempelvis Skyrim.

Världen var det väl inget fel på, det hade väl på många sätt bäst sandlådegameplay, problemet var ju att det inte fanns mycket möjlighet till ordentlig roleplaying i storyn, med otroligt nerskalade dialoger, speciellt jämfört med new Vegas.

Medlem
Mm..
Skrivet av fooobar:

Jag hade gärna spelar det men köper inte en xbox för det.

Samma här. Hade gärna spelat (om recensionerna inte visar på pannkaka) men kommer inte kunna motivera ett xbox-köp när man redan har en PS5 även om det blir GOTY-kvalitet på resultatet.

Trist med Bethesda.. men har viss förståelse för Microsoft också då Sony är och alltid har varit worst-in-class med att tvinga utvecklare att utveckla exklusivt för deras konsol även fast inga praktiska hinder förutom affärs- och marknadsstrategiska faktorer egentligen finns att ge ut spelen på båda konsolerna.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Jämfört med förväntningarna efter Fallout 3 och New Vegas var det en stor besvikelse, och saknaden en stor open world.
Det finns absolut aspekter av Fallout 4 som är okej, men det är ju inte i närheten av exempelvis Skyrim.

Vet inte, jag tyckte F3 sög gällande storyn. F4 var klart bättre där, däremot håller jag NV mkt högre, men det var ju inte Bethesda. F3 och F4 är ungefär jämnbra enligt mig. Håller även Oblivion högre än Skyrim. Har dock höga förhoppningar på Starfield

KoP
Medlem
Skrivet av fooobar:

Jag hade gärna spelar det men köper inte en xbox för det.

Skrivet av Fruxen:

Samma här. Hade gärna spelat (om recensionerna inte visar på pannkaka) men kommer inte kunna motivera ett xbox-köp när man redan har en PS5 även om det blir GOTY-kvalitet på resultatet.

Trist med Bethesda.. men har viss förståelse för Microsoft också då Sony är och alltid har varit worst-in-class med att tvinga utvecklare att utveckla exklusivt för deras konsol även fast inga praktiska hinder förutom affärs- och marknadsstrategiska faktorer egentligen finns att ge ut spelen på båda konsolerna.

Vilken tur då att det även kommer till pc.

Medlem

Spel där ”storlek”, ”valfrihet” och liknande är säljargument är inte spel som intresserar mig.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Jo tack, men verkar gå sämre för dig som inte kan besvara en fråga. Oerhört hög nivå på dina kommentarer.

Vad är det som är så svårt? Du har väl hört något om Xbox Ekosystem? PC är Xbox, Xbox är PC. Xbox ekosystem exklusivt. Play Anywhere. Köper du en Xbox version. Får du en till PC med. Gäller dock inte Steam. För det är Valve. Och nej. Starfield kommer inte till PlayStation. Har aldrig varit utannonserat för PlayStation. PlayStation har inget ekosystem. Nintendo har inget ekosystem. Det är bara Microsoft som har det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freeman79a:

Vad är det som är så svårt? Du har väl hört något om Xbox Ekosystem? PC är Xbox, Xbox är PC. Xbox ekosystem exklusivt. Play Anywhere. Köper du en Xbox version. Får du en till PC med. Gäller dock inte Steam. För det är Valve. Och nej. Starfield kommer inte till PlayStation. Har aldrig varit utannonserat för PlayStation. PlayStation har inget ekosystem. Nintendo har inget ekosystem. Det är bara Microsoft som har det.

PC är inte alltid Xbox dock. Finns mängder med spel som kommer till PC idag; som inte alltid också rör sig över till Xbox. Ibland släpps de till Switch eller Playstation istället, eller bara PC.

Därav de andra medlemarna kommenterar dina inlägg som de gör. När det kommer till Microsofts titlar är det korrekt; men generellt så blir det fel. Ska du ta de här snacken är det bra att vara tydlig med skillnaden, och exakt vad du menar, så slipper vi sådant här

Tydligheten gäller givetvis alla.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Vad är det som är så svårt? Du har väl hört något om Xbox Ekosystem? PC är Xbox, Xbox är PC. Xbox ekosystem exklusivt. Play Anywhere. Köper du en Xbox version. Får du en till PC med. Gäller dock inte Steam. För det är Valve. Och nej. Starfield kommer inte till PlayStation. Har aldrig varit utannonserat för PlayStation. PlayStation har inget ekosystem. Nintendo har inget ekosystem. Det är bara Microsoft som har det.

Nu säger du ju själv att Steam ägs av Valve och inte är en del av Xbox så med andra ord är spelet inte exklusivt till deras ekosystem. Tack för svar, nu går vi vidare.

Medlem
Skrivet av KoP:

Vilken tur då att det även kommer till pc.

Investera i en pc är ännu värre . Jag spelar inte på pc heller, alldeles för dyrt och soffovänligt.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Vad är det som är så svårt? Du har väl hört något om Xbox Ekosystem? PC är Xbox, Xbox är PC. Xbox ekosystem exklusivt. Play Anywhere. Köper du en Xbox version. Får du en till PC med. Gäller dock inte Steam. För det är Valve. Och nej. Starfield kommer inte till PlayStation. Har aldrig varit utannonserat för PlayStation. PlayStation har inget ekosystem. Nintendo har inget ekosystem. Det är bara Microsoft som har det.

Lmfao, du gräver dig själv djupare och djupare. Hahaha.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Vad är det som är så svårt? Du har väl hört något om Xbox Ekosystem? PC är Xbox, Xbox är PC. Xbox ekosystem exklusivt. Play Anywhere. Köper du en Xbox version. Får du en till PC med. Gäller dock inte Steam. För det är Valve. Och nej. Starfield kommer inte till PlayStation. Har aldrig varit utannonserat för PlayStation. PlayStation har inget ekosystem. Nintendo har inget ekosystem. Det är bara Microsoft som har det.

Steam tillhör alltså inte Xbox ekosystem? Starfield släpps ju även där, alltså utanför Xbox ekosystem?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Vad är det som är så svårt? Du har väl hört något om Xbox Ekosystem? PC är Xbox, Xbox är PC. Xbox ekosystem exklusivt. Play Anywhere. Köper du en Xbox version. Får du en till PC med. Gäller dock inte Steam. För det är Valve. Och nej. Starfield kommer inte till PlayStation. Har aldrig varit utannonserat för PlayStation. PlayStation har inget ekosystem. Nintendo har inget ekosystem. Det är bara Microsoft som har det.

Har jag missat något bland de senaste kommentarerna eller?

Det är typ tredje-fjärde gången, jag ser dig skriva rätt ut i luften "nej, det kommer inte till PlayStation", utan att någon har påstått något annat?

Så vem svarar du egentligen eller är du bara ute efter reaktioner och fanboyar för ditt Xbox som vanligt? 🙄

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Har jag missat något bland de senaste kommentarerna eller?

Det är typ tredje-fjärde gången, jag ser dig skriva rätt ut i luften "nej, det kommer inte till PlayStation", utan att någon har påstått något annat?

Så vem svarar du egentligen eller är du bara ute efter reaktioner och fanboyar för ditt Xbox som vanligt? 🙄

Nope. Svarar bara på frågor om Starfield. Och till vilka format det kommer till och vilket det inte kommer till. Men det är tydligen ganska svårt.

Medlem

Hoppas att det blir så bra som många hoppas. Själv har jag övergett "Hypetrain" kulturen för att jag personligen inte tror att det ger en rättvis bild av spelen under utvekling fram till release.

Sen är nog jag som många andra lite skeptisk till Bethesda och speciellt Todd Howards "It just work" uttalande som han brände av inför Fallout 76. Hoppas inte detta spelet blir en repris.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Har jag missat något bland de senaste kommentarerna eller?

Det är typ tredje-fjärde gången, jag ser dig skriva rätt ut i luften "nej, det kommer inte till PlayStation", utan att någon har påstått något annat?

Så vem svarar du egentligen eller är du bara ute efter reaktioner och fanboyar för ditt Xbox som vanligt? 🙄

Kan förtydliga lite. Jag skrev "och, ja, det är Xbox ekosystem exklusivt" för det är det. Det är tydligen svårt att förstå. Sarah Bond var ganska grym när hon sa det. Bomben slog ner hårt.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Nope. Svarar bara på frågor om Starfield. Och till vilka format det kommer till och vilket det inte kommer till. Men det är tydligen ganska svårt.

Skrivet av Freeman79a:

Kan förtydliga lite. Jag skrev "och, ja, det är Xbox ekosystem exklusivt" för det är det. Det är tydligen svårt att förstå. Sarah Bond var ganska grym när hon sa det. Bomben slog ner hårt.

Ok...Men återigen, det är ju ingen som har frågat om det kommer till PlayStation. Att du sedan nämner det fyra gånger är bara idiotiskt. Alla vet att det inte kommer, så varför ens nämna det gång på gång? Som sagt, du är bara ute efter reaktioner.

Sedan nämner du att folk har svårt att förstå vilka format det kommer till. Snarare du som har problem med läsförståelsen och vad de ställer för frågor. För jag ser absolout ingen som har frågat dig om Starfield kommer till PS5.

Ett tips bara, sluta vara en sådan stor fanboy till en plastbox, så kan folk kanske ta dig mer seriöst i framtiden. För just nu och merparten av dina inlägg här på FZ, så förlöjligar du dig själv bara med dina ständigt partiska inlägg.

Medlem

Tror det kommer att suga röv. Men hoppas på helt tvärtom.


signatur

"Kebab?"

Medlem
Skrivet av Freakon:

Steam tillhör alltså inte Xbox ekosystem? Starfield släpps ju även där, alltså utanför Xbox ekosystem?

Steam tillhör inte Xbox Ekosystem. Där får man bara en version. Så där har du rätt i. Men det är väldigt idiotiskt att till exempel köpa en Xbox version sedan dubbeldippa, som det heter, med en Steam version. När du redan har en PC version. Det menar jag. Att man tydligen måste skriva en uppsats av förtydlighet trodde jag inte skulle behövas. Bil som bil. En är en Mazda en är en Kia. Men det är väl samma sak?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

PC är inte alltid Xbox dock. Finns mängder med spel som kommer till PC idag; som inte alltid också rör sig över till Xbox. Ibland släpps de till Switch eller Playstation istället, eller bara PC.

Därav de andra medlemarna kommenterar dina inlägg som de gör. När det kommer till Microsofts titlar är det korrekt; men generellt så blir det fel. Ska du ta de här snacken är det bra att vara tydlig med skillnaden, och exakt vad du menar, så slipper vi sådant här

Tydligheten gäller givetvis alla.

Men visst är det så att allt från Xbox Game Studios och Bethesda Games Studios kommer till både Xbox (One/Series) och PC (Windows 10/11)? Med Play Anywhere. Plus PC Game Pass och Xbox Game Pass?

Sedan släpps det till Steam. Eller hur?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Steam tillhör inte Xbox Ekosystem. Där får man bara en version. Så där har du rätt i. Men det är väldigt idiotiskt att till exempel köpa en Xbox version sedan dubbeldippa, som det heter, med en Steam version. När du redan har en PC version. Det menar jag. Att man tydligen måste skriva en uppsats av förtydlighet trodde jag inte skulle behövas. Bil som bil. En är en Mazda en är en Kia. Men det är väl samma sak?

De flesta PC-spelare håller sig till Steam och har ingen användning utav Xbox ekosystem, så varför ska dom köpa spel från Microsoft Store? Om spelet släpptes endast på MS Store på PC, då skulle det vara exklusivt. Men så är inte fallet.

Du har sagt flera gånger i den här tråden att spelet är exklusivt till Xbox ekosystem och sen säger du själv att Steam inte ingår där och nu försöker du ändå få det till att du hade rätt och alla andra fel. Galenskap.

Och vem fan tycker att det är tufft att någon Sarah Bond säger att ett spel är exklusivt... Herregud, så hårt man kan fanboya för ett företag. Att du inte ser själv hur pinsamt det är.

Medlem

Sååå… kommer det till Playstation?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freeman79a:

Men visst är det så att allt från Xbox Game Studios och Bethesda Games Studios kommer till både Xbox (One/Series) och PC (Windows 10/11)? Med Play Anywhere. Plus PC Game Pass och Xbox Game Pass?

Sedan släpps det till Steam. Eller hur?

Du skrev att "PC är Xbox", men det är inte alltid fallet, då inte alla Steam-spe kommer till konsolerna; bland annat Xbox


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av BadMF69:

Tror det kommer att suga röv. Men hoppas på helt tvärtom.

Jag tror inte det kommer suga röv. Men med tanke på den marknadsföringsbudget de har och den track-record de har med att släppa trasiga spel, så känns det lite som risken finns at de sminkar en gris.

Jag har inte förhandsbokat spelet och kommer ge det minst en månad innan jag kikar om det är färdigt nog att köpas. Jag kommer köpa det när det är färdigt nog. Men jag har inga förväntningar att de skall bli "tidernas största rollspel" utan snarare en medioker upplevelse med begränsade story snuttar utblandat med FPS action och mängder av repetitivt innehåll genererat via procedural generation. Dvs typiskt Bethesda blandat med no mans sky

Ingen blir gladare än jag om de överträffar mina förväntningar.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Steam tillhör inte Xbox Ekosystem. Där får man bara en version. Så där har du rätt i. Men det är väldigt idiotiskt att till exempel köpa en Xbox version sedan dubbeldippa, som det heter, med en Steam version. När du redan har en PC version. Det menar jag. Att man tydligen måste skriva en uppsats av förtydlighet trodde jag inte skulle behövas. Bil som bil. En är en Mazda en är en Kia. Men det är väl samma sak?

Du skrev upprepade gånger att spelet är exklusivt för Xbox ekosystem och mer eller mindre dumförklarade folk som inte höll med. Inte bra när du hade fel.

Övriga liknelser tycker jag är konstiga.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du skrev att "PC är Xbox", men det är inte alltid fallet, då inte alla Steam-spe kommer till konsolerna; bland annat Xbox

Inte för att jag tycker att tråden borde handla om det, utan snarare borde ni avstyra off topic. Men du har rätt och fel. Game pass på PC är även det xbox tex, det handlar inte bara om konsoler längre utan det är ett ekosystem. Steam är inte det nej.

Edit:

Du har alltså fel i att det handlar om konsoler, som jag förklarade i ett inlägg som du tog bort. Steam är utanför ekosystemet av helt andra anledningar. Din invändning hade gjort att inte heller Xbox på PC är Xbox.

Skriv svar