Pontén har gripit scenen!

Medlem
Pontén har gripit scenen!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4582094.ab

"Datorn tillhörde enligt Antipiratbyrån den hemliga fildelningsringen "Scenen"."

Oh... my... Pontén har gripit hela scenen! Detta bevisar hur mycket de har koll!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

evh
Medlem

Att dom orkar asså, idioter!


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Medlem

Jag har alltid fått uppfattning att "scenen" är ganska hemlig och sluten, och att dom alla inte håller till på en och samma "server". Men vad fel man kunde ha, nu kommer piratebay bli helt tomt i framtiden.

Medlem

första gången jag ens hör om scenen.. låter fjantigt som fan i alla fall, haha hemlig sluten grupp inom pirat branschen haha?

tycker hela skitet har blivit så överdrivet, dem får ju en att tro att dem är värsta terrorister

Medlem

det är för att det inte finns nån grupp som kallas Scenen..
http://sv.wikipedia.org/wiki/Warez-scenen


signatur

thank you, come again

Medlem

Jag tror på min egna teori ;

Henrik Pontén har ju som nog dom flesta märkt inte varit i rampljuset på väldigt väldigt länge.

Vad kan det bero på kan man då undra.
Min teori är att Henrik Pontén har åkt runt land och rike för att installera sig själv med en bärbar laptop, ett gäng externa hårddiskar och snyltat på trådlöst nätverk.

Varför gör han det?
Han vill såklart kunna hålla sig under radarn, för att ta sig en dos utav det vilda och farliga liv hackers lever.

Detta har tagit ganska länge, men har till sist burit frukt.
Han har efter mycket möda samlat på sig enorma mängder filmer, spel och bilder för att sedan dra hem till sin lägenhet, och dragit in allt på sin dator.

Sedan så anmälde han sig själv under synonymen "Scenen" för att det ska ge sken av att Henrik Pontén har tagit ner hela hackerscenen.

Så det här är helt enkelt ett (patetiskt) sätt för Pontén att få tillbaka sitt yrke och sin status.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Vad yrar han om? tror dom att "tar vi den här så POFF försvinner allt ifrån internet" ?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Som jag ser det är scenen ingen grupp eller community, utan namnet från stället orginalfilen uppkom ifrån, alla har sina egna idéer om hur scenen funkar.

Men knappast att en FTP kan kallas någonting från "scenen"


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Greger:

Jag tror på min egna teori ;

Henrik Pontén har ju som nog dom flesta märkt inte varit i rampljuset på väldigt väldigt länge.

Vad kan det bero på kan man då undra.
Min teori är att Henrik Pontén har åkt runt land och rike för att installera sig själv med en bärbar laptop, ett gäng externa hårddiskar och snyltat på trådlöst nätverk.

Varför gör han det?
Han vill såklart kunna hålla sig under radarn, för att ta sig en dos utav det vilda och farliga liv hackers lever.

Detta har tagit ganska länge, men har till sist burit frukt.
Han har efter mycket möda samlat på sig enorma mängder filmer, spel och bilder för att sedan dra hem till sin lägenhet, och dragit in allt på sin dator.

Sedan så anmälde han sig själv under synonymen "Scenen" för att det ska ge sken av att Henrik Pontén har tagit ner hela hackerscenen.

Så det här är helt enkelt ett (patetiskt) sätt för Pontén att få tillbaka sitt yrke och sin status.

Mystiken tätnar...


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

"Scenen" är väl ett ganska difust begrepp som kan innefatta många olika personer, grupper och företeelser.

Det är snarare så att Pontén ställer till en scen... igen...

Medlem

Gregers teori verkar trovärdig. Skulle inte förvåna mig det minsta om den stämde.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av Donqen:

Gregers teori verkar trovärdig. Skulle inte förvåna mig det minsta om den stämde.

gregers teorier är alltid trovärdiga, en personlig favvo i forumet


signatur

thank you, come again

Medlem

Hahaha... vad fan...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Om han nu har raserat all fildelning, NO IPRED! HA!

Synd bara att Gregers teori förmodligen stämmer.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Potèn älskar copyright före människan.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Är lite kluven över denna mäniska, han ger mig helt klart ett gott skratt i jämna mellan rum så man måste gilla han på så sätt.
men att han ser försöker rasera hela rättsystemet gör han till en mycket obehaglig mäniska.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

haha greger for president
Fast fan Ponten snubben e som den dar advokaten i usa som forsoker forbjuda alla spel
Undrar om Ponten ar ocksa uber religios?

1
Skriv svar